SoftAir.hu
Airsoft fórum
KERESÉS
Vezérlőpult
Konverter
Cikkek

Taglista
Csoportok
GyIK
MASZ 2015
Fórumszabályok
Webmail
JÁTÉK NAPTÁR
Pontos idő: kedd jún. 25, 2019 7:56 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 221 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Következő
Szerző PM
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 03, 2004 11:21 am
Hozzászólások: 6102
Tartózkodási hely: Ott, ahol a legkevésbé számítanál rám...
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: kedd júl. 13, 2010 6:02 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Szerintem a realcap/midcap vitában elfeledésbe kerültek a lowcapek.

Lowcap 50-70BB-je mindkét tábor igényét ki kell hogy elégítse. Mégsem 100-150, és mégis több mint 20-30. Megvan a kb. 2-3xos BB mennyiség is.

Aki meg tűzgyorsaságot emel a lipó aksijával egy tingli tanglin hicap tárral, az fűrészel. Szerintem milsim/komolyabb játékokon low/realcap tárakkal a lipós tűzgyorsaság csakis a tulajdonosra veszélyes! ;)
_________________
Kép Falvédőim | Használj maszkot CQB-n mindig!

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6394
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: kedd júl. 13, 2010 3:13 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Kecske írta:
Trasher szerint a 2-3X bb aránnyal lehet elérni a valódi fegyverekhez hasonló lövési tulajdonságokat AEG-ek esetében.

Én ilyen baromságot sosem állítottam.

Azt viszont állítom, hogy 2-3x-el a sikeres kilövések aránya (amihez ugye a másik fél is szükséges) közelebb fog állni az éles fegyverekhez (pláne az erszoftos 50-60 méteren), mint a realcap-ekkel. A 2-3x még nem annyira magas, hogy ne legyen jelentősége a tárcseréknek, a lövések számolásának, felszerelés realisztikusabb elrendezésének, ezzel kapcs. taktikázásnak, stb.

Persze ezt továbbgondolva, a Lipós, 20 BB/sec airsoft fegyver még realisztikusabb, és bár ezt a békát páran nehezen nyelnék le, attól még így van. ;)

Említettem, hogy a realisztikusság seggbeharap, ha sokat dobálóztok vele?

Vissza a tetejére
  Profil  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: kedd júl. 13, 2010 2:28 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Kecske írta:
1 - Olvasgattam a real cap vs. mid cap parttalan vitát.
Trasher szerint a 2-3X bb aránnyal lehet elérni a valódi fegyverekhez hasonló lövési tulajdonságokat AEG-ek esetében.
Tehát pont nem a 30 lőszer használatától leszünk húúú de valósághű Rambók.
Ezt fogadjuk el. (Nem is akarok olyan vitába belefolyni amihez nem értek.)


2 - Egyszerű a megoldás meg kell tanulni lőni. :))
Eddig 3 darab 50-es low táram volt, most 5 darab 30-as real táram van.
Egyet lövök rá az ellenfélre, ha az nem jött össze akkor max még1x rálövök. 2 lövésből le kell tudni szedni bárkit aki a fegyver hatékony lőtávjában tartózkodik.


1 - Csak meg kell vizsgálni egy valódi lőfegyver pl. 100 méteren produkált szórásképét, egy átlag AEG 45-50 méteren produkált szórásképével, és mindjárt megérted mire is gondolt Trasher!
Amúgy pedig attól is "valósághű Rambó" lehetsz, ha megtanulod a lőszer és a lövedék közötti különbséget!!! :wink:

2- Te ezek szerint tudsz lőni! Szívesen megnézném mit is tudsz, mondjuk a legközelebbi oktató játékon. :wink: Megmutathatod azt a kétlövéses találatot mondjuk 50 méteren, ígérem rászólok a szélre, hogy ne fújjon s előtte lenyírom még a füvet is a lő irányban! :wink: :))
Addig is maradjunk annyiban, hogy az AS fegyverek kül-ballisztikáját sok olyan apróság befolyásolja, ami az éles lőfegyvereknél nem mérvadó.
Vegyünk egy átlag AEG-et, 45 méteren egy mellalaknyi szórással! Ritka az a helyzet, hogy az eltalálni kívánt játékos, megteszi nekünk azt a szívességet, hogy az egész felsőtestét fedezéken kívül tartja, csak is a kedvünkért! Ha mondjuk a mellalaknak csak a fele látszik ki, a találat valószínűsége nagyban csökken, ergo megemelkedik a sikeres találathoz felhasználandó lövedékek száma. Pl. egy H&K MP5-össel, 50 méteren nem nagy művészet emberfejnél kisebb szórást lőni 3 lövésből, az AS replikájával
még 9-10 lövésből sem biztos, hogy 3 értékelhető találatot sikerül elérni a fent említett fejalakon.
Persze a fejlettebb hop-up rendszerű AS fegyverek nagyobb pontosságra képesek, de ez a lő tulajdonság meg sem közelíti az rs megfelelőiknek adatait.
Ebből kiindulva szerintem a 3-as szorzó kb. megfelel a valóság szimulálására, természetesen az AS eszközök hatásos lőtávolságán belül.

Idézet:
pontosan mennyi idő alatt is űrít ki egy teljes tárat egy igazi AK?


Ha az elméleti tűzgyorsaságot vesszük alapul, 3 másodperc alatt meg van!
Ha az M szériát vesszük (700-950 lövés/perc) az még hamarább képes üresre lőni egy 30-as tárat, a fentebb említett H&K MP5 kb. 2.5 másodperc alatt üríti a 30 lőszert.
Véleményem szerint tűzgyorsaságban elfogadható a max. 1000 lövés/perc ha AS fegyverekről beszélünk, összhangban a 3-as szorzóval nagyjából így reális. :wink:

Vissza a tetejére
   
Fórumtag

Csatlakozott: csüt. júl. 30, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: kedd júl. 13, 2010 2:25 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ebben igazad lehet Messor. :) Én is 75 kiló vagyok vaságyastól. :))
Egy 80+ kilós játékost egyedül tutira nem bírnék kicibálni.

Azt is a háborús veterántól hallottam, hogy nehezebb ember esetén a kivonszoló a hátára fekszik, a kivonszoltat a hátával a hasára fekteti, majd így rák járás jelleggel kiviszi a sérültet. Állítólag ezzel a technikával elég gyenge emberek, elég nehéz embereket is elbírnak. További előnye, hogy ilyenkor a sérültet LEHET pajzsként használni. Neked max a lábad lőhetik el.

Nem akarok púposkodni meg ágaskodni és erőltetni a dolgot. Tudom nincs szavam ebben az ügyben, de talán egy próbát megérne.
A MilSim érzésnek biztos, hogy adna egy löketet a dolog.
Sokkal nehezebb lenne egy kimentés, mint most.
Majdnem egy mission a missionben lenne egy ilyen cselekedet, gondos tervezéssel és összehangolt csapatmunkával.

Max 3 óra múltán már úgy lesz vele az ember fia, hogy bizony komám te most ott döglesz meg. :finga:

Vissza a tetejére
  Profil  
játékszervező
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 18, 2006 12:46 pm
Hozzászólások: 3857
Tartózkodási hely: Dunavarsány
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: kedd júl. 13, 2010 2:02 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
A kicibálás nem hiszem hogy túl jó ötlet lenne.

A játékosok fizikai felkészültségét nézve hülyére törnék magukat és a menteni kívánt személyt. Kb. a játék harmadik órájára borogathatnák a derekukat meg a térdüket (jobb esetben).
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: csüt. júl. 30, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: kedd júl. 13, 2010 1:48 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Üdv Mindenki!

Annyi minden kavarog most a fejemben, hogy hasonlóan érzem magam, mint Gerard Depardieu a Pofa Be! című filmben: "Nem tudom összeszedni a gondolataimat." "Nem baj hagyja csak őket szétszórva." :))

Remélem azért nem lesz annyira kaotikus amit írok. :)

Olvasgattam a real cap vs. mid cap parttalan vitát.
Trasher szerint a 2-3X bb aránnyal lehet elérni a valódi fegyverekhez hasonló lövési tulajdonságokat AEG-ek esetében.
Tehát pont nem a 30 lőszer használatától leszünk húúú de valósághű Rambók.
Ezt fogadjuk el. (Nem is akarok olyan vitába belefolyni amihez nem értek.)

Aztán volt némi zavar az erőben a tárazás kérdéskörben is real vs mid-cap esetében.
Tény, hogy nagyobb szívás real cappal játszani, mint middel.
Gondolkodom én is mid cap tárak beszerzésén addig amíg mindenki mid capppel jön ellenem, de remélem ellen tudok állni a kísértésnek. Annak jobban örülnék, ha a MilSim arcok inkább rászoknának a real cap érzésre.
Fizika ide vagy oda (és még ha hátránya is van) egyszerűen érzésre, átszellemültségre sokkal nagyobbat dob a játékon a real cap használat, mint bármilyen csillivilli USA-ból rendeltem, mert Universal Soldier vagyok hyper űr cucc.

Egyszerű a megoldás meg kell tanulni lőni. :))
Eddig 3 darab 50-es low táram volt, most 5 darab 30-as real táram van.
Egyet lövök rá az ellenfélre, ha az nem jött össze akkor max még1x rálövök. 2 lövésből le kell tudni szedni bárkit aki a fegyver hatékony lőtávjában tartózkodik. Általában, ha kettőből nem tudtam leszedni akkor a 3. lövéshez már pozíciót váltok, hiszen valami nem optimális akkor. A többség ilyenkor még vígan kitol 4X 10-es "rövid sorozatokat", mert hátha majd valamelyik bb megpattan és pont ráesik vagy mittomén.

A másik bajom a mid cappel és a 150 lőszerrel, hogy számos játékosnál ~12V-os (nem tudom a pontos értéket) LIPO aksis FEt-es, anyámkínja űrcucc van ami lazán szórja a 24-25bb-t / sec közben pedig úgy vísít az AEG, mint a Bolygó neve halálban az impulzus fegyver. Közben vígan kopasztanak meg bokrokat, fűrészelnek ketté fákat és bontanak el fedezékként használt dombokat az orrod elől.

Amennyiben ténylegesen életközeli harci helyzetek szimulációja a cél, akkor talán ne feledkezzünk el arról a tényről sem, hogy ez a tűzgyorsaság egy többcsövű harci helikopter ágyúnak is szép teljesítmény lenne.
Pontosan mennyi idő alatt is űrít ki egy teljes tárat egy igazi AK?
Lehet itt fedezőtüzet adni 25 bb/sec rof-al, de akkor tessék szépen beosztani a bb-t arra az 1,2 másodpercre amíg kiüríted a tárat. Esetleg pötyögtessen a delikvens rövid sorozatokat. Ne ugasson már 10 másodpercig a fegyver miközben összefüggő fehér vonalat lehet látni a levegőben a fegyver csöve és a meglőtt ellenfél között.

Szerintem kurva nagy feeling real-el játszani, egyes lövéssel, kis sorozattal vagy egy hosszú 2 másodperces sorozattal fedezőtűz gyanánt. Aztán remegő ujjakkal, néha a tárat idegességedben elejtve :)) tárazni, mert jajj meghallották, hogy tárazok és mingyá levarrják a számat.

Szó mi szó nagyon nagy hátrány mid ellen játszani, de ha már van NVG meg MRE meg eredeti USA hadi cucc ééééérteeeed, akkor talán a real cap használat sem lesz akkora kihívás sokak számára. Abban az esetben, ha kellően elterjedne a real használat máris nem lenne hátrány senki számára sem a használata, viszont előny lenne az egész játék számára, mert szükségszerűen átalakítaná a lövési szokásokat és a hozzáállást.

Aztán még egy uccsó sírás, illetve inkább kérés részemről.
Nagyon szívesen látnám már végre, hogy MilSim játékon a sérült nem a saját lábán hagyja el a tűzharcot. Jelenleg adott egy gyors, fürge egyén aki becikázik a tűzvonalba 2 ujjal csuklón csippenti a sérültet, majd elfutnak (szerencsésebb esetben csak elsétálnak).

Amennyiben valakit lelőttek igenis kelljen kivonszolni, kicipelni a tűzvonalból. Abban az esetben, ha az illető kellően súlyos akkor menjen be érte két ember vagy hagyják ott és ennyi. Egy játékos mesélte, hogy ő megjárta a szerb háborút és volt, hogy ott vérzett el tőle pár méterre egy árokban 3(?) nap alatt egy társa, mert nem bírtak érte pár métert sem elmenni a belőtt pozíció miatt.
Teszem azt most játék közben egy domb mögül kitörünk és az első hullámot mondjuk nyílt téren a dombtól 10 méterre lelövik akkor jelenleg egy kis fedezőtűz kiséretében, ha valaki befut a sérültért, majd kifut vele jó esetben meg lehet csinálni. Ezzel szemben egy 100 kiló körüli ember esetében, ha ki kell cipelni, akkor 2 ember lerakja a fegyverét, befutnak a sérültért, megpróbálják felemelni (fogást kell keresni rajta), vállukra kapják, majd megpróbálják kicipelni, ha szerencséjük van ezzel laza 1 perc alatt meg is vannak.
Az már másik kérdés, ha ügyes az ellenfél akkor egyik sem jut ki és további 2 ember mínusz ami ugyebár a raj szintű visszaállás esetén már elég komoly következményekkel jár. Ez sokkal nagyobb odafigyelést igényel mindenki részéről és az egymásra utaltság is jóval nagyobb. Szerintem ez megint csak pozítívan befolyásolná a játékosok hozzáállását, hogy miképpen is viszonyuljanak egy minél valósághűbb harci szituációhoz.

Nem szándékom a flame keltés. Semmi jogalapom nincs hozzá, hogy osszam itt az észt az egy éves játékmúltammal. Pusztán szeretném megélni, hogy ezek megjelennek MilSim játékokon, mint kötelező elem és nem pedig, mint opció.
Az igazság az minél több MilSim-re megyek annál mohóbb leszek és még inkább élethűen szeretném játszani ezeket a scenáriókat. :))
A következő amit be kell szereznem a Redbo féle LED-es torkolattűz imitáció. :)
Remélem imám meghallgatásra talál a döntéshozók között. :)

Vissza a tetejére
  Profil  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 10, 2010 8:39 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Tere írta:
.... Ez segítene fokozatokat kialakítani és kezdőket is bevezetni a tényleg milsim játékok világába. Évi néhány ilyen játék fel is dobná az ország airsoft-életét.


Jogos, akarom :)) :)) :))

Vissza a tetejére
   
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 10, 2010 8:35 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Justice írta:
Trasher írta:
sokat sétálós, gps-el eltévedős, kevesetsemlövős végkiállósat, csekkpont elérőset talán még csinálunk az idén.


Ennek nagyon örülnék. Akár 2 havonta is. Van mit kipróbálni ebben a témában.


Ez a vonal a mi kis csapatunkat is érdekelné... :D MI amúgy sem a klasszikus TDM-et játszuk a tinglitanglijainkon, hanem "járőrözőst". Szóval emberanyag lenne ehhez a játéktípushoz is :)) :)) :))

Vissza a tetejére
   
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 09, 2008 7:48 pm
Hozzászólások: 1143
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 08, 2010 11:20 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Trasher írta:
sokat sétálós, gps-el eltévedős, kevesetsemlövős végkiállósat, csekkpont elérőset talán még csinálunk az idén.


Ennek nagyon örülnék. Akár 2 havonta is. Van mit kipróbálni ebben a témában.
_________________
Nem az a fontos kinek van igaza, hanem hogy mi az igazság.
Az olcsó ár fölött érzett röpke öröm hamar elszáll, de a silány munka eredménye sokáig kísért.
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6394
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 08, 2010 9:35 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
SZU írta:
Bár nem tudom neked ebben mi a jó.

Szerintem kérdezd quinn-t meg a többi lélekbúvárt, nagyon szivesen mesélnek rólam szép színeseket. Ja, hopp, te is épp eztet csinálod? :D

Más: sokat sétálós, gps-el eltévedős, kevesetsemlövős végkiállósat, csekkpont elérőset talán még csinálunk az idén.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 1:30 pm
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Budapest, VIII.ker.
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 9:52 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Batur írta:
...jön az üzenet:...

Igen, jó, de ez már csak egy aprócska részlet, egyetlen pici mozzanat egy játék fő paramétereihez képest. A fontos jellemzők azok, melyeket mindenképpen tisztázni kell, és kőbe vésni mindjárt az elején. Majd aztán szervezőileg rögtönözve, de akár előre kitalálva is lehet ilyen feladatokat is adni, igen.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 19, 2010 8:35 pm
Hozzászólások: 1262
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 6:13 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Tere írta:
....

Mi csapattal játszottunk egy milsim beütésű tingli-tanglit, megérkezünk a kivonási zónába, jön az üzenet: ,,A helikoptert lelőtték, a terület erős légvédelmi tűz alatt van, jussanak el XY célponthoz."-ami persze a pálya másik végén, 2 km-el arrébb volt.
Szerintem ez is dobhatna az élményen/realiszikusságon.
_________________
A hozzászólások tömény iróniát tartalmaznak. Bármiféle, a véleményemmel egyező kinyilvánulás kizárólag a véletlen műve.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 09, 2008 1:30 pm
Hozzászólások: 156
Tartózkodási hely: Budapest, VIII.ker.
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 4:49 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Hú, ez elég méltatlan szintre emelkedett (szerk. süllyedt).
Kvitya, ez tetszik, de a több helyszínes megfejtéssel vissza is értünk az "alapokhoz": MKSZV.
Lehetne játékot szervezni kisebb területre is mint egy egész hegység, jó is lenne, én nagyon bírnám! (Persze, aki akar, az túrázzon!) A szállítások költsége mondjuk ami 1-2 tank üzemanyag, simán összedobható és nagy élmény lenne. (Kidobás-feladat elvégzése-kivonás.) Lehetne rendes HQ valamelyik laktanyában, ehhez még VIP, vagy objektumvédelem, "kint" pedig alkalmas hely(ek)en harcok. Lehet rendes őrséget, "legényságet", szállítást, gyalogságot, elitalakulatot, stb. szimulálni egyszerre. Nem a sok résztvevő a lényeg, hanem, hogy mindenki jól érezze magát a hardcore milsimestől a haladó airsoftosig mindenki. Fontos kommunikáció mobilon, raj szinten rádión... Az egységek elosztása pedig szelektív lehetne, komolyabb szintű egységekhez csak meghívással, vagy bekéredzkedéssel lehetne bejutni. Ez segítene fokozatokat kialakítani és kezdőket is bevezetni a tényleg milsim játékok világába. Évi néhány ilyen játék fel is dobná az ország airsoft-életét.
_________________
Kép

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tere szer. júl. 07, 2010 9:47 pm-kor.
Vissza a tetejére
  Profil  
Admin
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 30, 2004 4:37 pm
Hozzászólások: 3829
Tartózkodási hely: budai elit... :))))))
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 4:19 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Most komolyan egymást ekézitek - és nem unjátok?


On:
A realcap résszel nem tudom, mennyire értsek egyet, hiszen egyrészt megfontoltabbá tesz, ha aeg-gel (vagy hasonló cuccal tolom) de orvlövészként különösebben nem hat meg, maximum a 30as tárba 5öt tárazok.... :)

Mi van, ha a tárkorlát helyett BB korlátnál maradunk? Kapsz a fegyvered RS verziójához javadalmazott mennyiség x 2-3 BB mennyiséget és olyan tárat használsz, amilyet akarsz - de minimum 3-4 tárba kell elosztanod. Ezzel meglenne a tárcsere kötelezettség, de nem sz@pnák be a midcapes arcok sem (lévén mindenkinek, aki midcap/realcap vonalon mozog, úgyis van 3-4-x tárja).

Illetve, mi van, ha a fizikai kihívás részén növeltek? Mondjuk nagyobb pálya/több kötelező útpont érintése vagy éppen ahol megoldható, mondjuk egy 3-5-8 km-rel arrébb kijelölt "ledobási zóna" vonalon gondolkoztok? Tehát, találkozó xy parkolóban, a pályánál (így őrzött autókról beszélünk), majd a szervező lebonyolít egy ledobást pár km-re és onnan indulnak az egységek? Kivonásnál ugyanez, inverz előjelekkel természetesen.
_________________
“There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter."
Skorpió Airsoft Csapat / Scorpions Airsoft Team - since 2004.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 03, 2004 11:21 am
Hozzászólások: 6102
Tartózkodási hely: Ott, ahol a legkevésbé számítanál rám...
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 3:55 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Trasher írta:
SZU írta:
Bunkó vagy és kész. Ezen nem akarok változtatni. Mellémagyarázásban jeleskedsz.

Jujj, most aztán megkaptam! Kellemetlen, hogy hülyére vett, akit hülyére akartál venni? :lol: Legközelebb elolvasod, mire pörögsz rá, oszt' akkor nem köll így kihátrálnod... .


Már értek mindent. Bár nem tudom neked ebben mi a jó. Illetőlegesen a mindenki szórakoztatása a cél, vagy a saját magad pöcsözése? Vagy csak a válogatás nélkül mindenkibe belekötése érdek nélkül a szent dzsihádod? =)
_________________
Kép Falvédőim | Használj maszkot CQB-n mindig!

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 28, 2007 2:36 pm
Hozzászólások: 4280
Tartózkodási hely: Pécs
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 2:40 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
@Red!

2009 júniusában már szerveztem olyan 2 napos menetgyakorlatot, ahol a résztvevőknek annyi volt a BB javadalmazása, amilyen fegyvere volt. Nem sírtak érte, meg a Bio BB kötelezőségétől sem. Szóval köszi, de ez nem újdonság.

Ranger Prevenció: Tudom, a kutyát nem érdekli, pláne téged nem, ne fáradj a leugatással. :))

Emlékezzetek a Bankrablás játékra, hogy mennyien voltunk, és senki nem rinyált azért, mert oda volt írva, hogy végkiállós. Ha valaki olyan peches, hogy az első 1 órában kilövik, így járt. És nem reklamáltak érte a játékosok. Az, hogy nem volt lövés, az más tészta, de megvoltak az élmény teli pillanatai a játéknak.

Szóval az egy élet sem nagy újdonság. Azok a játékosok akik ilyenre jelentkeztek már rég elfogadták, és bizonyították is, hogy mit képesek elvállalni és megcsinálni. Miért nem szerveztek inkább ilyen játékokat? Hátha megint összejönne ennyi értelmesebb játékos, mint ott. Esetleg kilövés esetére elvállalhatna a játékos civil ember LARP feladatot.
Vagy most a cél egy realsim-ebb társaság megalkotása?

Lac_us ötlete mondjuk elég jópofa. Bár Bankrabláson ott volt a "mentőkocsi" és az orvosi személyzet, és a fotós felrobbanása után volt is orvosi ellátás. Szóval ezt is volt már, legfeljebb finomítani kéne.
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Kép
Kép Elérhetőségeim (link)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6394
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 2:39 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Lac_us írta:
a 2 is elég "megfontoltságot" társított a userhez anno cseheknél.

Azért annyira nem szeppentek meg a játékosok, zabálással és jópofizással (vagy alvással) hamar letelt az offzone-ban az idejük. Végkiállós 24h-sat már csináltunk az idén (az egyik oldalnak), és egész jól működött...

Szerk: jujj, tényleg a Bankrablás is az vót. :)

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Trasher szer. júl. 07, 2010 2:42 pm-kor.
Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 24, 2007 2:32 pm
Hozzászólások: 1000
Tartózkodási hely: I. Csepeli Királyság
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 2:27 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Trasher írta:
Azt ennél sokkal póriasabb eszközökkel, ingyen lehet fokozni: végkiállós, 4-6-8 óránként visszaállós játék.


benne volt ez is, találat után a user marad helyben, ki kell menni érte, beHOZNI, "orvosi" helységbe elhelyez, majd 2 óra után gyógyul. Itt tök mindegy volt végül is, mert szinte biztos volt hogy egy alkalommal lesz tűzharc. Hosszabb távon több kontaktra tervezve elgondolkodtató a 4 óra részemről, de a 2 is elég "megfontoltságot" társított a userhez anno cseheknél.
_________________
http://www.milgraphics.hu - minden ami grafika

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6394
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 2:20 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
SZU írta:
Bunkó vagy és kész. Ezen nem akarok változtatni. Mellémagyarázásban jeleskedsz.

Jujj, most aztán megkaptam! Kellemetlen, hogy hülyére vett, akit hülyére akartál venni? :lol: Legközelebb elolvasod, mire pörögsz rá, oszt' akkor nem köll így kihátrálnod...

interpol írta:
Évek óta elfogadott volt szinte mindenkitől, hogy 2-3x annyi, mint az igazi javadalmazás...ez miért nem jó?

Mert Redbonak így esik jól, ez a szabály, oszt punktum.

Értem én a megközelítést (népnevelés, nehézségi fokozat növelése, tessék több tárat cipelni, megfontoltabb játék, blabla), csak ahogy már utáltam rá, ne a realisztikussággal magyarázzuk... Azt ennél sokkal póriasabb eszközökkel, ingyen lehet fokozni: végkiállós, 4-6-8 óránként visszaállós játék.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 24, 2007 2:32 pm
Hozzászólások: 1000
Tartózkodási hely: I. Csepeli Királyság
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 2:16 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
uhhh mindjárt visszakanyarodnak arra hogy mi is a realitás...szájkarate hurrá :axe:

én meg azon röhögök hogy egy maréknyi ember volt ott ahol ezeket összesítve kipróbáltuk, és azóta csupán elméletben megy a nagy világrengető megváltó ötletelés ami folyton átcsap személyeskedésbe ami rohadtul nem érdekel senkit. Szórakoztató...egy ideig...
_________________
http://www.milgraphics.hu - minden ami grafika

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 06, 2007 7:42 pm
Hozzászólások: 343
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 2:07 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
interpol írta:
A_Messor írta:
hanem kell-e ilyen BB korlát vagy sem illetve hogy mennyi is legyen az a korlát.

Évek óta elfogadott volt szinte mindenkitől, hogy 2-3x annyi, mint az igazi javadalmazás...ez miért nem jó?



"A Military Simulation (Katonai Szimuláció) kifejezés rövidítése, az airsoft sport egy szigorúbb szabályrendszerrel rendelkező ága, amely a lehető legtökéletesebb katonai szimulációra törekszik."

Ezért.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 28, 2007 2:36 pm
Hozzászólások: 4280
Tartózkodási hely: Pécs
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 12:48 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
A_Messor írta:
hanem kell-e ilyen BB korlát vagy sem illetve hogy mennyi is legyen az a korlát.

Évek óta elfogadott volt szinte mindenkitől, hogy 2-3x annyi, mint az igazi javadalmazás...ez miért nem jó?
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Kép
Kép Elérhetőségeim (link)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
játékszervező
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 18, 2006 12:46 pm
Hozzászólások: 3857
Tartózkodási hely: Dunavarsány
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 12:35 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Szerintem most nem is arról megy a vita első sorban hogy kinek mekkora a tárja, hanem kell-e ilyen BB korlát vagy sem illetve hogy mennyi is legyen az a korlát.

Azért én se szeretném a 17 M4 meg 9 AK tárat kivágni, tudok én azokba kevesebbet is tenni ha kell. :D
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 28, 2007 2:36 pm
Hozzászólások: 4280
Tartózkodási hely: Pécs
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 12:29 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Javítsatok ki, de azok a játékok amik mostanában szervezésre kerülnek úgy látom inkább ismeretségi körön belül szerveződnek, ergo "belterjes" és XY megbízik KU-ban. Akkor nem mindegy, hogy a BB limit mellett valaki a real-cap tárba tesz 34BB-t, vagy a mid-cap tárba 34-et? A végeredmény szinte ugyanaz...nekem az M4-hez van 7-8 mid-cap-em, és mindig úgy táraztam be, ahogy a szervező mondta. És cserélgettem a tárakat...

Én valahogy nem látom így a különbséget, ami a vitát előhozta.
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Kép
Kép Elérhetőségeim (link)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 03, 2004 11:21 am
Hozzászólások: 6102
Tartózkodási hely: Ott, ahol a legkevésbé számítanál rám...
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 12:03 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Bunkó vagy és kész. Ezen nem akarok változtatni. Mellémagyarázásban jeleskedsz.
_________________
Kép Falvédőim | Használj maszkot CQB-n mindig!

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6394
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 12:02 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
SZU írta:
Most mit akarsz kimagyarázni? Te írtál kisesszét a tárazás mikéntjéről. Amint rávilágítok, hogy mindkét tártípussal lehet az ember zsonglőr, rögtön nem érdekes, mert felváltva tüzelnek.

Egyéb hatalmas rejtélyekre nem akarsz rávilágítani? Még mindig nem esik le, hogy a saját kis triviális hülyeségeiddel vitatkozol? :lol:

Redbo, ja. Épp ezen röhécselek.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd aug. 01, 2006 7:14 pm
Hozzászólások: 837
Tartózkodási hely: Műhely, ellenséges hátország vagy titkos.
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 11:50 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Na jó, a megfogalmazás nem volt éppen szerencsés.

Viszont ha nem vennétek észre, mindenkinek igaza van a saját szemszögéből. :))
_________________
...Könnyű,nyári fű.Harcosok nagy álmai így végzik csupán.
Kép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 24, 2009 9:18 pm
Hozzászólások: 245
Tartózkodási hely: Bécs-Budapest tengelyen valahol...
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 11:32 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Trasher: Az a titka a dolognak, hogy amiről te beszélsz, azt felénk máshogy hívják, de biztos van ilyen lefogótüzes, nyomulásos, továbbsétálós taktika, csak én nem ismerem.
_________________
Kép
WORK HARD, PLAY HARD!

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 03, 2004 11:21 am
Hozzászólások: 6102
Tartózkodási hely: Ott, ahol a legkevésbé számítanál rám...
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 11:23 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
1) nem lőszer (muhaha),

Ehh

2) kinemszarjale a tárcserét, több ember tüzel felváltva,

Most mit akarsz kimagyarázni? Te írtál kisesszét a tárazás mikéntjéről. Amint rávilágítok, hogy mindkét tártípussal lehet az ember zsonglőr, rögtön nem érdekes, mert felváltva tüzelnek.

Tudod, 2-3 ember 10-12 midcappel lehet, hogy hatékonyabb (ugyanolyan fegyverekkel, ugyanazok az emberek ugyanabban a helyzetben), mint 2-3 ember 10-12 realcappel.

3) lefogótűz időtartamát-hatékonyságát nem elsősorban a BB-k mennyisége határozza meg,

Nem, persze. Akkor mi is? Fix ember, fix fegyverrel, fix tuninggal, csak a két tár difijével, melyik helyzetben van előnyben?

4) a felvetés annyi volt, hogy realcapekkel is lehet olyan hatékony lefogótüzet adni 2-3 emberrel, hogy "szinte esélytelen ellenük fellépni" (eleve szerencsétlen megfogalmazás, de ugye nem az enyém :) )... a hülye számszerűsítő összehasonlítgatások nem érdekelnek.

És ezt is megírtam, hogy nem az alap tézist tagadom, hanem azt hogy a midcapekkel nem lehet jobb az ember.

Ha, még mindig ugyanazt akarod leírni, csak személyeskedve, akkor kétszer olvasd el és egyszer sem írj, ha kérhetlek.
_________________
Kép Falvédőim | Használj maszkot CQB-n mindig!

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6394
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 10:14 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
quinn írta:
Akkor én 2X2 tárat kapásból kitennék magam elé... :wink:

Elképzelem a csapattársaid arcát, ahogy folyamatos lefogótűzzel rányomultok az ellencségre, te pedig hirtelen kiteszel magad elé 2x2 tárat, majd továbbsétálsz. :P

SZU írta:
Felfogod, hogy az átlag játékos több lőszerrel fog le tovább tárcsere nélkül midcappel, mit realcappel?

Kit érdekel, nem erről volt szó... De ha már okoskodni akarsz,

1) nem lőszer (muhaha),

2) kinemszarjale a tárcserét, több ember tüzel felváltva,

3) lefogótűz időtartamát-hatékonyságát nem elsősorban a BB-k mennyisége határozza meg,

4) a felvetés annyi volt, hogy realcapekkel is lehet olyan hatékony lefogótüzet adni 2-3 emberrel, hogy "szinte esélytelen ellenük fellépni" (eleve szerencsétlen megfogalmazás, de ugye nem az enyém :) )... a hülye számszerűsítő összehasonlítgatások nem érdekelnek.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 18, 2006 2:34 pm
Hozzászólások: 4111
Tartózkodási hely: Eger
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 10:06 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
RadirPok írta:
egyszerű, de nagyszerű :)



már a 2. VH-ban használták az usákok. az M1 Carbinok-on

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: kedd jún. 30, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 9:51 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
köszi, Tomekk.
egyszerű, de nagyszerű :)
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Admin
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 08, 2006 5:34 pm
Hozzászólások: 7065
Tartózkodási hely: Miskolc
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 8:38 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
http://www.tacticaltailor.com/stockmagpouch-1.aspx#

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: kedd jún. 30, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 7:09 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Trasher, a válltámaszra hogyan fogatod fel? Építettél magadnak egy spec tartót?
Ez tényleg érdekel, nem kötekedésből kérdezem!

Más: megint kiderült, hogy egy ilyen egyszerű kérdésnél, mint például: válltámaszon tár, illetve a quinn féle magam elé teszek 2*2-őt én simán elhasalok, ergo: eszembe sem jutott volna, hogy így is lehet (a "simán" gyorskötözővel összefogatott tárak azért megvannak...)

azt hiszem, nekem az efféle alapoktól kell újraépítenem mindent, amit eddig felszedtem.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 03, 2004 11:21 am
Hozzászólások: 6102
Tartózkodási hely: Ott, ahol a legkevésbé számítanál rám...
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: szer. júl. 07, 2010 5:16 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
De Trasher bazze!

Felfogod, hogy az átlag játékos több lőszerrel fog le tovább tárcsere nélkül midcappel, mit realcappel?

Amíg tárat cserélsz, ő nem, amire te már 3mat cseréltél ki ő még mindig lő. Mire te 12 kicseréltél mert vérprofi hitman hörcsög vagy, addig ő kényelmesen bepasszintja a 3. midcapjét, amik 2-esével össze vannak szigszalagozva.

Ha nincs lőszerlimit, lehet nálad 12 db. előre betárazott midcap is, ha meg van limit, akkor kevesebbszer kell tárat cserélnie és kevesebb BB megy el a tárakból a lecsóba adagolni, mert kevesebb tárral üzemelsz. Ügye 12x3-4BB a realcapeknél a midnél meg csak 3-4x3-4BB.

Nem azt mondtam, hogy a realcapes nem tud lefogni, én is realcapekkel és lowcapekkel játszok kizárólag! Hanem azt írtam hogy a midcapes előnyben van. Csak néha azt veszem észre Te sem vagy néha az olvasás értelmezés művésze...

Ha te ezt nem vagy képes felfogni, elismerni, akkor maradjál békén. :butthead:
_________________
Kép Falvédőim | Használj maszkot CQB-n mindig!

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 221 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Az oldal üzemeltetője az itt szervezett játékokért nem vállal felelősséget!
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség