SoftAir.hu
Airsoft fórum
KERESÉS
Vezérlőpult
Konverter
Cikkek

Taglista
Csoportok
GyIK
MASZ 2015
Fórumszabályok
Webmail
JÁTÉK NAPTÁR
Pontos idő: vas. nov. 19, 2017 6:47 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 79 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző PM
Fórumtag

Csatlakozott: kedd ápr. 26, 2005 7:31 pm
Hozzászólások: 1366
Tartózkodási hely: Bp. III.
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 30, 2008 1:13 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Szabályzat kint van, a topikot zárom. Innentől a vélemények topikban lehet megbeszélni.
_________________
B@zs@ - Csak a Puffin adhat erőt, és mindent lebíró akaratot!
KépKépKép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 14, 2008 4:26 pm
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: milsimen vok épp
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 21, 2008 9:23 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
milenne ha bevetnénk a háromszög kendőt azt sem olyan egyszerű felkötni,és elégjól látszik .

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 7:14 pm
Hozzászólások: 801
Tartózkodási hely: Műhely, ellenséges hátország vagy titkos.
HozzászólásHozzászólás témája: m
HozzászólásElküldve: kedd okt. 21, 2008 8:15 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Csatlakozom Kvityához, végtag találat esetén saját magát is bekötözhetné a játékos, viszont nem egy gumi szalag felhúzásával történne a dolog.
Ha meg nem akarom, hogy utána a közelembe férkőzzön, arra ott a silent kill.
_________________
...Könnyű,nyári fű.Harcosok nagy álmai így végzik csupán.
Kép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 21, 2006 10:41 am
Hozzászólások: 723
Tartózkodási hely: Szolnok
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 21, 2008 8:03 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
75RANGER75 írta:
Ja és Borisz ne akard már kihúzni a gyufát :twisted:


?????

A medic-es dolog is csak egy ötlet volt amely szabálya könnyen átlátható, de mégse olyan medic szabály hogy rácsapásra meggyógyul a beteg...
Felőlem operálhatunk is a harcmezőn ha olyan szabályt találtok ki :))

A "fej találatokról": én optimista módon mindig abból indulok ki hogy mindenki tud normálisan, felelősségteljesen játszani :)

kvitya írta:
Ha már külön végtag találat:

szerintem végtagot simán gyógyíthatna magának az ember. Combnál egyszerű, de mondjuk felkarnál butábbik kézzel, kereszttűzben........ szerintem simán beleférne.


speciel azért mondtam hogy ne gyógyíthassa saját magát senki se, hogy ezzel elkerülhető legyen az hogy pikk pakk az elöbb még halott emberke mellettem a bokorban lesoroz...
Ugyebár mindenki látja hogy hogyan is működik ez az öngyógyítás menete... lelövik, fehér kendő fel, közben lopva magárahúzza a fehér gumit, a fehér kendő még mindig a fején.... vár vár... az ellenség már nem tartja szemmel, mert más köti le a figyelmét, aztán hirtelen lerántja a fehérkendőt és lesoroz mindenkit... aztán jön az okoskodás hogy -"hiszen te halott voltál".... -"na igen de pikk pakk meggyógyítottam magam".
Ezt a "kivárásos előnyt" lehetne megszüntetni azzal hogy nincs öngyógyítás és nincsenek félreértések.

Vissza a tetejére
  Profil  
Admin
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 30, 2004 4:37 pm
Hozzászólások: 3809
Tartózkodási hely: budai elit... :))))))
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 21, 2008 7:15 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ha már külön végtag találat:

szerintem végtagot simán gyógyíthatna magának az ember. Combnál egyszerű, de mondjuk felkarnál butábbik kézzel, kereszttűzben........ szerintem simán beleférne.
_________________
“There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter."
Skorpió Airsoft Csapat / Scorpions Airsoft Team - since 2004.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 25, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 2117
Tartózkodási hely: Peloponészosz
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 9:52 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
75RANGER75 írta:
Te kikről beszélsz ? Minden második ember "milsimes" me van pár mid-capje és volt dawe-es játékon.
Inkább a hülye biztos szabályokra szavazok.

Ja és Borisz ne akard már kihúzni a gyufát :twisted:


Pózerek mindig lesznek, de nem hozzájuk lesz igazítva szint.
_________________
Proud member of Red Legion.
"My ops are blacker than yours."
"- And what about your M4? - Dude, it's fucking propane nightmare. I love it. It's a lovely piece of shit."

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jan. 03, 2005 9:00 pm
Hozzászólások: 4172
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 9:50 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
interpol írta:
Nekem az a véleményem, hogy ha már igyekszik a MilSim tábor komolyodni, akkor tartozzon az is bele, hogy megbízunk annyira a másikban, hogy nem az a célja, hogy gyűjtse a "heccsátot"..


Te kikről beszélsz ? Minden második ember "milsimes" me van pár mid-capje és volt dawe-es játékon.
Inkább a hülye biztos szabályokra szavazok.

Ja és Borisz ne akard már kihúzni a gyufát :twisted:
_________________
Kép
Kép
Once a sanitary pad ALWAYS(tm) a sanitary pad marine

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 28, 2007 2:36 pm
Hozzászólások: 4249
Tartózkodási hely: Pécs
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 9:27 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
A_Messor írta:
Hát szerintem egészen rossz ötlet hogy előny származzon a fejtalálatból, kicsit megemelné a véletlen fejtalálatok számát azthiszem.

Nekem az a véleményem, hogy ha már igyekszik a MilSim tábor komolyodni, akkor tartozzon az is bele, hogy megbízunk annyira a másikban, hogy nem az a célja, hogy gyűjtse a "heccsátot"...ha meg igen, akkor ki lehet tiltani, és ez alól ne legyen kivétel...nyílván ez a notórius fejlövőkre vonatkozik.
Hajmáskéri játékon amikor viszonylag zárt csoport jön össze, és ismerjük a másikat, akkor szinte nincs is fejlövés. Ebből is induljunk ki.
Azt se felejtsük el, hogy a MilSim-ben ugye az emberek többsége fekve harcol, és szinte tényleg csak a feje lóg ki...akkor mi van?
okés, lőállás váltása, cserkészés...vagy állóháború...és inkább ez sokasodna meg. De szerintem vagyunk annyira érettek, hogy nem lövünk fejre.
-Borisz- írta:
hát igen.... én is gondoltam erre... de merem remélni hogy normális társaságban nem fordul elő....
De ha bizonytalan a társaság akkor el lehet hanyagolni a halálos fejlövést és ugyan úgy ellátni a fejsérülést, egy esetleges találat esetén. Második találatra pedig ismétcsak kiesett a játékos.

Normális társaságban nem fordul elő (lásd előbb). Normális társaságban az sem fordul elő, hogy egy nagyobb lövöldözés közben nem érzem szükségesnek a fogvédőm berakását. És nem is volt rá szükség.
Emlékezzünk a Sniper FAQ-ra is: "csak a CS-n nevelkedett sniper lő fejre, az igazi sniper inkább a nagyobb felületű testre lő"...arany mondat.
Sniperként is csak testre lövök...ha nem tiszta, nem lövök...nem olcsó a sniper BB...

Bocs a hosszért...

Üdv!
Interpol
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Kép
Kép Elérhetőségeim (link)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 21, 2006 10:41 am
Hozzászólások: 723
Tartózkodási hely: Szolnok
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 4:59 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
A_Messor írta:
-Borisz-:
"Fej találat: azonnali halál (ugyebár normális játékos nem céloz direkt fejre... de azért megesik hogy bekapunk oda is pár találatot) "
Hát szerintem egészen rossz ötlet hogy előny származzon a fejtalálatból, kicsit megemelné a véletlen fejtalálatok számát azthiszem.


hát igen.... én is gondoltam erre... de merem remélni hogy normális társaságban nem fordul elő....

De ha bizonytalan a társaság akkor el lehet hanyagolni a halálos fejlövést és ugyan úgy ellátni a fejsérülést, egy esetleges találat esetén. Második találatra pedig ismétcsak kiesett a játékos.

Vissza a tetejére
  Profil  
Admin
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 08, 2006 5:34 pm
Hozzászólások: 6995
Tartózkodási hely: Miskolc
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 12:19 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
B@zs@ írta:
Készül egy jó nagy játék dec 6-ra, ott ki lesz próbálva a C-béta (:P)


Nemá!

Most fixáltuk a csapattal ezt az időpontot. Mi is bepróbálkoznánk milsim kategóriában...

Jövőhéten akartam kiírni Pingyomra :(

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 25, 2006 9:13 am
Hozzászólások: 5422
Tartózkodási hely: Dunakeszi
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 11:41 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
messor felvetése jogos.
_________________
Kép
Kép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
játékszervező
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 18, 2006 12:46 pm
Hozzászólások: 3846
Tartózkodási hely: Dunavarsány
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 11:02 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
-Borisz-:
"Fej találat: azonnali halál (ugyebár normális játékos nem céloz direkt fejre... de azért megesik hogy bekapunk oda is pár találatot) "
Hát szerintem egészen rossz ötlet hogy előny származzon a fejtalálatból, kicsit megemelné a véletlen fejtalálatok számát azthiszem.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 21, 2006 10:41 am
Hozzászólások: 723
Tartózkodási hely: Szolnok
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 9:28 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Medick rendszer...
Azokból merítve amit eddig olvastam, ez lenne az elképzelésem. Szerintem elég jó kompromisszum a valóság és játék között, ami nincs túlbonyolítva.

Végtag találat: nem halálos, viszont a játékos inaktívvá válik amíg egyik kistársa el nem látja a találat helyét. A seb bekötése után a játékos egyből aktív lesz.
Ha másodszori alkalomra is eltalálják akkor kiesik (vegyük úgy hogy a többszöri sérüléstől már nem tud harcolni, harcképtelenné vált.)

Torso találat: játékos inaktív, ellátásához medic szükséges, ide jöhetne egy kicsit bonyolultabb ellátás. Beköti a sebet, beköt egy infuziót (az infuzió szerintem feelinges ötlet). "X" idő múlva lemegy az infuzió, a játékos újra aktív lesz.
Úgyszintén, második találat alkalmával kiesett. (belehalt a sérüléseibe)

Fej találat: azonnali halál (ugyebár normális játékos nem céloz direkt fejre... de azért megesik hogy bekapunk oda is pár találatot)

Ez lenne az alap, amit még lehetne bonyolítani ha úgy tartja kedv.

Továbbá jó ötleteknek tartom a fenti elképzeléshez alkalmazva:
-mindenkinél van egy EÜ pakk. Nem kell semmi más csak egy géztekercs, olló, meg ragtapasz.
-a kivérzést is feelinges és jó ötletnek tartom
-saját magát senki sem gyógyíthatja
-a sérült nem mozoghat. Ha valaki fedezékbe akarja helyezni akkor bizony oda kell vonszolnia. Felmerült az hogy nem bírnák a "gagyi" felszerelések ha pl a mellény hátuljánál fogva tennénk ezt meg. A megoldás nagyon egyszerű. A hónalja alatt a testét kulcsold át és úgy húzzad.

Még azt tisztáznám hogy a találatoknál a "második alkalommal" az NEM úgy értendő hogy hány BB találta el. PL. ha eltalálja egy sorozat a karját akkor beköt, meggyógyul... de ha ez után ismét eltalálják akkor kampec. (csak hogy érthetően fogalmazzak ;) )

Vissza a tetejére
  Profil  
játékszervező
Avatar

Csatlakozott: szomb. feb. 28, 2004 5:52 am
Hozzászólások: 2894
Tartózkodási hely: Diósd
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 7:48 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Haliho!

A normál játékokon gond ha szétszakadnak a rajok, de a MilSim-nél nehogy már ez problémát jelentsen!
Szerintem egy nagyon érdekes feladat, és a rajPk-át is döntések sorozata elé állítja az ilyen szituáció.
Pl. A 2005-ben Szlovákiában játszott Game Warden játékon 2-en elszakadtunk a rajtól (40 perces újraéledés egy baromira távoli visszaállón), és gagyi rádiókkal próbálkozva, mint utóbb kiderült, az ellenséges felvonulási területen átvágva, kb. 1,5 óra múlva tudtunk csatlakozni a saját rajunkhoz.
Felejthetetlen élmény volt (útközben segítettünk egy másik saját egységnek, kúsztunk, másztunk, felderítettünk, dobattunk 2 ellenfelet, átvágtunk a járhatatlannak tűnő dzsindzsán), és amikor végre összefutottunk (a legjobbkor, a legjobb helyen), akkor raj is megörült a nálunk lévő, behűtött tartalék ivóvíznek, a közel 40 fokos hőségben.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: kedd ápr. 26, 2005 7:31 pm
Hozzászólások: 1366
Tartózkodási hely: Bp. III.
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 7:39 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Rally point, illetve ezeken a játékokon, ha egy hullik, többnyire az egész raj hullik, plusz, ha odáig eljut a raj, hogy kihullik ember, akkor már olyan veszteségeik/sérüléseik vannak, hogy célszerűbb a taktikai visszaállás.
Készül egy jó nagy játék dec 6-ra, ott ki lesz próbálva a C-béta (:P)
_________________
B@zs@ - Csak a Puffin adhat erőt, és mindent lebíró akaratot!
KépKépKép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 10, 2006 8:03 pm
Hozzászólások: 6327
Tartózkodási hely: Dunakeszi
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 7:16 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Kivérzős medik szabálynál ez meglehetősen gyakori.
30 meg nemtomén hány órás játékon az az egy óra még jól is esik.
ÉS ahogy említettem, egy bizonyos szint felett nem olyan nagy para megtalálni a rajt.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 18, 2006 2:34 pm
Hozzászólások: 4111
Tartózkodási hely: Eger
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 7:13 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Zephir írta:
MilSim játékokat nem azoknak szervezik, akiknek a raj egyben tartása is gondot okoz. Illetve más szintű játéktudást igényel, mint a sima hétvégi tattata.


hogy tartod egyben a rajt ha 2 ember elmegy a HQ-ra a másik 5 meg tovább megy támadni, találkoznak 1 óra múlva?

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 10, 2006 8:03 pm
Hozzászólások: 6327
Tartózkodási hely: Dunakeszi
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 6:59 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
MilSim játékokat nem azoknak szervezik, akiknek a raj egyben tartása is gondot okoz. Illetve más szintű játéktudást igényel, mint a sima hétvégi tattata.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 18, 2006 2:34 pm
Hozzászólások: 4111
Tartózkodási hely: Eger
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 20, 2008 6:11 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
pont azért lett bevezetve a medic rendszer hogy ne szakadjanak szét a rajok.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd ápr. 29, 2008 9:55 am
Hozzászólások: 221
HozzászólásHozzászólás témája: /
HozzászólásElküldve: vas. okt. 19, 2008 10:26 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ad 1
Először is, a Medic egység-csomagot támogatom, jó ötlet.

Ad 2
Ma voltam ismét egy "nem Pest környéki" játékon, és folyton azzal szembesülök, hogy mekkora ellenszenv van az egyes régiók csapatai és elképzelései között. Ajh, ha egyszer béke lenne már, de magyarok vagyunk....mindenki egyéniség. Erre nem várok választ senkitől, inkább csak saját keserűségemet gépeletem ki egy pillanatra.

Ad 3
Szó esett arról, hogy a Medic szerepkör kezd túlértékelté válni.
Íme egy ötlet, amivel kissé meg lehetne nyírbálni a medicek szabadságát. Ha egy játékost 1-3 BB talál el (most a hasamra ütve mondtam egy nem túl magas számot), akkor jöhet a medic és gyógyíthat. Megy minden úgy, ahogyan eddig. Azonban, ha valakit megsoroznak szépen, akkor a medic ne láthassa el pik-pak gyorsan, hanem segítséget kelljen hívnia, és a sérülttel maradnia a segítség megérkeztéig ("mintha" ellátná és életben tartaná a sérültet). A sérültet észszerű határok közepette kicsit arrébb lehet mozgatni fedezékbe.

1, a raj pk dötése alapján a sérültet hátra lehet hagyni, mert "akármi" van éppen
2, vagy a medic a sérülttel marad, így veszteglésre ítélve a raj egészét
3, vagy a raj pk utasítására a medic a sérülttel marad megbújva és a raj immáron medic nélkül tovább halad kijelölt célja felé
4, blö-blö-blö, ésatöbbi.

Segítség, de HOL? Nos, itt is a lehetőségek végtelen tárházával találkozhatunk. A teljesség igénye nélkül egy pár ötlet:

1, egy állandó kis létszámú (3-4 fő) tűzcsoport készenlétben áll a bázison hasonló esetekre (mi van, ha egyszere 6 helyre hívják őket?)(ez nem nagyon kivitelezhető szerintem)
2, a medic tegyük fel a segítség kérésekor "helicopter evac"-et kér, és az 10 percen belül megérkezik, aka Vietnam (most megint a hasamra ütöttem a 10 perccel)
3, ami az eszetekbe jut még

Arról ne kérdezzetek, ezt ki tartaná be.
Feelinges, meg minden, de fegyelem is szükségeltetik hozzá.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jan. 03, 2005 9:00 pm
Hozzászólások: 4172
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 19, 2008 6:38 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Az most mindegy. Ne késleltesd az elkerülhetetlent, dolgozzuk ki és próbáljuk ki. De ehhez elsősorban nem én kellek.
_________________
Kép
Kép
Once a sanitary pad ALWAYS(tm) a sanitary pad marine

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: kedd ápr. 26, 2005 7:31 pm
Hozzászólások: 1366
Tartózkodási hely: Bp. III.
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 19, 2008 2:18 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Kezd a játékötletekbe menni a topik. A szabályoknál nem szabad nagyon megkötni, inkább csak a koncepciót kell megadni szvsz. Az, h mit hogy szimulál a szervező, az imho legyen rábízva.
Akkor kb a lenti 3 variáció van (még azok is kicsit túl vannak bonyolítva).

Ranger: mindig ki van próbálva egy-két dolog. Sajnos nem lehet mindent egyszerre kipróbálni, mert valami sántít, oszt nem tudjuk eldönteni, mi volt szar. Most is ki lesz próbálva egy csomó minden. IED asszem az első részben volt, vagy volt tervezve legalábbis.
_________________
B@zs@ - Csak a Puffin adhat erőt, és mindent lebíró akaratot!
KépKépKép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 18, 2006 2:34 pm
Hozzászólások: 4111
Tartózkodási hely: Eger
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 19, 2008 12:35 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ranger ez jól hangzik majd kifaggatom fatert mit tanítottak annó nekik a dicső néphadseregben :D

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jan. 03, 2005 9:00 pm
Hozzászólások: 4172
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 19, 2008 11:59 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
B@zs@ írta:
Ez nem általános szabály, ez egy -reméljük minél szűkebb- rétegnek a játszódását szolgálja.



Persze, de a szűkebb körnek szánt mód most egy franchise szintre kezd süllyedni. Olyan embereket látok itt akiknek, na ne szórakozzunk már, röviden.

Trasher írta:
Max. a kevésbé súlyos, könnyű sérülések szimulálására használhatjuk, azt pedig bármelyik csapattárs képes a harctéren ellátni, medik nélkül is.

De ha a realisztikusságnál tartunk, az sem frankó, hogy stratégiailag a medik már fontosabb poszt, mint bármi más. Ezt kéne tovább erősíteni?



Igen ez mind igaz, és lehet tényleg kicsit túl értékelté vált a medic poszt.

Trasher írta:

... Talán egy vegyes verzió volna érdekes... vagy bonyolult. :) Van medik a rajban, de X alkalomig bárki elláthat bárkit, utána lehet vállon cipelőset, infúzió bekötőset, hordágyasat játszani.


Az infúziósat meg a mini vészhelyzet szimulátort elhagynám,de a vegyes ötlet jó. Nagyobb scenáriónál, az enduring freedom már közelít, bevezetném pl a PJ-t/MEDEVAC/Dust-off szisztémát, mikor is pl "robbantásos" eseményeknél a sérültek ellátáshoz és elszállításához mobil medic egység kéne kötelezően. A robbantásokat pedig imitálni lehetne füstel-petárdával, vagy csak spontán kikötni a sérülést okozó sugarat mint Faluja 1-en.
Az IED vagy sima robbantásos támadásokat pedig a szervezőkel simán meglehetne koreografálni, mivel járműveket úgyis pl Bazsa vezeti ezért egy előre bekalkulált IED támadás nem lenne egetverő feladat. Megoldani a szenvedő rajnak már annál inkább.

A kidolgozásban szívesen segítek, úgy látom játék is van kiírva amin használni lehet, i mean MW urban operations.
_________________
Kép
Kép
Once a sanitary pad ALWAYS(tm) a sanitary pad marine

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6395
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 19, 2008 10:17 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Punker írta:
most akkor mi is a cél? egyszerű és élvezetes megoldást keresünk vagy a lehető leghalálbonyolultabb b@szódást.

A cél szerintem 3 olyan egyszerűen megfogalmazható verziót kidolgozni, ami különböző fokú realisztikusságot (pontosabban annak az illúzióját :) ) biztosít.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: kedd ápr. 26, 2005 7:31 pm
Hozzászólások: 1366
Tartózkodási hely: Bp. III.
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 19, 2008 9:21 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Végre valaki látja a lényeget. Ez nem általános szabály, ez egy -reméljük minél szűkebb- rétegnek a játszódását szolgálja. Köszi WD!
És mégvalamit elfelejtünk: rég nem arról szól, h mindenkinek jó legyen, meg jöjjenek a játékra. Vagyunk elegen, szóval, aki belefér jön, aki nem az lemarad, és megy a rendes maszos játékokra (ezekkel a szabályokkal úgyis viszonylag ritkán lesznek nyílt nagyjátékok). Ha meg úgy gondolja, hogy van annyira komoly/elmebeteg, h jöjjön milsim játékokra, ruházzon be. Bár amiket a szabályzat rögzít, nem vészes többletköltségek (max a lowcapek). Ilyen pl az fps: "nem szerelem át a fegyvert", hát ne szereled, de akkor nem jössz, ennyi. Leszünk elegen így is.

"B" ill "C" verzió mod 1:
Előszöris nem kap senki gézt/fáslit. Szerezze be szépen mindenki magának. Ugyanúgy feltétel a játékhoz a medik pakk (meghatározott összetétel), mint a lowcap, dresscode, stb. A mediknél van medik pakk, ahol minimum ugyanannak kell lennie, mint a többieknél (ide lehet extrákat kérni az egyes játékokon, mint pl az infuzio). Mindenki elláthat mindenkit a sebesülés helyén (láb, kar, torzó, fej), mondjuk kétszer körbetekerve (hogy tartson is), rögzítve (leu, szigszalag, biztosítótű, mindegy, saját pakk). X sebesülés (egy v kettő, több baromság) után már csak a medik kezelheti, ami tovább is tart (megkülönböztetve ezzel az elsősegélyt, és a szakszerű ellátást, mondjuk: ellátás: 1 perc, medik általi ellátás 3 perc). Mediknél kötelező felszerelés a stopper is. Plusz kivérzési idő (ezt meg kéne hagyni a szervezőnek, hogy eldöntse, h legyen-e egyáltalán).
B és C közt a különbség, hogy a sebesülés helyét vagy nem, és hogy gézzel, vagy valami gumiszalag félével lássák el, értelemszerűen ez lesz a kötelező felszerelésbe belerakva.
Ilyenformán készülve az összes modra, mindenki már viszonylag értelmesebb medik pakkot össze tud rakni:
- géz/fásli
- olló
- rögzítő(biztosítótű,leukoplast,szigszalag)
- gumiszalag

Egy egységes ajánlott/kötelező medikpakkot a szabályzatban is rögzíteni lehetne.

Nekem szimpatikus, de lehet, h van benne baromság.
_________________
B@zs@ - Csak a Puffin adhat erőt, és mindent lebíró akaratot!
KépKépKép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
játékszervező
Avatar

Csatlakozott: szomb. feb. 28, 2004 5:52 am
Hozzászólások: 2894
Tartózkodási hely: Diósd
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 19, 2008 9:18 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Haliho!

Azért ne kavargyuk össze a normál játékokon ill. a MilSim -en alakalmazott medikelést.
Az alap koncepció azért született, hogy a rajok ne essenek szét, és a játékok irányíthatóak maradjanak.
Gyakorlatilag egy alap játékon a medik egyfajta "mobil visszaálló pont", és én azt a verziót preferálom, ahol nem mindig a medik rohangál a sebesültekhez, hanem azok a csapattagok általi kivonása után, esetleg max. 5-10 métert kúszva- mászva önállóan kijutva a tűzvonalból, gyógyítható a gumiszalagos módszerrel.
Komolyabb játékokon lehetne az 1.5 méteres fáslis módszert is alkalmazni, és az 5-10 perces un."kivérzési időt" is jónak tartom.

A MilSim-en a medik már nem kéne hogy túl hangsúlyos szerepet kapjon, mert ott alapvetően rajösszetartás van, a kiállási rendszertől függetlenül. Ott már jobban lehet variálni az életszerűséggel, de fegyelmezett résztvevőkre van szükség. Sok jó ötlet merült fel , majd csak kialakul.

A lényeg az, hogy ne legyen 1000 féle renszer, ill. túl bonyolut se, mert akkor állandóan kavarodás/zűrzavar lesz, az azt kísérő verbális megnyilvánulásokkal fűszerezve!
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 18, 2006 2:34 pm
Hozzászólások: 4111
Tartózkodási hely: Eger
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 19, 2008 9:13 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
most akkor mi is a cél? egyszerű és élvezetes megoldást keresünk vagy a lehető leghalálbonyolultabb b@szódást.

Shati kirángatlak én a bozóton keresztül, csak ha közben leszakad rólad a mellény akkor ne sírjál, mert hogy az emberek 80%-a nem eredeti / megerősíttett cuccot hord.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 17, 2008 8:44 pm
Hozzászólások: 289
Tartózkodási hely: Eger / Budapest
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 19, 2008 9:04 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Trasher meglátása jó, ugyanis a katonák el tudják látni a sérülteket. Igaz nem úgy , mintha egy profi orvos kezelte volna.

Ebből adódóan lehetne egy olyan megoldás is:

- A raj kap adott mennyiségű kötszert. (Pl. rajlétszámmal megegyező dbot. ) ( Hoz otthonról )
- A raj maga dönti el, hogy ,hogyan osztja szét a rajon belül a kötszert. ( fásli, géz )
- Mindenki gyógyíthat a csapatban. ( Természetesen csak az akinél van kötszer ) ( pl. géppuskás, sima lövész, rajparancsnok, sniper… stb. ) Azonban mivel az ő ellátásuk nem „profi” így a kötés átvérzik egy idő után.
- A mediknek kell rátenni egy újabb biztonsági megerősítést x időn belül. ( pl. valakit meglőnek, a raj parancsnok ott van a közelben oda kúszik betekeri fáslival, el van látva harcolhat 5 percig. 5 perc alatt valahogy meg kell oldania azt, hogy hátrajusson a medikhez és ellátásban részesüljön.) Ha nem sikerül akkor elvérzett, -mivel embert nem hagyunk hátra alapon-, a raj megy visszaállni.
- Ha a medik gyógyít akkor természetesen elég 1 db kötszer.
- A kötszer a rajon belül átadható, de „halottól” nem vehető el. ( pl. ha a halott mediknél van az összes akkor szívás… )


Ez a megoldás sok variációs lehetőséget hordoz magában.
-Ha egy raj úgy dönt, hogy csak a mediknek ad kötszert, akkor sok embert tud ellátni viszont, kivan téve annak a lehetőségnek, hogy a medik kilövése után szopás van…
-Ha a raj 2 db kötszert odaad valakinek akkor az gyógyíthatja a mediket is és egy rajtársat. Igaz véglegesen kevesebb embert tudnak ellátni, viszont nincs annyira veszélyben a medik.


Kötözés helye:
-Végtagokon ( költséghatékonyság szempontjából ) A fehér kendő a rendszeresített még… és ezért a fejet nem lehet kötözni )

Lábon: Comb ( azért a comb, mert ne a bakancsot és a sípcsontot kössük át )
Karon: Felkar ( azért a felkar, mert a csuklót az ember a háta mögé teszi és úgy kötözik be )



Illetve a sérült kihúzható a „tűzvonalból”. ( az viszont kihúzás legyen ne azt hogy megfogom a kezét és kézen fogva hátraugrálunk… )
_________________
Portyázók airsoft team

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Shatanka vas. okt. 19, 2008 11:20 am-kor.
Vissza a tetejére
  Profil  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6395
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 19, 2008 12:24 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
75RANGER75 írta:
Inkább a medic fontosságát erősíteném nem pedig kiherélném szegény beosztást. Esetleg kötelező felszerelés listát adnék szépen neki stb stb stb... A-C azt ennyi.

A kérdés nem a medik/medikelés fontossága, hanem, hogy mit akarunk vele szimulálni... Nyilván nem a halálos vagy súlyos lőtt sérüléseket, mert ezeket kizárt úgy ellátni a helyszínen, hogy az illető utána ismét teljes értékű harczosként pattanjon fel. Max. a kevésbé súlyos, könnyű sérülések szimulálására használhatjuk, azt pedig bármelyik csapattárs képes a harctéren ellátni, medik nélkül is.

A sérültek ellátásának alapjaival a jobb hadseregekben - pláne a harcoló egységeknél, pláne a kül. alakulatoknál - mindenki tisztában van... Kötszer dettó van mindenkinél. Belebaszni valakibe a morfiumot, szorító/nyomókötést felrakni, végtagot rögzíteni, repülősót szagoltatni, bárki tud. Ehhez felesleges dedikált medik a rajban.

De ha a realisztikusságnál tartunk, az sem frankó, hogy stratégiailag a medik már fontosabb poszt, mint bármi más. Ezt kéne tovább erősíteni?

Magyarul a B verzió is teljesen megfelelő.

... Talán egy vegyes verzió volna érdekes... vagy bonyolult. :) Van medik a rajban, de X alkalomig bárki elláthat bárkit, utána lehet vállon cipelőset, infúzió bekötőset, hordágyasat játszani.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: kedd ápr. 26, 2005 7:31 pm
Hozzászólások: 1366
Tartózkodási hely: Bp. III.
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 19, 2008 12:04 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Rangi, asszem fáradt vagy. Holnap gondold át mégegyszer, amit leírtam, és amit válaszoltál.

Abszolút nem kiherélésről van szó.

Amúgy ez csak egy opció. Azért kerül bele, mert minek arra írni egy plug-int egy ajánláshoz, hogy majd a szervező, aki használja, ne tudja használni, vagy csak részben tudja?
Remélem érted, hova akarok kilyukadni...
Én nem hiszem, h használnám ezt, de más igen.

Szerk: asszem inkább mégis lenyugodtam.
A "C" medik szabálynál, van létjogosultsága a minimum medik pakknak, A és B-nél nincs.
_________________
B@zs@ - Csak a Puffin adhat erőt, és mindent lebíró akaratot!
KépKépKép

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára B@zs@ vas. okt. 19, 2008 12:31 am-kor.
Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jan. 03, 2005 9:00 pm
Hozzászólások: 4172
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 18, 2008 10:57 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
B@zs@ írta:



- "B" medik szabály: lényege, hogy nincs dedikált medik. Életközelibb, mert a valóságban sem függ ennyire a mediktől egy ütközet kimenetele, meg akit meglőnek, azt tényleg csak elsősegélyben részesíti a medik, de a kistáska már nem fog rohangászni, meg harcolni.


Nem mintha leakarnám törni a lelkesedést, bár de kicsit, kicsit nagyon mert ez már sok lesz a milsimkedésből . Nem csak ez, az egész.
Ez a javaslat :evil:

http://www.youtube.com/watch?v=gdCs4C6w ... re=related

3:21 től itt is pont azt az álláspontot erősítik mennyire életszerű ez az elképzelés és a medic úgyis csak pár ragtapaszt használ.

Inkább a medic fontosságát erősíteném nem pedig kiherélném szegény beosztást. Esetleg kötelező felszerelés listát adnék szépen neki stb stb stb... A-C azt ennyi.
_________________
Kép
Kép
Once a sanitary pad ALWAYS(tm) a sanitary pad marine

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: kedd ápr. 26, 2005 7:31 pm
Hozzászólások: 1366
Tartózkodási hely: Bp. III.
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 18, 2008 9:53 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Félreértettetek. Mindhárom benne lesz. És a szervező azt alkalmazza, amelyik a játékának épp megfelel. Nem hiszem, h szerencsés lenne megkötni a kezét a szervezőknek azzal, h csak egyféleképp medikeltethet. Vagy megint az lesz, hogy kiírja milsim szabályokkal, és jön a nagy DE, és írhatja a hosszú medikszabályt, mert a milsimben nincs olyan opció, ami passzolna a játékhoz, azaz adtunk a szarnak egy pofont a pluginnel.

Szavazás nem kell, ha van egyéb használható ötlet, bele lesz rakva "D"-nek, oszt majd mikor elkezdik használni a szervezők, meglátjuk, melyikre nincs igény, oszt majd esetleg a következőnél kiszedjük.
_________________
B@zs@ - Csak a Puffin adhat erőt, és mindent lebíró akaratot!
KépKépKép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 10, 2006 8:03 pm
Hozzászólások: 6327
Tartózkodási hely: Dunakeszi
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 18, 2008 9:32 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
qocoK írta:
Igazad van b@zs@, tulajdonképpen felsoroltad a lehetséges opciókat, Csináljon szavazást a topicból az egyik moderátor, aztán akkor kiderül mit akar a nép. (SZVSZ b és c keveréke)

az már d nem? :lol:

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 13, 2007 6:48 pm
Hozzászólások: 180
Tartózkodási hely: Érd
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 18, 2008 9:22 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Igazad van b@zs@, tulajdonképpen felsoroltad a lehetséges opciókat, Csináljon szavazást a topicból az egyik moderátor, aztán akkor kiderül mit akar a nép. (SZVSZ b és c keveréke)
_________________
1. - JG AUG
-Real man use real cap-
-Vérfókák o.O-

Vissza a tetejére
  Profil  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 79 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Az oldal üzemeltetője az itt szervezett játékokért nem vállal felelősséget!
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség