A pofára esés ellen sötétben véd még a mozgás is. Többek között az óvatosság és a földre figyelés is. Tovább éjszaka periférikusan sokkal jobban körvonalazódnak a dolgok és eközben tudunk előre is figyelni.
Ezt főleg éjszakai harcászattal foglalkozó könyvben olvastam és müködik is.
_________________ Once a sanitary pad ALWAYS(tm) a sanitary pad marine
Az éjjellátó eléggé korlátozott hatótávval és képpel rendelkezik. Pl az enyémet leginkább megfigyelésre lehet használni, de még úgyis nehéz kivenni hogy tőled 150-200 méterre a zöld szinben pompázó terepruhás ember kicsoda Alec ötlete pedig nem rossz ötlet .
A világitó BB-ről mit gondoltok ?
szerintem: Kicsit drága 5 FT per darab és nem rendelkezik olyan hatalmas megvilágitással de látszik hogy kb honann lőtték ki a foszforeszkáló BB-ket,hacsak nem 100 méterről lőnek ránk
_________________ Once a sanitary pad ALWAYS(tm) a sanitary pad marine
Érdemes volna megnézni pl. a most nyári, wd féle egyik tingli-tanglit.
Volt kinn sok kezdő. Verőfényes nappal lőttek mindenre ami mozgott
cél azonosítás kb. 0-volt. Na ugyan ez éjszaka. Ez nem is játék lenne
ill. át kellene nevezni Last Man Standing-re.
Kisebb látszámnál, skillhez kötve vagy simán privát meghivásos
partyban müködhet egy sötét éjszaki game. Biztos mindenkinek
a torkában lenne a szíve.
_________________ Profil A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára VIS kedd aug. 22, 2006 9:27 am-kor.
Szvsz kicsit összetettebb ennél a kérdés. VIS kb rávilágított a lényegre (hogy stílusosak legyünk).
Szerintem meg kell különbözteteni a torkolattűz imitálását, és a biztonság kérdését.
Torkolattűznél, ugye akkor villan, ha lősz, szal ebben a formában szvsz hagyjuk a balesetveszélyt, és a cél azonosítását, mint szempontot, mert akkor már késő. Én azt mondom, hogy a cél azonosítására éjszaka a megfelelő kommunikáció, és rendezett csapatmozgás a legmegfelelőbb, persze így a rambók kapnak pár friendlyt, dehátugye ehhez még fejlődnünk kell .
Éjjellátóval célt azonosítani csak akkor fogunk, ha olyan szinten lesznek a játékosok, hogy dresscodeos játékokat tudunk kiírni. Karszalagot éjjellátóval nem azonosít senki, max Chuck Norris.
Szal én azt mondom, hogy szükség van a villantásra a feeling (meg a kempelés )miatt, de a keresőfényre nagyobb szükség van a biztonság, és a célazonosítás miatt. És a kettő nem ugyanaz.
És most jön talán a lényeg: ez mind szép és jó, csak per pillanat egy álomvilág. valószínűleg nem véletlen, hogy az a pár éjszakai játék, ami volt, az villogósan volt. Bár ott tartanánk, hogy a fent leírtak lennének a mérvadók... de sajna nem tartunk még ott, szal kell a villogás.
_________________ B@zs@ - Csak a Puffin adhat erőt, és mindent lebíró akaratot!
Sok embernél nem tudom mennyire megoldható, mi 10-12-en játszottuk és így egy játékba belefért, hogy mindenki volt lopakodó és járőr is legalább egyszer. Viszont ha lesz ilyen játékmód arra is szívesen megyek
_________________ A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Aleck hétf. aug. 28, 2006 6:45 pm-kor.
Bocs hogy csak igy kezdőként beleszólók, de szerintem is mindenképpen kell a lámpa+villantás lövésnél éjszaka, de mondjuk van aki fényes nappal is előszerettel alkalmazza a lámpát, és nem csak akkor amikor lő
Viszont mi (S.A.S.) játszottunk már úgy éjszakait, hogy 2 embernek cél az volt hogy beszivárogjanak valahova , a többiek pedig járőröztek.
A járőrök folyamatosan lámpát használtak, a 2 behatoló pedig lámpa nélkül lopakodott, köridők voltak úgyhogy nem volt kempelés.Nagyon hangulatos volt, fekszik az ember a susnyásban, lassan kúszik és minden pillanatban lebukhat De ez sajnos csak kis házi jellegű játékoknál kivitelezhető
btw a torkolattűz imitációjának tökéletesen megfelel a dolog. ha emlékeztek, dohányos babonaként nem szabad ugyanazzal a tűzzel meggyújtani a harmadik cigarettát társaságban - ennek oka sokak szerint a német mesterlövészség a második világháborúban. éjszakai játékon, amikor fény gyúlt, hallottam, hogy sokan fordulnak a cél irányába, így hajlamos vagyok ezt el is hinni.
Én ezt már az első világháborúról is hallottam.
_________________ Ha valamit nem old meg a tűzerő, akkor nem alkalmazol eleget belőle.
kérdés: éjjellátó cuccokon mennyire látszik, hogy milyen színű karszalag van az ellenen? vagy csak arcról felismerés megy? btw a torkolattűz imitációjának tökéletesen megfelel a dolog. ha emlékeztek, dohányos babonaként nem szabad ugyanazzal a tűzzel meggyújtani a harmadik cigarettát társaságban - ennek oka sokak szerint a német mesterlövészség a második világháborúban. éjszakai játékon, amikor fény gyúlt, hallottam, hogy sokan fordulnak a cél irányába, így hajlamos vagyok ezt el is hinni.
mindezek mellett iszonyat kempelés alakult ki érden. TET-imrén kicsit más volt a helyzet, ott támadó csapatban voltam, vagy 1000× lelőttek, de mentünk tovább, bár kevés sikerrel. a legjobb éjszakai játék ugyanakkor imrén volt, a nagy épületben (persze ez szubjektív).
Nekme is van éjjellátóm, no nem fejre szerelhető attól azért messze vagyunk, 70 E körül volt és ajándékba kaptam, megvan vagy 2-3 éve és hidegbe fagyba sárba sőt leesve is tök jól múködött szóval nem olyan gagyi szerintem.
Viszont én is a villantgatás ellen vagyok,főleg mert nincs felszerelve me gfelelően hozzá a fegyverem tehát kényelmetlen játszani igy, és értelmetlennek tartom a lámpát rá egyenlőre mert ugye ebben az évben a múltkori PSZM-és játék volt az első éjszakai. A másik meg hogy szlovákiába bejött nekem a lámpa nélküli játék, és valahogy valósághűbbnek is tartom lámpa nélkül de ebbe ne mennyünk bele, egyszerűen azt jobban élveztem.
Persze a szervezői oldalról megvizsgálva sajna a lámpa használat tűnik egyenlőre megoldásnak.
_________________ Once a sanitary pad ALWAYS(tm) a sanitary pad marine
Igaz, hogy a letöbben a Friendly-t is megjelölték, de a legfőbb gond a kempelés, és a biztonság a lámpa javára.
Lámpával is sokszor alakult ki patthelyzet. Ezért nem is erőltetem a támadós-védős játékot éjjel. Inkább olyan játék a jó aminél mindkét félnek mozognia kell.
Úgy gondolom hogy míg nincs sok embernek nightvision -ja addíg kell a lámpa.
Azt meg ne is feszegessük, hogy (hülye magyar törvények rulez) hivatalosan nem is nagyon lehetne.
Az olcsóbb NW-k nem sokat érnek, és könnyen tönkremennek (csökken az élettartamuk) erős fényhatásra (másik játékos lámpája). A jobbak pedig használtan is 1500 dollár körül indulnak...
Imho ha valóságban torkolat tűz felfedi a pozíciód akkor miért baj a lámpa? Lehet kommandózni a sötétben, de ha mondjuk jól beálcázod magad mondjuk felhős égnél, akkor senki nem vesz észre, ha mondjuk nagy a lőtávod mivel semmi nem látszik belőled, esélytelen kiszedni. Nálunk meg nem jellemző az éjjellátó még, hogy ne lámpával kelljen lőni. Szal maradjon lámpa! Pedig egyébként engem is rohadtul zavar a kapcsolgatása...
_________________
Proud member of Red Legion.
"My ops are blacker than yours."
"- And what about your M4? - Dude, it's fucking propane nightmare. I love it. It's a lovely piece of shit."
Én is támogatom a lámpa használatát.
A szlovák játékon nagyon realítikus volt a játék ugyan, de ez nagyon lelassította és bonyolította a game-t.
Meg ügye a balesetveszély (a sötétben egy 30 cm magas beton padkát vettem sípcsonttal és pofára estem)..
Úgy gondolom hogy míg nincs sok embernek nightvision -ja addíg kell a lámpa..
és nem csak a torkolat tűz imitálására, hanem a megvilágításra is.
Előfordúl hogy nem is kellett lőni az ellenfélre ha egyértelműen megvilágítottad.
_________________ A Nagyotmondás ellenszere a nagyothallás
A lampa lenyege, hogy mindenki szamara porgosse, folyamatossa tegye a jatekot, megszuntesse a komoly kempeleseket. Ahhoz hasonlitanam mint amikor azonnali visszallos tinglintanglit jatszunk, ott is a porges, a mozgas a lenyeg. Ha nem lenne lampa, egy halk spring pisztoly segitsegevel en biza' lekempelnem itt vidaman a fele tarsasagot Nagyon mas egy komoly rendezveny es egy hetvegi jatek, ahol nem mindenki tudja az idot rasszanni, valamint soksok "kezdobb" jatekos van, akik azert szeretnenek loni, latni, szorakozni - egyszoval jatszani.
Kvityának szerintem tetszett a kinti szlovák éjszakai game.
Na de ugye ott főleg nem kezdő gamerek voltak, éjjelátót használt
pár csóka stb. stb.
Épp ezért írtam hogy kislétszám és pro-user required. Szóval ha
ezek közt beválik, akkor pl. meghívásos gamékon, mint szabály
módosítás simán bejátszhat.
Tehat akkor a legfobb a lampa mellett az, h nelkule sok (sokk) lenne a friendly fire. Hat, nem tul meggyozo, tekintve h igy is sok (fenyes nappal)a TK, illetve lathatosagi mellenyben fenykepezo holgyek/urak is sokat szoktak kapni
_________________ “There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter." Skorpió Airsoft Csapat / Scorpions Airsoft Team - since 2004.
Lámpa nélkül lövöldözni a sötétben nem sokka jobb, mint oroszosan bedugni a puskát az ajtón és megszórni a helyiséget. Mivel az tilos, ezért sötétben a villogás nélküli lövészetet sem engedélyezném.
Én a lámpa mellett vagyok, nélküle sok lesz a "friendly fire" (és az anyázás ), illetve az állóháború... A lámpahasználattal lehet taktikázni, illetve megtanulni a használatát.
A "jó" játék egyik előfeltétele a cél azonosítása, annak érzélkelése és
pontos gyors leküzdése.
Éjszakai játék alkalmával a látási (v)iszonyok miatt a cél érzékelés
nagyon leromlik az azonosíthatóság pedig lehetetlen. Épp ezért lett
kitalálva a villantás, rávilágítás stb.
Ha ezt elvesszük akkor sokkal kevesebb harci érintkezés lesz ill. azokból
több friendly.
Mindezek ellenére komoly, érett harcosok között kis aránylag kis létszámban feelinges lehet egy ilyen night commando játék.
Ki kell próbálni.
úgy gondolom, szükséges, mert nyílt terepen celebrált éjszakai játéknál több volt a friendly fire, mint a rendes (komolyan), és mindemellett használtuk is a lámpákat. nem biztos, hogy meg szeretném tudni, milyen lett volna a találati rátánk enélkül. a találat megállapításában is jobb, ha működik, mert távolabbról jövő lövéseket hajlamos az ember sötétben fákról lepotyogó bogaraknak vélni, mert ugye nemigen lát az ember az orránál tovább.
mindemellett a lámpákkal lehet taktikázni, összezavarni is, ha kihasnyálják a játékosok a fény előnyös tulajdonságait, de ez már nem tartozik szervesen ide.
Az én véleményem ez ügyben nem nagyon fog megváltozni, mert már kipróbáltunk néhány dolgot, és ez volt a legjobb.
Az általam szervezett igen csekély darabszámú éjszakai játékon ez lesz az alapkoncepció.
De kísérleti jelleggel szervezzetek egy éjszakai játékot, más szabályokkal és kiderül működik-e?
A TET-en az épületek között csak akkor lesz éjszakai játék, ha szakad az eső.
A csapatok azonosítását hogyan oldod meg világítás nélkül? Pl. mindenki lő mindenkire,, piros vagy kék lámpát akaszt a micsodájára vagy állandóan kiabálsz kék vagyok ne lőj!)
Szerintem alapszabály, hogy azonosítatlan célpontra nem lövünk.
Sokakkal beszélgetve e témában, illetve a külföldi tapasztalatok alapján, az a véleményem, h az éjszakai játékokon a lámpával villantás (tokolattűz szimulálására) nem feltétlenül lenne szükséges. szerintem aki -pl az aktuális Tet-en épületek között, épületekben- végig tud menni éjjel különösebb világítás nélkül, az boldogan meglesz "torkolattűz" nélkül is. Eme ügyben várok pro- és kontra érveket, hátha valaha változik a szervezők véleménye is
PS: kérlek, kerüld az egy szavas válaszokat...... indokold döntésed
_________________ “There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter." Skorpió Airsoft Csapat / Scorpions Airsoft Team - since 2004.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.