Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: kedd okt. 09, 2018 2:27 pm Mutasd csak ezt az üzenetet
Nem lesz ebből lóf*%sz sem....
A MilSim halála a fogalom kiterjesztése volt, és a játékszervezők kasszanézése, hogy populárisabb legyen...csengett a kasszagép.
Mitől volt egy B@zs@, Dawe játék, vagy egy meghívásos Beczl játék? Attól, hogy a hétvégére végére lefostad a bokád, és ótvar büdös voltál a kocsi felé...attól, hogy amikor a sebesültért kellett kúsznom, majdnem beszartam, mert tudtam, hogy az orvlövész azt várja mikor megyünk a sebesültért, de mégis kúsztunk a társunkért...attól, hogy olyan játékosokkal voltam egy területen, akikben vakon bíztam, hogy vigyáznak rám (és én is rájuk), így minden aggódás nélkül mentem KFPS nélkül, mert 350-599fps-el nem a fejet lövik, mert arra áll fel neki...attól, hogy éjszaka voltak olyan akciók, amikkel a másikra a szívbajt lehetett hozni, attól, hogy egy ghillie sniper nem rinyált azért, mert távolsági felderítésre küldtem ki egy spotterrel, 8-12 órára, hogy legyen a szemünk...
Amikor ilyen helyekre megy az ember, nem jut eszembe a közepes szintű felszerelésemre bámulva, hogy a f*szé költöttem el kettőnk (+asszony) cuccára ~1 misit 10 év alatt...
Redbo szervezésen rohadtunk ki havas esőben, vagy erdőben területet lezárva teljes önellátásban...élveztük...
Levy: DeadCat: menjetek el pár Redbo szervezésre, egyáltalán nézzétek meg mi ez igazából...és utána agyaljatok.
Nem tudom, hogy milyen cuccotok van, és nem is érdekel igazából, de ne járjatok úgy, mint páran, hogy 10-15 tingli után felkészültnek érzi magát, kimegy egy PMR-el, és csodálkozik, hogy 500 méter után nem fog semmit....(kisarkított példa, de volt ilyen ember, és lesz is).
Valaki annak idején terjesztette az igét: meg kell tanulni nem lőni. (mert más a feladat).
Hányszor ment el a csapatunk mellett az ellenség, mert a feladat miatt nem lőhettük ki őket...volt, hogy 1 éven keresztül (évi 2-3 háromnapos szimuláció) nem lőttünk. Az akkoriban kapott szervezői BB-javadalmazása a csapatnak még mindig megvan...helyette lehallgattunk, fényképeztünk, ellenséget raboltunk el...
@Redbo, Árok: mekkora király idők voltak...
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szer. aug. 29, 2018 9:00 pm Mutasd csak ezt az üzenetet
tetszik hogy mindenkinek van 2-3 olyan mondata amiből később egy egészen kézzel és ésszel fogható elv fog összeállni
a személyes véleményem, hogy nem kell mindenkinek tetsző milsimet csinálni, nem kell szétbombázni a maszt-t nem kell kiszorítani az átlag airsoft játékot DE! Abban biztos vagyok hogy az összközösségen belül van egy kiszolgálatlan réteg akinek ez a játékstílus hiányzik, mert mást vagy többet szeretne beletölteni, és bőségesen szuperül megfér ez a réteg a többi mellett.
Viszont nem is az a nagykérdés hogy milyen szabályokkal, hanem hogy ki és hol csinálna/szervezne új felfogással, valószerűbb szimulációs játékot? Ki az akire azt mondjuk hogy meg tudja csinálni??? Kit kezdjünk el fűzni és sörözésekre hivogatni hogy kellen-e "milsim"-t csinálni?
Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 7:14 pm Hozzászólások: 880 Tartózkodási hely: Műhely, ellenséges hátország vagy titkos.
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: csüt. aug. 09, 2018 7:07 pm Mutasd csak ezt az üzenetet
A nyitással és az újítással egyetértek teljes mértékben.
Nem a "régi megoldás" eredményezte az "elhalást" hanem a nagy nyitás és az igények kiszolgálása. Ne a MILSIM-t alakítsuk át a játékosok szája ízére mert az már akkor nem MILSIM lesz hanem valami más. A hozzászólások nagy részéből az jön le, hogy csináljunk egy mindenkinek ehető MILSIM-t aztán akkor mindenki boldog milsimarc lesz.
Döntsük el mi a cél. Mert amiket felsoroltak eddig azt sima mezei játékon is megkapják. Akkor meg mit szeretnének? Ugyan ezt csak MILSIM felirattal, kitűzővel? Vagy szeretnének valóban MILSIM-t annak minden előnyével és hátrányával? Ennek az régi vicc hangulata van: "doktor úr, a méret maradhat csak a fájdalom szűnjön".
Halkan megjegyezném, hogy annak idején is a "nagy nyitás" után következett a "felhígulás" jött boldog, boldogtalan aztán meg is lehet nézni mi lett belőle. De hangsúlyozom, egyetértek a frissítéssel csak ne hígítsuk fel a lőrét aztán meg a legfinomabb borként kínáljuk.
A tempó valóban nem túl gyors de ha eddig ráért akkor most már nem kell/szabad kapkodni. A személyes beszélgetést, főleg a játékon előtti, utáni "dumálásokat" semmilyen csetablak nem adja vissza és a félreértések, értelmezéseket teljes mértékben kiküszöböli. Macerás akár egy MILSIM
_________________ ...Könnyű,nyári fű.Harcosok nagy álmai így végzik csupán.
Csatlakozott: kedd okt. 16, 2007 11:40 am Hozzászólások: 6279 Tartózkodási hely: Aylesbury, UK
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: csüt. aug. 09, 2018 11:32 am Mutasd csak ezt az üzenetet
Értem én, hogy régen minden jobb volt, de a régi megoldás a milsim elhalását eredményezte. Manapság pl nem egy tábortűz körül kell beszélgetni, mert azt összeszervezni hetek, hanem egy csetablakban, mert az azonnali. Még ez a fórum is lassú felület.
Nekem is jobban tetszett a régi világ, de nyitni kell az új felé. Elemezni, miért halt ki a régi, és miben lehetnek hasznunkra az újdonságok. Mi is pontosan amire az új generáció vágyik milsim téren és beépíteni a régibe, mint működő alapokba. És egyéb általános lózungok.
Az új milsim plugin hidalhatná át azt, hogy a régiben működtek a "gyakran ki se mondott szokások" mert a játékosok ismerték egymást és már eleve kialakított szemlélettel fogtak bele, most ez nincs meg, a nulláról kell a játékost bevezetni. Kimondott, leírt kereteket adna, hogy hogy játsszon milsimet.
Fel kell mérni az igényeket. Pl csinálni egy kérdőívet, hogy pipáld be, ami szerinted egy milsimbe kell, és megprörgetni minden airsoftos felületen. Esetleg már ott kettészedni soft milsim és hard milsimre, amiről itt lentebb szó volt. Különben mindenki csak a saját baráti körére tud gondolni, hogy mire lehet igény.
Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 7:14 pm Hozzászólások: 880 Tartózkodási hely: Műhely, ellenséges hátország vagy titkos.
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szer. aug. 08, 2018 9:04 pm Mutasd csak ezt az üzenetet
A kérdések egy részére egy ilyen felületen, (fórumon) nem igazán lehet megfelelően válaszolni. A WD játékokról lehetne oldalakt írni, Dawe/B@zs@ játékairól szintén, ezeket máshol (személyesen, élőszóban) kell megbeszélni, elmesélni. A hol csinált játékot viszont egy nagyon jó kérdés! Olyan helyeken is amiken ma is tartanak játékot de ha látnátok az akkori állapotát, formáját, nagyon meglepődnétek. Az egyik nagy különbség az, hogy nem is pályákon, hanem "területeken" játszottunk, Érd nagyon, nagy pálya, Császár kibővített pálya és társai. Itt a "MILSIM elemeket" muszáj volt alkalmaznod mert különben eltévedtél. Gyakorlatilag nem eljátszottad, hogy Te értesz a térképhez hanem tudnod kellett tájékozódni ott ahol nem egy unalomra játszott, zsebkendőnyi területről volt szó.
A kezdő, haladó osztályozást a legenyhébb kifejezéssel is feleslegesnek és inkább hátráltató tényezőnek tartom. Egyszóval: felesleges! Ezt tapasztalatok alapján írom. Nem egy, nem kettő "kezdő" rajt kaptam és 1-2 óra alatt kiderült, hogy ide valóak-e vagy sem. És azok a játékosok száz "kezdő, gyakorló, akármi" játék után se valók MILSIM-re. Tudnék neveket sorolni akiket "bedobtam a mély vízbe" és tülélték. Hogy, hogyan integrálódnak az nem egy szabályzat alapján fog kialakulni hanem egy közösség íratlan, gyakran ki se mondott szokásai alapján. Az elején ez annak idején így működött: -Jött egy új arc akinek hiányzott valami a normál játékokból -utána olvasgatott, kérdezősködött, hogy mi van még -eljött egy MILSIM-re ahol nem arcoskodott és nem akarta megmagyarázni, hogy az hogyan lenne jobb szerinte -a játékon aztán kapott feladatot ami az elején nem volt túl izgalmas...... -ha rájött arra, hogy a kapott feladat végrehajtása alapján és a viselkedése alapján ítélik meg akkor elindult az úton -ha fejlődött és tanult akkor egyre komolyabb feladatokra volt esélye és nem feltétlenül lehetősége! -ha megtalálta a maga helyét akkor beilleszkedett és tetszett neki Aztán divat lett és jöttek sokan akik megmagyarázták, hogy ez így és így sokkal jobb lenne és maradt a műmilsim. De ez már másik hosszú történet.
A MILSIM 2008 kint van már és olvasható.
A MASZ alapnak nagyon is jó bár néhány dologban a régi jobban passzolt egy MILSIM-hez de a nagy számok törvénye miatt, hülye biztossá kellett alakítani de a biztonság és egyebek miatt ez elkerülhetetlen volt.
Szerintem rengeteget tudnánk beszélgetni egy tábortűz mellett. Alkalmas helyet lehet találni.......
_________________ ...Könnyű,nyári fű.Harcosok nagy álmai így végzik csupán.
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szer. aug. 08, 2018 9:00 am Mutasd csak ezt az üzenetet
egyetértek.
Levy írta:
"Hogy milyen szabályokat? a MASZ-ra milsim szabályzatot építeni nem lehet! "
A MASZ-ból 2 dolgot kell megtartani: -A replikák joule határa.(nem FPS, szerintem a mozgási energia pontosabban meghatározza egy-egy replika "romboló" erejét, főleg nehezebb BB-vel) -A védelem és a biztonságos játékról szóló részek.(szemvédelem, arcvédelem, mit kell tenni tényleges sérülésnél, civil a pályán. Bár ezek egy része nincs benne a masz-ban)
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szer. aug. 08, 2018 8:45 am Mutasd csak ezt az üzenetet
"Hogy milyen szabályokat? a MASZ-ra milsim szabályzatot építeni nem lehet! "
A MASZ-ból 2 dolgot kell megtartani: -A replikák joule határa.(nem FPS, szerintem a mozgási energia pontosabban meghatározza egy-egy replika "romboló" erejét, főleg nehezebb BB-vel) -A védelem és a biztonságos játékról szóló részek.(szemvédelem, arcvédelem, mit kell tenni tényleges sérülésnél, civil a pályán. Bár ezek egy része nincs benne a masz-ban)
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szer. aug. 08, 2018 8:25 am Mutasd csak ezt az üzenetet
Urak! figyelek nagyon figyelek... és hiszitek vagy sem jegyzetelek!
annak ellenére hogy egyikőtök ezt mondja majd a másik mást nagyon jól körülhatárolható igények vannak és remek ötletek!
kérdéseim lennének:
Milyenek voltak a régi WD játékok?
Ki az a DAWE/BAZSA és hol csinált játékot, mitől volt jó a játék?
Nagyon egyetértek a "keretet" adó szabályzattal megfogalmazással, eleve az ötletem az hogy az általam kategorizált kezdő (casualsoft), haladó (storysoft), milsim játékok szintjének fogalmat adni hogy elkülönüljenek egymástól. ez lesz az első lépés hogy egyáltalán tudjuk mit is akarunk csinálni. most mindenhol a varázsszó a játékkiírásban hogy milsim, de semmiben sem különbözik egy "haladó" játéktól csak végiggondolatlanul a BB limitet meg a tárazást piszkálgatják. (egy katona még a zoknijába is lőszert dug csak legyen elég)
igen a tervem hogy "kisokos" segédlet, szervezési ötlettár, útmutató is kiegészíti a szabályokat. Hogy milyen szabályokat? a MASZ-ra milsim szabályzatot építeni nem lehet! oka a totálisan eltérő játékfelfogás, a pluginelgetés meg foltozgatásnak semmi értelme, ha milsim akartok járni, kell egy egyszerű tömör de új keretrendszert írni.
Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 7:14 pm Hozzászólások: 880 Tartózkodási hely: Műhely, ellenséges hátország vagy titkos.
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szomb. aug. 04, 2018 11:14 pm Mutasd csak ezt az üzenetet
Az a helyzet, hogy amit Ti szeretnétek, elképzeltek, az inkább hasonlít egy operációs rendszerre semmint egy szabályzatra, legkevésbé egy plugin-re. Egy szabályzat sem tud mindenre részletesen kitérni (lásd MILSIM2008 bevezető) nem hogy egy kiegészítés. A MILSIM szabályzatnak "csak" meg kellene határoznia, hogy mi is az valójában és egy megfelelő keretet adni a játékhoz. Ennél többre nincs szükség.
Mint már írtam, mindenki másért jár ki és a "MILSIM" is másért kívánatos a játékosoknak. A felsorolt igényeket olvasva, sokan szeretnék ha nem lenne ilyen "kemény" és akkor sokkal többen jönnének. De ez a már amúgy is felhígult állományt higítaná még tovább ami nem lehet cél. Ez nekem kicsit olyan mint a "mennék én a sarkvidékre ha nem lenne olyan hideg mert a havat meg szeretem".
A legalapvetőbb különbségnek ott kellene lennie, hogy a MILSIM, (mivel ugye "szimuláció") nem a játékosok kiszolgálásáról (kellene, hogy) szól, hanem elsősorban törekedjen a minél valósághűbb.....lásd MILSIM2008....
A felsorolt igényeknek tökéletesen megfelel egy csomó kiírás, akkor meg mi a baj? Nincs kint a varázsszó? Most akkor megint ugye jön amit írtam, ki, miért jár ki....... Engem rohadtul nem érdekel, hogy ki van-e írva, hogy ez bizony MILSIM ám gyerekek, nekem az a lényeg mit tapasztalok a helyszínen. Rengeteg, régi WD játék ezerszer közelebb állt a MILSIM-hez mint a mostani MILSIM kiírások zöme és egyiken se szerepelt a varázsszó. A felsorolt igényekek maradéktalanul kielégítette sőt, túlteljesítette. Voltam "ultraextrabrutálmilsim"-nek kiírt játékon, nem volt rossz de még sem volt "őskori Dawe/Bazsa játék" árnyéka sem. A játék után elbeszélgettünk a szervezőkkel, hogy mi lesz majd ezután, a külsőségek terén rengeteg dolgot soroltak fel de amikor a "lényegre" tértünk akkor az volt a válasz, hogy :"annyira azért nem gondoljuk komolyan..."
De a lényeg az, hogy nem a külsőségeken kellene feleslegesen vitáznunk, azokat illesszék a játékszervezők a keretbe de szigorúan és a többi megy magától. A kezdők úgy ahogyan annak idején is megtalálják a helyüket ha odavalóak, kapnak segítséget ha kérnek,de ha meg nem jön be nekik, akkor ne a játékot fikázzák hanem (legalább) maguknak vallják be, hogy ez nem az ő stílusuk és ennyi.
Tehát kell egy: -meghatározás -keret -meg a rizsa fps, tárak, dresszkód, stb
_________________ ...Könnyű,nyári fű.Harcosok nagy álmai így végzik csupán.
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: csüt. aug. 02, 2018 9:07 am Mutasd csak ezt az üzenetet
Mondjuk ez bekerülhetne a szabályzatba, a kisokos .(mármint ne a kisokos kerüljön bele, hanem kötelező/erősen javasolt kisokos a játékkiíráshoz) Kevesebb csalódott játékos lenne így az biztos.
És így a szervezők a saját szájuk íze szerinti milsimet csinálhatnak.
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: csüt. aug. 02, 2018 7:38 am Mutasd csak ezt az üzenetet
Dawe annak idején jól csinálta, szándékosan úgy írta ki a játékot, hogy adott hozzá kisokost, ha sokat lövős kezdőbb játékos vagy menny erre az oldalra, ha supermilsimkapitányvagy akkor meny amarra az oldalra, nyílván az egész játék jellege lett így felépítve és legtöbször működött is.
_________________ Éjszaka egyeslövés? Its Milsim Bro!!!!!4!4!!!!
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szer. aug. 01, 2018 10:26 pm Mutasd csak ezt az üzenetet
@DeadCat
Hmmm ahogy látom most egy kis állóháború alakult ki, a felszerelés és az fps értékeken túl mindenkinek más az elképzelése a dologról
Van az oldschool: majd a kis kretén beletanul vagy vagy nem jár ilyen játékra. (nem sértésként, nagyon eltúlozva mondtam ezt légy szíves ne vegyétek sértődésnek)
Van a haladó(k), aki azt mondja, hogy egy kis változtatással jobb lehetne, végül is ez egy játék, nem copni mennénk oda.Amit lehet megtartani az igaziból, de szórakoztatóbbá kellene tenni.
És van a zöldfülű, aki azon aggódik, hogy szép meg jó az elkötelezettség, valami könnyítés lehetőséget be kellene rakni, (mondom lehetőséget) mivel hosszú hónapos játékszervezés után az összejött 5-8 fő nem az igazi, az új játékosok nélkül, akiki lehet megijednek ha egy vödör izét borítasz rájuk az első játékon.
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szer. aug. 01, 2018 9:53 pm Mutasd csak ezt az üzenetet
Kb. két évvel ezelőtt vágtam bele az airsoftba, már akkor azzal a céllal, hogy majd milslim játékokra mehessek, mert engem ez érdekel nem az FPS-ek világából ismert játékmódok. Ehhez képest eddig egy (talán milslimnek nevezhető) szentkirályszabadjai játékot leszámítva ez nem igazán sikerült. Kezdőként van néhány - szerintem - kulcskérdés amit látok, bár nem tudom, hogy szabályzatba (pluginba), hogyan lehetne ezeket beépíteni.
1. Egyedül elkezdeni milslimre járni nem egyszerű dolog. Ehhez csapat kell és a saját csapatunk kínkeserves alakulgatásán látom, hogy ez mennyire nehéz. (szabályozás szinten ez talán úgy jelenhetne meg, hogy egyénileg jelentkező játékosokat a szervezők előre beosztanak olyan rajokhoz, csapatokhoz, akik ezt vállalják. Az előre beosztás szerintem fontos, mert a közösségi média világában így előre felkészíthetnék egy kicsit a milslim terén zöldfülűt)
2. Nehéznek látom a kezdő, de elhívatott játékosok, rajok számára az átmenetet a tingli-tangliból, ál-milslimből a milslimbe. Itt szabályzás nem jut eszembe inkább játékszervezési ötlet, de lehet hogy ez már "spanyolviasz". El tudok képzelni olyan eseményt, ahol mondjuk a kétnapos alkalom első napján egy-két órás gyakorló feladatokat kapnának a rajok, kevésbé tapasztaltakat tapasztaltakkal összekötve, akár utána kielemezve (AAR). Majd másnap mehetne élesben a milslim.
3. Akármennyire is betartjuk a dresskódot, parancsnoki láncot, rádió fegyelmet stb raj szinten, ha az oldal irányítás nem komoly stratégiával, felkészültséggel végzi a feladatát akkor olyan játékot kapunk, ahol a fegyelmezett rajok céltalanul vagy rossz időzítéssel végzik a kitűzött, nem összehangolt "feladatokat" (ilyen rajban mozgós, feladatos játékon már voltam, csalódás volt).
(még annyi, hogy amikor láttam, hogy elkezdett elindulni itt a softairen az ötletelés a milslimről a régi vicc alapján ez jutott eszembe: "- Van maguknál milslim? - Nincs, de igény az volna rá." :- )
_________________ Remember, be the weapon's master, not its bitch.
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szer. aug. 01, 2018 10:02 am Mutasd csak ezt az üzenetet
@Redbo04
Abban benne lennék, sőt ha megvan az időpont és a helyszín még lehet plusz embereket is tudok vinni. A gyakorlati tapasztalat után visszatérhetünk a szabályzat megvitatására.
Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 7:14 pm Hozzászólások: 880 Tartózkodási hely: Műhely, ellenséges hátország vagy titkos.
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szer. aug. 01, 2018 9:55 am Mutasd csak ezt az üzenetet
Nem azt mondom, hogy nem kell egy minimális kompromisszum de mint ahogyan előttem írták, "ne a szabályzat legyen...".
Amit felvázoltál az egy normál játékon teljesen helytálló de mint írtad, nem voltál még MILSIM-n és ezért nincs rálátásod a részletekre. Egy MILSIM játékra ezek "kissé" túlzások.
Ezek nem itt a fórumon dőlnek el és alakulnak ki hanem kint terepen mint annak idején is. Ott jön rá a játékos, hogy mi, hogy működik és akarja-e ezt. Tetszik vagy nem tetszik ez egy fajta természetes kiválasztódás. Vagy bejön és csinálja vagy hagyja a fenébe vagy felkészül rá és legközelebb jobban tetszik majd neki.
Keresek egy jó helyszínt és kiagyalok valamit ha lesz rá 4-5 fő ott aztán rendesen át lehet érezni, hogy miről van szó.
_________________ ...Könnyű,nyári fű.Harcosok nagy álmai így végzik csupán.
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szer. aug. 01, 2018 9:04 am Mutasd csak ezt az üzenetet
Értem. Zéró kompromisszum. És akkor mindenki tágra nyílt szemmel csodálkozik, hogy nincs milsim, mert nincs annyi játékos amiből játékot lehetne rendszeresen szervezni.
Na mind1 ti dolgotok.
Ez így érdekes lesz, örömmel fogom a további javaslatokat követni
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szer. aug. 01, 2018 8:23 am Mutasd csak ezt az üzenetet
Én nem bonyolításnak látom, hanem reformációnak
Szerencsére én a totális kezdő/kezdő haladó szemszögéből tudom nézni. Ha az új játékost bedobod elsőre a mély vízbe akkor megfullad és soha többet nem jön ,inkább megy tinglitanglizni. A LEHETŐSÉG biztosítása a kicsit(és tényleg csak kicsit) könnyebb játékra sokkal több új játékost vonzana be.
Pl. ilyenek jutnak eszembe: A játékosok különös ismertető jele, hogy már a játék alatt megosszák egymással az élményeket.Pl. ha a kezdő játékos megkérdezi mi volt ez a nagy zaj éjszaka, akkor elmondják neki, hogy egy epic tűzharc volt mert megtámadták a firezone lakórészt.A teljes élménybeszámoló után, lehet az új játékos elgondolkozik, hogy inkább oda költözik(és ez eszében sem volt amikor jött a játékra)
Vagy a másik: Szakasz jön vissza 2 napnyi FOB után, az új játékos kérdezi milyen volt, szintén elmesélik, a tapasztalt játékososok elmondják, hogy normális pénzből milyen felszereléseket kell venni és vinni az ilyen dolgokhoz + élménybeszámoló szintén, erre az új játékos ezen is elgondolkozik, hogy legközelebb ő is csinál ilyet.
Én ilyen gondolatmenetek alapján próbálom átgondolni a szabályzatot, akkor lesz milsim Magyarországon, ha lesz játékos. És igen ezt szabályzatba kell venni, szintén magamból kiindulva, minden kiírt játéknak elolvasom a leírását és a MASZ-on felüli külön szabályzatát, és ez alapján döntök, hogy megyek-e rá, vagy sem.
Csatlakozott: kedd okt. 16, 2007 11:40 am Hozzászólások: 6279 Tartózkodási hely: Aylesbury, UK
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szer. aug. 01, 2018 6:39 am Mutasd csak ezt az üzenetet
Bonyolítása a még létre se jött szabályoknak, de esetleg lehetne két részre osztani. Milsim szabályok az egyszerű játékosnak, és Hard Milsim a teljes felszereléssel erdőbe bemegy típusú játékosnak. A Hard Milsim kiegészítés alkalmazása a játékszervezőtől függ, de pl simán el tudom képzelni, hogy az egyik oldal Milsim, a másik oldal, vagy bizonyos rajok Hard Milsim szerint játsszanak.
Ha túlbonyolítás, akkor ki kell találni, hogy a szabályzat melyik célcsoportnak készül.
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: kedd júl. 31, 2018 10:26 pm Mutasd csak ezt az üzenetet
Ok, néhány gondolat:
Az alábbi gondolatok annak alapján születtek, hogy az emberek 90% nem kiképzett katona, sem fizikailag, sem mentálisan nem veszi fel a versenyt egy hivatásos katonával. Továbbá, akármennyire is katonai szimuláció, az embereknek biztosítani kell a lehetőséget, hogy ne kötelezően a légiós alapkiképzést éljék át.(és az első este/nap után hazamenjenek)
1, a pluginben volt, hogy sátorba nem lövünk stb, mert alszanak. Nagyon fontos:az alap táborban kell lehetőséget biztosítani egy no fire zone sátorterületnek, ami a támadható zónán kívül van!Természetesen,ha a tábort támadás éri az emberünk eldöntheti beszáll-e a védelemben.A fanatikusok nyugodtan sátorozhatnak a fire zone sátorhelyen, ott mindent szabad. Az FOB-at ez természetesen nem érinti, az éjjel nappal támadható.
2, visszaolvasva a fórumot volt olyan hozzászólás, hogy az emberünk az őrsége 8. órájában elgondolkozott,m hogy mi a francot keres itt.Ha a BB-k számát az igazi hatékonyságához igazítjuk, akkor az őrség idejét is le lehet felezni alapból.Természetesen aki vállalja, az végtelen mennyiségben adhat őrséget váltás nélkül.(ha jól emlékszem az igazi hadseregben is 4 óra őrség volt és utána jött a váltás)
3, logisztika. Sok leírásban olvasom, hogy na jó felpakol mindent (kaja, szállás,felszerelés stb) oszt be az erdőbe, a bázisra akár a játék végéig nem jön vissza.Ehhem ehhez a katonáknak felszerelést biztosítanak(MRE, ez,meg az).Itt már kiesik egy csomó ember aki ezt nem tudja megcsinálni/megengedni magának.És ne essünk abba a hibába, hogy a camping felszerelést hasonlítjuk a könnyített katonai felszereléshez.Csak mérjünk le 3 napi mre-t, 3 napnyi konzervvel, az jó pár kiló plusz lesz. Mellesleg, a hadsereg folyamatos ellátmányt biztosít az előretolt helyőrségekbe.Az hogy bemész az erdőbe sok napnyi cuccal az a special forces.(szintén nem camping felszereléssel.)
Hirtelen ennyi jutott szembe, várom az ellenvéleményeket. A cél ezzel nem a játék könnyítése volt, hanem hogy a nem fanatikus is megtalálja a helyét az ilyen típusú játékokon.Talán akkor több ember fog ilyet játszani.
Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 7:14 pm Hozzászólások: 880 Tartózkodási hely: Műhely, ellenséges hátország vagy titkos.
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: kedd júl. 31, 2018 7:51 pm Mutasd csak ezt az üzenetet
Itt a hely és az alkalom. Talán magunk mögött hagyhatjuk végre a felesleges köröket és kezdhetünk valamit "csinálni".
Arra kérnék mindenkit, hogy csak akkor írjon ha a témához szervesen kapcsolódik a mondandója. A jópofa vicceket és a másik ajnározását, visszaemlékezéseket és egyéb HSZ szaporítást a megfelelő helyre tegyük.
A kezdéshez azt javasolnám, hogy ne rögtön az FPS fétissel kezdjünk, hanem menjünk sorban. Az alapelvekhez és a meghatározáshoz van esetleg javaslat, kiegészítés?
_________________ ...Könnyű,nyári fű.Harcosok nagy álmai így végzik csupán.
Már eleve ezzel kezdtük és az elején pont ezért írtam, hogy ne akadjunk fent az amúgy értelmetlen apróságokon mégis a leírt szöveg értelmezése félreértést okozhat. Még mindig fennáll az ajánlatom egy személyes megbeszélésre.
De, hogy a lényeggel is foglalkozzunk, lehetne az a kérésem, hogy a "szabályzat" legyen egy lezárt topikban és a többi hozzászólást töröljük? A megvitatására pedig ott van megfelelő topik.
_________________ ...Könnyű,nyári fű.Harcosok nagy álmai így végzik csupán.
Na most sokan le fognak hurrogni, de kísérleti jelleggel itt nem kellene bevezetni a 0.36-os BB-vel mérést és a MASZ joule határokat? (joule creep vita a fórumon)
Ha szabályzatot írunk, akkor próbáljuk meg egy kicsit a jövőbe tekintve csinálni
Csak én érzem, hogy elakadtunk mielőtt elindultunk volna? Nem értem hol a gond. Szabàlyzat szépen megnyit FPS hatàrokat az aktuális Maszhoz igazìt... majd mentés gomb és kész...
_________________ Szeretnék végre keményen játszani, és ehez számomra a MILSIM elengedhetetlen. RoyalPredator
A fórum szabályzatba nem ütközik megvitatni a témát és egy itt "született" plugin-ról van szó. Ez itt a MILSIM 2008 szabályzat. És itt mint a topik címe is mutatja erről "beszélgetünk" és talán lesz gyakorlati haszna is ha készül egy frissebb. De jó volna kihagyni a felesleges köröket.
Annak idején békésen megfért egymás mellett a MASZ, ÁASZ, MILSIM meg "egyebek".
Valószínűleg nem jól értelmezzük a másik mondandóját éppen ezért egy személyes találkozónak örülnék ahol gyorsan és egyértelműen tudjuk megbeszélni a témát.
_________________ ...Könnyű,nyári fű.Harcosok nagy álmai így végzik csupán.
Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 7:14 pm Hozzászólások: 880 Tartózkodási hely: Műhely, ellenséges hátország vagy titkos.
Hozzászólás témája: Re: Ötletelések egy új plugin-l kapcsolatban Elküldve: szer. aug. 13, 2014 7:58 pm Mutasd csak ezt az üzenetet
Csokáv Ezek gyakorlatilag benne vannak a "jelenlegi" MILSIM szabályzatban is csak más formában. Szóval lehet, hogy elég lenne egyértelműsíteni és átfogalmazni meg kiegészíteni. Ha egy öt-hat fő összejön már elég lenne a "munka" megkezdéséhez.
Kaszás Nem az a NAGY baj, hogy nincs rá igény hiszen anno sem voltunk sokan, a NAGY baj az, hogy páran "reklámnak" használva sokakkal elhitetik, hogy az a MILSIM amit ott játszott és így -meghatározás híján- sokaknak kimerül a dolog abban, hogy a kiírásban keménykednek de más különbség úgysem lesz. Ezzel többet ártanak mint azt legvadabb álmában valaki is gondolná. Így lesz egy nagy adag csóka aki úgy érzi, hogy most aztán mekkora MILSIM-t nyomott de ha ezt olyan nézi végig aki már látott MILSIM-t annak kicsordulnak a könnyei. Az, hogy itt tartunk az mindannyiunk hibája, mert így vagy úgy de hagytuk, hogy ezt megtegyék. Ami számomra viszont érthetetlen az az a TÉNY, hogy beszélgetésekben, fórumon meg egyéb helyeken rengetegen kiállnak és megmondják a frankót, bizonygatva, hogy ők aztán ezt meg is teszik és így csinálják. Viszont amikor ott a lehetőség a megvalósításra, bizonyításra, ezek sohasem érnek oda vagy rá csak a monitor mögött hajlandóak kiállni, ha nincs a windows tűzfal akkor visszavonulót fújnak valami mondvacsinált de fellengzős indokkal.
Persze tudom, rossz a dátum meg a hörcsög is szül meg hát az akárki egy genyó és nem megyek el egy játékra vele. (Igaz, hogy az életben nemhogy szót de még egy PM-t se váltottam vele hát azt mondják, hogy genyó.....) De azért legalább a nagyszájúak megjelenhetnének mert most lehetne TENNI is valamit.
_________________ ...Könnyű,nyári fű.Harcosok nagy álmai így végzik csupán.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.