Gyerekek! Hagyjuk abba a fingszeletelést szerintem. Nem lesz leírva sehol, h tilos álcázni a kötést. Meg tulajdonképpen miért is fontos, h látszik-e a kötés?
Következő javaslatok vannak eddig:
- "A" medik szabály: lényege a dedikált medikelés, gumiszalaggal, kötéssel, mindegy, de meghatározott ideig kell "kezelni". Szvsz a két perc elég hard, az egy pont kellemesen izzasztó, de nem hiszem, hogy meg kéne egy szabályzatban határozni, hogy mennyi legyen. Ennyi szervezői szabadság imho kell
- "B" medik szabály: lényege, hogy nincs dedikált medik. Életközelibb, mert a valóságban sem függ ennyire a mediktől egy ütközet kimenetele, meg akit meglőnek, azt tényleg csak elsősegélyben részesíti a medik, de a kistáska már nem fog rohangászni, meg harcolni. Örül, ha életben marad kivonásig. Szóval mindenkinél ott van a saját "medik pakkja", mondjuk egy tekercs géz, és abból gyógyíthat/gyógyíthatják. Szvsz jobb lenne, ha őt gyógyíthatnák a nála lévő medik cuccból, mert így a saját életképtelenségét ő szívja meg.
- "C" medik szabály: lényege, hogy a találatnál és a kezelésnél is figyelembe van véve a sebesülés súlyossága. Szvsz lehet dedikált medikkel vagy anélkül.
Van még valami javaslat?
_________________ B@zs@ - Csak a Puffin adhat erőt, és mindent lebíró akaratot!
Jááj, egyébként a fáslis 5let szerintem jó. Csak ami kicsit aggaszt az az, hogy az elején lesznek félreértések, mert nem mindenki olyan rendes hogy elolvassa az új MILSIM szabályzatot (narancs sapi) és azt fogja hinni hallott a sebesült. Bár mondjuk MILSIM, más azért a játékosok többsége mint tingli-tanglin, de borítékolom hogy az elején lesz aki keverni-kavarni fog...
Más: fáslit ha előre lefestjük, lefújjuk zöldre az maradhat? Vagy kötelezőnek kellene lennie a fehér géznek/fáslinak?
_________________ 1. - JG AUG
-Real man use real cap-
-Vérfókák o.O-
a géz jó ötlet, bár logisztikai rémálom lesz a sok szemét...
a hajmáskéri játékon ahova behoztuk egyetlen gézdarabot sem dobtak el. a kötéseket csak a visszaállón lehetett levenni, ott volt szemetes, mindenki oda dobta, illetve volt olyan medik, aki elrakta, hogy később megint felhasználja. semmi gond nem volt belőle.
aztán az már a medic-től és a körülményektől függ, hogy mennyi idő alatt sikerül neki összehozni...
Pont ez benne az igazi! A harctéren sincs időlimit akkor végez mikor kell! legyenek gyorsak a medikek , aki lassú így járt! Szerintem legyen minimum 3 körbetekerés!
Nem muszáj a géz. Lehet fásli is.
Otthon a medik beszerez 3-4 köteget. Felszeleteli mondjuk 1.5 m hosszú 10 cm széles csíkokra. Ebből csinál 12 dbot. ( Vagy többet hogy legyen tartalék. ) (Majd ugyanúgy használjuk mint a medik szallagokat annyit visz magával amennyiszer gyógyíthat.) 1.5 m feltekerünk a delikvens sérült karjára majd rögzítjük.
Előnye: Nem keletkezik olyan sok szemét mintha mindig gézt tekergetnénk ( Géz sérülékenyebb ) nehezebben is hagyjuk el nem kerül szemét a pályára. Ha bevezetünk egy adott hosszúságot akkor nem lesz vita, hogy az csak 3.5 menetet tekert föl véletlenül valaki. Mert mindenki uyganannyi anyagot dolgozott el.
Az elkötést pedig minendki megolja úgy ahogy akarja kivételt képez nem lehet csomot tenni rá. ( szigszallag, gyorskötöző, ha valaki nagyon akarja akkor össze is varhatja , tehet bele kecsöpöt ( már ha lúd legyen kövér )
a géz jó ötlet, bár logisztikai rémálom lesz a sok szemét...
viszont én nem kötném időhöz a kötözést, legyen 2-3 menet, elkötve, ragasztva, bármi, de az stabil legyen...
aztán az már a medic-től és a körülményektől függ, hogy mennyi idő alatt sikerül neki összehozni...
Szerintem kell a gézes kötözgetés mert ha már milsimet játszunk és abból is a hardcore-t akkor úgy az igazi feeling! A kilőt játékost kivonszolja a társa és a medik bekötözi fedezett tűz mellet, hát ez az igazi hardcore !
miért nem elég az X időn keresztüli kötelező kontaktus, 2 napos játékon termeljünk X száz méter kukába való szemetet? tekergetés nélkül is elég nagy szopás számolni a másodperceket a legnagyobb tűzharcban.....
Ne felejtsük el, hogy ilyen játékokra olyan csapatok jönnek, akik komolyabban gondolják a játékot. Tehát a minimum, h felkészült legyen a medik. Saját géz, olló, leu, esetleg inf.
A másik: valószínűleg úgy lesz a szabályzat, hogy lesz A B és C medik szabály, ugyanis kb ez a fő körülmény, ami meghatározza, hogy mennyire HC a játék. Egy kiírásnál meg nem gond szvsz így írni, hogy Milsim szabályzat, B medik szabállyal.
A leghardcorabbra van egy elképzelésem, amit majd ki fogok ide írni javaslatba, oszt majd vitázzatok. Kb olyasmi, mint a versenyen.
Jah, kivonszolás: nem azért vonjuk ki a sebesültet, mert kötelező, hanem mert az a célszerű, h a medik ne a tűzvonalban dolgozzon.
_________________ B@zs@ - Csak a Puffin adhat erőt, és mindent lebíró akaratot!
Ennek a rövidített verzióját írtam "Szervezésnél kell erre figyelni" mondatba Ugyanis nem mindig korlátlan medicelés van illetve személyre szabottan, leginkább rajszinten osztanak szallagot.
Értem én hogy rövid de mért nem lehet ezt kötelező rendszerré tenni hogy minden milsimen így menjen és már kész is a szabály gerince csak a sallang kell hozzá. Meg természetesen a további kitételek gondolok itt elvérzés, vissza állási idő min. megszabás pl. x perc, késelés sebesülés vagy halált okoz.
Szerintem ezeket kell még kidolgozni részletesen és kész is egy próbára érett új milsim medic szabályzat.
Az utolsó két Modern Warfare játékon is az volt a medic szabály hogy korlátlan medicelés van de egy embernek a 3. találat beszedése után az egész raj megy visszaállni. Ez a rendszer működött is szépen és itt jön be a mellényes emberke ha ő az aki a 3. találatot kapja akkor ott még nincs bukta a rajnak csak ha beszedi a 4. találatát is. Gézt vagy bármi más anyagot visz minden medic magával annyit amennyit akar és meg is van oldva a mellényes nem mellényes kérdés. Aki akarja hordja aki meg nem az is választható de van előny annak aki hordja hátrány a plusz súly.
Ennek a rövidített verzióját írtam "Szervezésnél kell erre figyelni" mondatba Ugyanis nem mindig korlátlan medicelés van illetve személyre szabottan, leginkább rajszinten osztanak szallagot.
_________________ Once a sanitary pad ALWAYS(tm) a sanitary pad marine
Én általában a gumiszalagos medikelésnél is kikötöm, hogy a nem a kilövés helyén gyógyítunk, hanem a medik, vagy valamelyik csapattag a sebesültet kivonja a tűzvonalból (min. 5-10 m), vagy a raj utolsó embere mögé vagy a védőkörön belülre, fedezékbe és csak ott gyógyíthat, de a kutyát sem érdekli a dolog.A mediknek, a replikák adta relatív kis lőtávolsága miatti "közelharc" jellegű összecsapásokban így is elég nehéz dolga van, odajutni a kilőtt társhoz.
Miből gondoljátok hogy egy átlag játékos az ennél szigorúbb szabályokat betartja majd? Hacsak a medik nem egy külsős (nem csapattag, megbízható, rutinos játékos), aki odafigyel erre, sőt akár "trustie" jogkörrel is rendelkezhet. Lehet hogy kevesebb probléma lenne a játékokon? Csak ki vállalná?
Szerintem először fogadtassuk el, és tartassuk be az egyszerűbb szabályokat, és utána fokozatosan keményítsünk!
A rommeles verzióval nekem csak az a bajom, hogy ha megvan határozva rajonként mennyi szallag jár, akkor bukott a dolog, mivel legtöbbször nem egyénileg kapja az ember a szallagokat hanem raj szinten. Erre meg szervezésnél kellene figyelni.
Az utolsó két Modern Warfare játékon is az volt a medic szabály hogy korlátlan medicelés van de egy embernek a 3. találat beszedése után az egész raj megy visszaállni. Ez a rendszer működött is szépen és itt jön be a mellényes emberke ha ő az aki a 3. találatot kapja akkor ott még nincs bukta a rajnak csak ha beszedi a 4. találatát is. Gézt vagy bármi más anyagot visz minden medic magával annyit amennyit akar és meg is van oldva a mellényes nem mellényes kérdés. Aki akarja hordja aki meg nem az is választható de van előny annak aki hordja hátrány a plusz súly.
Szerintem ez a verzió életképesebb, mint a csökkentett respawn idő. Mert mihez kezd egy raj ha a fenti példánál maradva csak egy-két "vértese" van? Azok a fele visszaálló idő után úgyis megvárják a többieket, hisz' nem szalkadhat szét a szakasz...
Belehetne vezetni pl hogy ha a raj mondjuk több mint fele mellényt hord akkor csökkenjen a respawn idő. Persze ahol a respawn a döntő, mivel általában 5-15 perces visszaállások vannak.
A rommeles verzióval nekem csak az a bajom, hogy ha megvan határozva rajonként mennyi szallag jár, akkor bukott a dolog, mivel legtöbbször nem egyénileg kapja az ember a szallagokat hanem raj szinten. Erre meg szervezésnél kellene figyelni.
_________________ Once a sanitary pad ALWAYS(tm) a sanitary pad marine
5 perc kezelési idő szerintem rengeteg. az egész kontakt nem nagyon tart el 5 percig. szerintem maga a medikelés tarson annyi ideig, amennyit "büntetésként" szánunk erre.
- a megérintős medikelésnél ez az idő gyakorlatilag nulla.
- a gumiszalagosnál nagyjából 2-3 mp (ennél tovább nem tart valakinek a karjára csattintani egy gumiszalagot)
a gézzel, vagy fáslival történő medikeléskor a kötszert elő kell venni, a végtagot át kell kötni meghatározott mennyiségben, majd rögzíteni kell. ez ideális esetben is minimum 30-40 mp, adrenalin és nagy lövöldözés mellett 1-2 perc is lehet. ha növelni akarjuk a medikelési időt, akkor bele kell venni még ezt-azt. pl. nemcsak át kell tekerni valamelyik végtagot, hanem valamilyen nyomókötést kell csinálni, vagy ilyesmi. ha a medikelés eltart 1-3 percig az szerintem bőven elég, kellő realisztikusságot ad a játéknak de nem rugaszkodik el teljesen.
jómagam a visszaállási idő bevezetését tartom inkább jónak, magának az életnek legyen értéke, vigyázzunk rá, mert a halálnak időbeni következményei lennének, így áttételesen a sérülésre is jobban oda fognak figyelni a játékosok.
- mellényben nyomja az illető (golyóálló/repeszálló vagy azzal megegyező üres tömegű), Szerintem itt lehet alkalmazni az eddigi szabályzatot egyel többször lehet medikelni. Nem látom hol itt a probléma a jelenlegi rendszerrel mért kellene ezen változtatni? PL. van egy rajban egy ember aki viszi magával a plusz védő felszerelést a többi nem őt találat éri és nem bukik a raj az ő 3. sebesülése után csak a 4. beszedésével. Persze a többinek marad a 3. utáni szabályzat.
Szerintem ez a verzió életképesebb, mint a csökkentett respawn idő. Mert mihez kezd egy raj ha a fenti példánál maradva csak egy-két "vértese" van? Azok a fele visszaálló idő után úgyis megvárják a többieket, hisz' nem szalkadhat szét a szakasz...
Ui.: Nem kellene összevonni a plate-es meg a medikes topicot? Úgy tűnik nagyon is függ egymástól a két dolog szabályozása...
Mondjuk én arra gondoltam, h full élőt megérintenek, az is megmakkan, nem medic-elhetően... (de szép mondat volt )
Illetve kihagytam a kivérzési időt:
a 10 perc szerintem pont kicsit sok lehet, tekintve, h egy-egy történés nem szokott 10 percig tartani vagy csak igen ritkán.
_________________ “There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter." Skorpió Airsoft Csapat / Scorpions Airsoft Team - since 2004.
Kicsit Kvitya gondolatait átformálva én hogy látom a kérdést.
- sebesült játékosnál érintés, (késelés)= azonnali halál, hang nélkül...
Ez támogatom.
- mellényben nyomja az illető (golyóálló/repeszálló vagy azzal megegyező üres tömegű),
Szerintem itt lehet alkalmazni az eddigi szabályzatot egyel többször lehet medikelni. Nem látom hol itt a probléma a jelenlegi rendszerrel mért kellene ezen változtatni?
PL. van egy rajban egy ember aki viszi magával a plusz védő felszerelést a többi nem őt találat éri és nem bukik a raj az ő 3. sebesülése után csak a 4. beszedésével. Persze a többinek marad a 3. utáni szabályzat. Könnyen nyomon követhető az kötözési vagy gumiszalagos rendszerrel is. Természetesen minden alkalommal meg kell medikelni azt is aki full harckocsi páncélt hord mert ott meg a lánctalp esett le.
- kötözés: géz, végtagon, min 4 menet, leragasztva
Ez támogatom.
Ez is elég jónak hangzik.
SZVSZ először kicsit legyen másabb a MilSim medic rendszer, mint a mostani, és amikor az emberek rutinosak lesznek benne, és kiderül van-e gyermekbetegsége a rendszernek vagy nincs, akkor lehet durvítani.
Illetve hagyjunk valamit a hardcore részlegnek is. A még drutálabb medic rendszert csak úgy tartom életképesnek, ha olyan játékon használjuk, ahol van BB-limit. Ahol nincs, ott feleslegesen bonyolítja a dolgot, mert az illető csak lő, mint atom, a medic meg kötöz mint állat.
- Egyszerű MilSim-re jó a mostani, esetleg azzal a megkötéssel, hogy mindegy a medic mit használ (géz vagy fásli), de látható legyen a kötözés.
- A BB-limitesre ajánlatos az 5 perc kezelési időt használni, szerintem az a leginkább betartható idő, és ne kelljen a sérültet kivinni, hanem a helyszínen lássa el a medic, a többiek meg fedezzék...ez az igazán bef*sató.
- Hardcore-ban pedig mehet a durvulás, hosszú ellátási idő, csomag cipelése a társnak, esetleg egy találat egy halál, és még durvulhatnánk.
"kis lépés az embernek, hatalmas ugrás az...." elvetemült MilSim játékosnak. Haladjunk apránként, mert a MilSim emberek többsége minimum 63,49%-a (köztük én is, illetve a csapat) még nem elég rutinos a hard szintre.
Köszönöm!
Üdv!
interpol
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Cca így képzelném el:
- érintés, azonnali halál, hang nélkül...
- mellényben nyomja az illető (golyóálló/repeszálló vagy azzal megegyező üres tömegű), felezett v negyedelt respawn idő
- kötözés: géz, végtagon, min 4 menet, leragasztva
_________________ “There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter." Skorpió Airsoft Csapat / Scorpions Airsoft Team - since 2004.
Kb. egy éve már lassan annak, hogy az egri Portyázók csapattal játszom együtt. Leggyakrabban medik szerepkörben. Felmerültek itt ötletek arra vonatkozólag, hogy hogyan lehetne szinesebbé tenni , változtatni a medikelési szabályt.
A 10 perces elvérzéssel az a gond, hogy mindenkinek más más az időérzéke. Harc közben illetve kiesve másképpen értékeled azt a 10 percet. Nagyon sok vitára adhat okot. Még akkor is ha méri az ember az időt...
Én mivel medik karaktert játszom mindig van nálam fásli, géz, olló, fertőtlenítőszer stb.... ( Fűrész nincs pedig, ha belegondolok, hogy amputálni is kellene .. .néha... ) Jó dolognak tartom, ha az embert be kell kötözni, az eltalált testrész "közelében". Azért a közelében, mert ha a szemüvegen koppant a BB akkor azt ugye nem lehet bekötözni.. De a fejtetőt sem célszerű, mert valaki még összekeveri a fehér kendővel.
A kötszerröl pedig gondoskodjon a medik. ( Ha a csapat minden játékra vesz 5 db ködszert akkor szerintem kibirható kereten belül maradnak ) Ugyanakkor a fáslis megoldás jobb az újrafelhasználhatóság szempontjából.
A body armorokkal kapcsolatban. Eltalálják az ESS szemüvegemet akkor mivan? Elméletileg az is megfog 1-2 dolgot.
Az általános lőtáv 25-60 meter ilyen távolságról a lövedékek nagy része... hallált okoz... Nem hiszem hogy az m16os tusa felfogná az m14 lőszert ilyen távolból.
Sok vitához vezethet ez is.
Ui.: Én tettem skill pontot a karakterlapomon a "minden körben ujradobhatok eggyet" skillre
_________________ B@zs@ - Csak a Puffin adhat erőt, és mindent lebíró akaratot!
A fehér kendő benézésével egyetértek. Én sajnos kvityánál jártam egyszer meg, mikor magabiztos sniperként vonult be a fák közé, és én csak bozóton keresztül láttam a fejét (nem tudtam még kit látok). Odanéztem, fej környékén fehér, oksa, halott. Aztán nem, kvitya volt és a mosolygós koponyája tévesztett meg...
BorgWarrior kérdése egy másikat is felvet. jelenleg a fehér színt mindenki a kilőtt, halott, sebesült státusszal azonosítja. egy nagyméretű fehér "folt" első ránézésre azt a képzetet fogja adni, hogy az adott játékos már ki van lőve, holott ez nem lesz igaz.
első lépésként talán be kéne vezetni és általánossá kéne tenni a narancssárga szín használatát a kilőtt státuszra, és amikor ez megvan akkor mehet a múmiává kötözgetés, mert akkor már senki nem fogja összekeverni.
Namost egy torzó találat kb 4x 5x annyi gézt visz el, mint mondjuk egy kéz találat, ergo a sérülés súlyossága meg van különböztetve.
az ötlet tetszik, de egy kérdésem lenne.
ha valaki plate carrierben, RAV vestben, CIRASban,vagy egyéb "nagyonmellényben" van, és torzón találják el,akkor azt hogy kéne körbekötni? vagy mellény le, körbeköt, mellény fel?
_________________
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára BorgWarrior kedd okt. 14, 2008 7:59 am-kor.
pontosan. a fegyvertalálatot a lengyelek sem vették sérülésnek, és lássuk be, ha szimulációra játszunk nem is kell annak venni, viszont a fegyver onnantól használhatatlan
egy többrétegű medic rendszer szerintem mindenképp jó irány lenne. alapvetésként valóban a találat helyének önkéntes bevállalása kellene, hogy irányadó legyen. ezt nehezíti kissé ha több találatot is kap az ember. ha jól emlékszem a lengyelek ebben az esetben automatikusan KIA státuszt határoztak meg. én továbbra is szem előtt tartanám a viszonylagos egyszerűséget, mert azzal könnyebben elkerülhető a többféle értelmezés. egy sínbe rakott láb máshogy fog kinézni minden rajnál, amivel alapvetően nincs probléma, csak esetlegesen akaratlanul is rossz érzéseket szülhet abban a rajban, aki keményen vette ezt és "jobban megszivatta magát", mint egy másik.
ezzel szemben a karsérülésnél a törzshöz való rögzítés szvsz teljesen egzakt, főleg ha úgy vesszük, hogy alkar találat esetén az alkart is oda kell rögzíteni, felkar esetén csak a felkart. ez nem értelmezhető többféleképp, és mindenkit egyformán befolyásol a játékban.
nagyon várom, hogy a sínberakás hogy fog üzemelni...
ja, sniperként én eleve a medic kilövésére szoktam játszani
Bár ettől függetlenül én annak a híve vagyok, hogy legyen becsületre bízva, és vallja be a mediknek, hol lőtték meg. Ennek több előnye is lenne, pl ha sniperként lennék ilyen játékon, tuti, hogy nem kinyírásra mennék, hanem olyan találatra, ami a lehető legjobban leköti a mediket, és minél több embert a rajból.
Ezt a kártyaelővevős dolgot max arra az esetre biztosítanám, hogyha nem tudja az arc, hogy hol találták el, mert mondjuk nem figyelt, nem érezte, csak hallotta, hogy eltalálták.
Illetve a hátizsák és fegyvertalálatot sem számítanám sérülésnek, bár egyszerűbb annak számítani.
_________________ B@zs@ - Csak a Puffin adhat erőt, és mindent lebíró akaratot!
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.