Mondjuk jó Neked, mert én itt, Kaposváron nem kaptam se 3707-est, se 3205-ös FET-et...
...de ellenben megcsináltam egy akksi kisütőt.
6,2-6,3 V-oltnál választja le az akksit a műterhelésről, ami olyan 140-150 mA -körül terheli az akksit. Vagyis a mélykisütés határát - 0,8V - egytized Volt-al elkerüli felfelé.
Szerintem én kivenném. Ugyanis ha az itt kézen-közön forgó rajzot csináltad meg, akkor láthatod, hogy a 30 kOhmos ellenálláson kisülhet az akksi. Bár közben most Ohm törvénye alapján kiszámoltam az áramot, akkor talán nem biztos, mondjuk 3 hónap távlatában nem számoltam, hanem puillanatnyi értéket. Én kivenném akkor is.
Ha MOSFET cuccot használ az ember, érdemes kivenni az aksit a fegyóból, ha mondjuk 3 hétig nem használom?
Persze az se mindegy, hogy milye fet van benne.
Most csináltam egy fet kapcsolóáramkört, nem tudtam kikapcsolt állapotban áramot mérni a feten, de fene tudja, lehet, hogy csak a műszer tul pontatlan...
Belső ellenállást sem tudtam mérni drain, meg source között, de lehet, hogy másként viselkedik feszültség alatt, mint üresen.
Szoval, fetes cucc üresen le tudja meríteni az aksit, mondjuk egy hónap alatt?
Megnézném a tüzkapcsolóba került koszt. Akkor ott már mindennek annyi !
Eddig azért nem láttad, mert nem volt amin megtapadjon. Egyébként ne kiskanálnyi mennyiségre gondolj, elég, ha a két érintkező közé kerül valami szilárd, és nem engedi a teljes felületet összeérni. Meg nem egy nap alatt persze...
van valami kulimász, amit repülőkön szoktak hasnyálni szikrázás ellen. lehet kapni olajos boltokban is, nem is drága. próbálta már valaki?
Szerintem nem annyira jó megoldás. Minthogy a kerékpár láncának a zsírzása sem. A felületre kent bármilyen trutyi az eredeti hatásán túl még arra is kiválóan alkalmas, hogy a levegőben szálló port megkösse, és mint egy folyékony súrólószer, hatványozottan koptassa a felületet. Esetünkben az érintkezőn. Vagyis ami bejön a vámon, ki megy a réven. Kis szikra és kész, hidd el, ez már régóta működő módszer.
Frissen m120-ra tuninglt ca m15-öm-be kient a bizti. 20A-res volt gyárilag, cseréljm nagyobbra? a motor abszolút nem erölködött, egy hosszú sorozat után volt.
Hali, azonban arra ügyelni kell, hogy a kapcsolón VALAMENNYI áram átmenjen, mert különben a kapcsolóérintkező felülete korrodál, bizonytalan lesz az érintkezés. Ezért - és szerintem ezért van a képan a kapcsolásban az egyik ellenállás - hogy a szikrázás az érintkező nyitásakor egy ún. öntisztulási folyamatot tartson fenn, valamekkora áramot bizosítani kell.
Többek között a Bosch gyártmányú és jellemzően franciázó kocsikba beépített hidegíndító mechanizmus ezért szar...Nincs szikra nem érzékeli a oxidálódott felületen keresztül, hogy hol áll a bowden, és szopacs a reggeli/téli hidegindítózás. ))))
Én pár hónapig használtam a FET-es kapcsolást, eladtam vele a fegyvert és este már vissza is hozták, mert elolvadt benne a tranzisztor a folyamatos üzemmodtól !
Hali srácok olvasgatom a mAh háborut és a következö linket találtam
http://www.gpbatteries.com/pic/Word%20Pro%20-%20200sck.pdf Ez egyegyszerü GP Sub-C NiCd 2000mAh-as aksi adatlapja, igaz az ipari nagy áramu tipus.
Ha megnézitek le van benne irva hogy "200mA to 29A folyamatos és 58A pillanatnyi" áram leadására képes a cella
és ez csak egy "egyszerü" GP. Mit tudhat egy Sanyo 4200mAh-as "minösigi"
aksinak nyilvánitott darab? Nem csoda hogy égnek a kapcsolok olvadnak
a vezetékek Bár hozzáteszem én többször törtem alkatrészt a
fegyoban fogaskerék, dugo mind állóra fékezett motort eredményezett
de egy db biztit sem tettem tönkre pedig csak 15 A-s volt, biztos
lassu, na de ennyire ?
A másik én is megépitettem a FET-es kapcsolo kiváltot és a következöket
tapasztaltam 10 %-al nöt a fegyver tüzgyorsasága pusztán azzal hogy
a FET ellenálása kisseb volt mint a gyári kapcsoloé ezen meglepödtem
rendessen.
De ettől még Wolverine-nek járna egy "bocsi, h ..... vagyok és beszólogatok" , nem?
Nemtudom ezt kinek címezted, de én nem hiszem, hogy sértő hozzászólást írtam volna. Ha mégis: Bocsánat! Én beszélgetésnek indítottam,úgy is fogtam fel végig. még 1x bocs, ilyen a stílusom. off vége.
Ez a MOSFET elkészítés módja. Én csináltam ezt az összes itthon kapható tranzisztorral, de mind szétégett.
Hali
Pedig jo !! Szerintem pendra is megcsinálta , mintha ugy irná !!
Meg persze én is különben nem szolnék bele Elötte egy systema GB-m volt amiben gyárilag volt ilyen , de most a leirás alapján csináltam és teljesen mukodik , sot sokkal jobban " muzsikál" a puska , szoval biztos több amper is megy át ! Pendra asszem 12,5-rol 13,5-re irta az amper novekedést , én sajna balga modon nem mértem meg elotte de most 17,5A megy át rajta ! Eddig ez ( legalább is közelitoleg ) a kapcsolon ment át most ott 0,003 A megy át , szoval biztos jobban fogja birni , bár mikrokapcsolo volt , aminek elméletileg nem ártott de azért nem is tett jot hosszutávon !
De ettől még Wolverine-nek járna egy "bocsi, h ..... vagyok és beszólogatok" , nem?
_________________ “There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter." Skorpió Airsoft Csapat / Scorpions Airsoft Team - since 2004.
És mindezeket végigolvasva, az benne a szép, h Wolverine-nek van igaza...
Mit is írt? Nagy mAh szám, több elégett kapcsoló.
Mire jutottatok egy rakat személyeskedés és brainstorm után? Nagy mAh szám, nagyobb áram (többszörös), kapcsoló égés.......
_________________ “There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter." Skorpió Airsoft Csapat / Scorpions Airsoft Team - since 2004.
Nem vagyok szakértő teljesen a témában, öt éve egyáltalán
nem foglalkozok már elektronikával. Ha esetleg abban, amiket
írtam van hiba, nyugodtan javítsanak ki az illetékesek, én
a tudásnak örülök, nem magamnak.
(Csak ha valaki a lelkére vette volna a dolgokat.)
Igen mint írtam már lomha biztosíték. Úgy olvastam végignyálazva az egész topicot, hogy a többi kérdésedre lényegileg ott a válasz. ( mellesleg a repülő modell motoroknál meg van adva, hogy rövid távon, pld. függőlegesen felfele haladásnál, az alap teljesítményének akár a nyolcszorosával is terhelhető ennek is C a jele. )
Igazad van, addig, mig a tekercsben az áramarősség állandósul, tényleg növeli az önindukció az ellenállást. Tranzienseket tényleg nem szereti a tekercs. Eddig ugy viselkedik a tekercs, mintha váltóáramot kapcsolnál rá. Ott igaz az a képlet, ahol az önindukció is beleszól a játékba. Viszont miután az áram állandósult, már nem. Akkor már csak sima ohmos ellenállásként műlödik a tekercs. Addig marad közel állandó az áram, amig a kommutátor pólust nem vált a tekercsen, vagyis addig, mig meg nem indul a motor. Ha megindult, akkor már a fordulatszámtól függő frekvenciájú váltóáram megy a tekercseken, és ismét beleszól az önindukció, ami ugye szintén frekvenciafüggő.
Ok Megjavultam, de itt most tényleg kérdezek valamit, amit
nem értek, de még nem mondta el senki rendesen és rajzot sem
láttam. (Illetve Rejkov kérdezte, újra).
(Azért lássátok lelkem, igyekszem )
A hihetetlen meg tényleg hihetetlen számomra. Mármint
én nem mernék ide beleszólni frissen regelve és csodálom
a bátorságát a srácnak és tiszteletet is érzek irányába!
Juteszembe, azért provokálom a szakikat, hogy ne tartsák magukban
a véleményüket. Ez egy fórum, ahol vélemények, leírások vannak és
ezt mások szeretnék olvasni, érteni, ilyesmi.
Mondjuk annyiban ellentmondanék neked, hogy a kezdeti induláskor
maga a tekercs az induktivitása és ellenállása (L) + (R) miatt az áram indulása ellen dolgozik,
később lesz csak normális vezető (R).
Komplett képletet elektró könyv hiányában most nem tudok írni.
Elnézést a szakiktól emiatt.
Azt a szót le sem merem már írni, hogy tranziens vizsgálat.
SZAKIK! ÍTÉLJETEK!
(El se hiszem, hogy valaki ezért regelt, hogy ezt leírja... Hihetetlen )
Szerintem a következőképpen megy: 2x akkora aksi ugyanakkora feszej, és "C" mellett 2x akkora áramot tud leadni, ergo fele akkora a belső ellenállása.
A körben a motor ellenállása induláskor pár 10 méter rézdrót ellenállása csupán, mert a forgás közben a pólusváltások miatti önindukció nem növeli a forgórész tekercsének ellenállását.
Kábelezés, kapcsoló ellenállása elhanyagolható, szoval ha az aksi belső ellenállása feleződik, akkor kb a teljes kör ellenállása csökken vagy 30-40%-al. Tehát ennyivel nagyobb áram tud folyni, ennyivel nagyobb iv, ennyivel nagyobb égést eredményez.
Szerény véleményem szerint
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára rejkov csüt. aug. 09, 2007 2:48 pm-kor.
@Lelkiismeretes:
1. Igen.
2. Ha a 700mAh-os mondjuk 20 C-s volt akkor az csak 14 A-t tud leadni. Viszont a 3600mAh 10C-vel is 36 A.
@Gi-Joe:
Nekem a CA M15A2 120-as rugóval, systema motorral kb. 4 hónap alatt a gyári kapcsoló szétégett. Most egy Systema Low Resistant Switch van benne 8 hónapja és azon éphogy van egy kis elszineződés.
Egyébként igazad van, ez elhasználódás következménye, az hogy mikor megy tönkre az függ a kapcsolótól, akkutól, motortól, a kapcsolások mennyiségétől, ....stb.
Egyvalamit nem értek. Ha nem számottevő a teljesítménykülönbség
ilyen kis akksiknál, akkor nekem anno a 700 mAh-s akkupakkom
miért nem mozdította meg az M120-as tuningrugeszt és az utána
általam vásárolt Sanyo 3600 mAh meg miért vitte röhögve?
(9.6 V mindkettő).
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.