SoftAir.hu
Airsoft fórum
KERESÉS
Vezérlőpult
Konverter
Cikkek

Taglista
Csoportok
GyIK
MASZ 2015
Fórumszabályok
Webmail
JÁTÉK NAPTÁR
Pontos idő: hétf. aug. 20, 2018 4:32 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 221 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Szerző PM
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 25, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 2117
Tartózkodási hely: Peloponészosz
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 14, 2008 6:14 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
interpol írta:
Miért kell a játékot leszervezőnek egyáltalán játszani?
Falludzsán sem játszott Bulldi és Trasher...Jó, Trasher kalimpált, meg ordítozott mint civil, de közben ment a szervezés...
Aki szervez, szervezzen és felügyeljen.
Szerintem MilSim-re ez így jó. "Sima" airsofton játszhat.



Ha a saját játékaimon nem játszok akkor hol is játsszak? Járok még kb. két szervező játékaira, a többi meg kimarad, mert vagy bizonyos emberek miatt nem megyek oda, vagy egyszerűen annyira érdektelen az egész. Persze vannak fun játékok amiket imádok, de az megint csak más kategória. Miért olyan megoldhatatlan, hogy szervező játszon? Ha megfelelően van scriptelve a cselekmény gond nélkül mászkálhat, ha pedig valami baj van, simán ugyan úgy azonnal elérhető telefonon ergo nem mind1, hogy HQ-n ül, vagy épp lő valahol...
_________________
Proud member of Red Legion.
"My ops are blacker than yours."
"- And what about your M4? - Dude, it's fucking propane nightmare. I love it. It's a lovely piece of shit."

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jan. 03, 2005 9:00 pm
Hozzászólások: 4172
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 14, 2008 6:01 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Meglepi feladatok :
Nem tök mindegy hogy a parancsnokság előre megkapja a feladatokat illetve a játékközben beütemezve "megscriptelve" a másik oldalal összhangban, vagy egy "kalapból" húzza ki ? A rajokhoz ígyis-úgyis a rádióból jut el majd az utasítás, ergo ők marha mód nem húzkodnak semmit.
Továbbra is a legreálisabbnak és valóságosnak a rotálást látom.
Őrködés/beléptetés-QRF vagy készenléti szolgálat-pihenés-járőrözés/feladat végrehajtás. És akkor a varázskalapot is otthon lehet hagyni.
Plusz a pihenő meg QRF rajok egy olyan tartalékot képeznek amit bázisvédelemhez vagy esetleges feladathoz belehet vetni. A kajáltatást pedig mindenki maga oldaná meg.
_________________
Kép
Kép
Once a sanitary pad ALWAYS(tm) a sanitary pad marine

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
játékszervező
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 19, 2008 11:43 am
Hozzászólások: 934
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 14, 2008 10:14 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
interpol írta:
Miért kell a játékot leszervezőnek egyáltalán játszani?


a kérdés énbennem annyi, hogy miért ne? ;) miért ne lehetne olyan játékrendszert és menetet összerakni, amiben a szervező is jól érzi magát. Faludzsán Buldi és Trasher nem játszottak, Taiwan Invasionon dawe és a többi szervező pedig igen, és az is jó játék volt ;) ráadásul ez nem fekete és fehér, vagyis nem vagy mindegyiken játszik, vagy egyiken sem, hanem lehet olyan játékot csinálni, amin játszik, és olyat is amin nem. itt a lehetőség a lényeg, nem mindjárt a törvénybe iktatás...


interpol írta:
A MilSim-be a borítékos meglepi feladatok nem kellenek, mert elég meglepi az ellenség. Aki normálisan csinálja a játék, az azt is igazmalmasnak találja, ha tábort épít, őrködik stb. Ezért másabb, mint a normális játék. Emiatt lehet az embereket kiszelektálni, akinek nem való ez a játékmód.


nem akarok vitatkozni veled, de szerintem meg a MilSim nem táborépítésről meg őrködésről szól, hanem valós katonai feladatok és körülmények szimulálásáról, vagyis benne van a táborépítés, meg az őrködés, és benne van a feladatok teljesítése, az esetlegesen változó körülmények (lásd meglepi feladatok) leküzdése, váratlan helyzetek taktikai megoldása. persze kinek a pap, kinek a papné :)

interpol írta:
MilSim-ben úgy tudom elképzelni a tárkeresést...


másodszor írtok tárkeresést, az is jó feladat, de én tárgykeresést írtam általánosságban :D
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 28, 2007 2:36 pm
Hozzászólások: 4260
Tartózkodási hely: Pécs
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 14, 2008 9:55 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
gabonacorp írta:
második probléma, hogy a szervezők nem tudják igazán élvezni a játékot, hiszen tudják mi történik mindkét oldalon, így nem tudnak száz százalékosan beszállni a saját játékaikba.

Miért kell a játékot leszervezőnek egyáltalán játszani?
Falludzsán sem játszott Bulldi és Trasher...Jó, Trasher kalimpált, meg ordítozott mint civil, de közben ment a szervezés...
Aki szervez, szervezzen és felügyeljen.
Szerintem MilSim-re ez így jó. "Sima" airsofton játszhat.
A MilSim-be a borítékos meglepi feladatok nem kellenek, mert elég meglepi az ellenség. Aki normálisan csinálja a játék, az azt is igazmalmasnak találja, ha tábort épít, őrködik stb. Ezért másabb, mint a normális játék. Emiatt lehet az embereket kiszelektálni, akinek nem való ez a játékmód.
Azt meg lehet csinálni, hogy van a két tábor, senki nem tud a másikról, kell felderítést végezni, tervezni, esetleg medic-re vagy PK-ra vadászni sniperrel (sok esélye van az életben maradásra :twisted: ), őrjáratokon rajtaütni, stb...MilSim-ben úgy tudom elképzelni a tárkeresést, ahogy anno kitaláltuk, légi utánpótlás címén egy előre nem ismert koordinátára kell menni felvenni az utánpótlást. Nálunk ez anno a támadási ponttól jó messze volt visszafelé, hogy ez legyen a "büntetés" BB-kifogyás esetére.
Mi mostanában terveztünk be olyat, de egyéb ok miatt nem jött össze, hogy a támadó csapat semmi előzetes infót nem kap, hanem Recon keretében levadássza a területet, és opcionálisan érinthet olyan pontokat, ahol lett volna kirakva hírszerzési infó, illetve részletesebb leírás, de titkosítva, amit meg kellett volna fejteni a kapott kulcsok valamelyikével.
Be volt még tervezve kötelezően sebesült ellátása szimuláció is, miközben a többiek védik a medic-et és a sebesültet.

Ez már inkább MilSim, mint a többi...nem azért mert mi találtuk ki 3 csapat, hanem a feladatok és a körülmények miatt.
Ahogy Hitman írta, ez igenis legyen merőben másabb, ne egy kicsit nehezebb game, mint a "sima" AS... (legfeljebb kihullok félúton, és megyek őrködni)
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Kép
Kép Elérhetőségeim (link)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. dec. 05, 2007 11:21 am
Hozzászólások: 1419
Tartózkodási hely: Budapest/Szilikon-Celebisztán
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 14, 2008 8:42 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Idézet:
a játék tervezésekor a szervezők összeírnak sok-sok feladatot. adott koordináta elfoglalása, VIP kísérés, tárgybegyűjtés, megfigyelés, csempészés, stb. a feladatok elkülönülnek oldalanként, de jóval többet írnak össze, mint amennyit meg akarnak valósítani a játékon. a feladatokat lezárják, hogy ne lehessen tudni melyik-melyik.

ezután a felírt feladatokat összekeverik és kihúznak közülük annyit, amennyit le akarnak játszani a játékon. a feladatokat nem olvassák el, csak beosztják, hogy mikor válljanak aktuálissá (rögtön az elején, óránként, stb.)

a játékra bekészítik az összes feladathoz szükséges kelléket (ez némi plusz munka az biztos, hiszen lesz olyan, ami feleslegesen kerül ki, de okos feladatkiírással a szervezői szívás csökkenthető Smile ), aztán elkezdik a játékot. a megadott rend szerint felbontják a feladatokat és megpróbálják teljesíteni.

ebben a rendszerben teljesen váratlan, hogy az ellenség mit fog csinálni, akárcsak a valós élethelyzetben.


Nem szeretnék beleszólni semmibe. Nagyon jókat írtál. Sebbi tingli-tangliján véletlen(Mert kevés volt a létszám) a teljesítendő feladat teljesíthetelen lett, így létrejött a fent említett szitu. Nagyon jó volt. A többit Hitman leírta.
_________________
Kép
Az AK-m után a Winampom is 5.56-os:)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
játékszervező
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 19, 2008 11:43 am
Hozzászólások: 934
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 14, 2008 8:10 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
kétségtelen, hogy 1.0-ás állapotban van még az ötlet. amit te összetettebb tematikának hívsz az nálam a kerettörténet :) önmagában nem áll ez meg, az biztos. az általad említett dawe játék pont jó példa erre, pontosan egy olyan HQ kiépítős, letáborozós, őrködős, fegyverrel a kézben eszem a babkonzervet játékon tudnám kiegészítő feladatrendszerként elképzelni. így a játék folyamán egyszerre több feladatra is oda kell figyelni, több postot ki kell építeni, a járőrözésnek, útzár kialakításnak több oka és célja is lehetne, nem csak egy.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 14, 2008 6:55 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
gabonacorp írta:
...a játék tervezésekor a szervezők összeírnak sok-sok feladatot. adott koordináta elfoglalása, VIP kísérés, tárgybegyűjtés, megfigyelés, csempészés, stb. a feladatok elkülönülnek oldalanként, de jóval többet írnak össze, mint amennyit meg akarnak valósítani a játékon. a feladatokat lezárják, hogy ne lehessen tudni melyik-melyik.


Egy tingli-tanglira simán jó ötlet, de szerintem egy milsim játéknak rendelkeznie kell valamiféle összetettebb tematikával. A kétnaposon teljesen jól működött az előre lefektetett alapokkal kialakított játékmenet, ha beüt valami gebasz, akkor lehet rögtönözni.
Ráadásul mi van akkor, ha mondjuk a PLA a tárbegyüjtést húzza, a NATO pedig a VIP kísérést. Lehet kicsit unalmasá válna a Gödrös-erdőben tárakat keresgélni, miközben a pálya másik felén folyik a kísérgetés. :wink:
Én inkább a MF:Taiwan Invasionon is megvalósított HQ kiépítős, letáborozós, őrködős, fegyverrel a kézben eszem a babkonzervet dolgot nyomatnám tovább. Sok-sok felderítési feladattal megfűszerezve, ütős éjszakai részekkel meghintve, special missionokkkal körítve, s mindezt véres takmellényen szervírozva! :D :D

Vissza a tetejére
   
játékszervező
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 19, 2008 11:43 am
Hozzászólások: 934
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 13, 2008 11:43 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
ez nem játékötlet, inkább játékrendszer szerűség...

állandó kényszerképzetem, hogy a két oldal ne tudja mit csinál a másik, mert az elveszi mindenféle meglepetés, vagy váratlan esemény lehetőségét.

második probléma, hogy a szervezők nem tudják igazán élvezni a játékot, hiszen tudják mi történik mindkét oldalon, így nem tudnak száz százalékosan beszállni a saját játékaikba.

az ötlet ezek figyelembevételével a következő:

a játék tervezésekor a szervezők összeírnak sok-sok feladatot. adott koordináta elfoglalása, VIP kísérés, tárgybegyűjtés, megfigyelés, csempészés, stb. a feladatok elkülönülnek oldalanként, de jóval többet írnak össze, mint amennyit meg akarnak valósítani a játékon. a feladatokat lezárják, hogy ne lehessen tudni melyik-melyik.

ezután a felírt feladatokat összekeverik és kihúznak közülük annyit, amennyit le akarnak játszani a játékon. a feladatokat nem olvassák el, csak beosztják, hogy mikor válljanak aktuálissá (rögtön az elején, óránként, stb.)

a játékra bekészítik az összes feladathoz szükséges kelléket (ez némi plusz munka az biztos, hiszen lesz olyan, ami feleslegesen kerül ki, de okos feladatkiírással a szervezői szívás csökkenthető :) ), aztán elkezdik a játékot. a megadott rend szerint felbontják a feladatokat és megpróbálják teljesíteni.

ebben a rendszerben teljesen váratlan, hogy az ellenség mit fog csinálni, akárcsak a valós élethelyzetben. természetesen az egész köthető egy adott keretsztorihoz, és a feladatok is mind-mind ahhoz lennének kitalálva, így általánosságban a fő célról lenne fogalma mindkét félnek, de hogy azon belül mit csinál a másik azt nem tudnák még a szervezők sem.

a rendszerötlet még 1.0-ás, vannak gyenge pontjai, de szerintem meg tudja adni a váratlan eseményekből adódó izgalmat, és a szervezők is aktív résztvevői tudnak lenni a saját játékaiknak, ha más nem központi irányításként.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jan. 03, 2005 9:00 pm
Hozzászólások: 4172
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 13, 2008 10:03 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Nosh, nem hiszem hogy Milsimesként kéne azt emlegetni aki vett pár low capet meg volt két Dawe-es játékon. Sajnos ez is egyre elterjedtebb szokás.

A Falujja 2-ön a fő problémám az volt, hogy noha mindenkinél volt mid vagy low cap tár, az emberek 90%-a képtelen szerepet játszani és ezáltal sikeresen egy olyan játékteret "kialakítani" ami hatalmas feelinget és játékélményt képes adni. Gondolok itt arra, hogy egy pillanatra nem éreztem veszélyt az öklüket rázó,bohóckodó mosolygó "arabokat" látva. Most, hogy a dress code se volt a legfényesebb az más kérdés, de tényként megemlíteném a mexikói bandának felöltözött Bobek féle játékon ténykedő oldal simán kenterbe csapta őket. Az ellenpéldát Csehországban láttam, ahol házkutatás során a 15 mecsetből visszatérő tulajdonos megakart lincselni minket szabályosan, miközben gumikéssel próbáltak mögénk lopózni. Na ott kicsit izzadtunk. Némileg az abkház meg orosz "maffia" szúrós tekintete is adott a dolgoknak vagy a hirtelen szerveződő tüntetések. Nem volt poénkodás, az tényleg Mlitary simulation volt. És ehhez nincs szükség reggeli sorakozóra meg gulyás ágyúra és Wc pucolásra se.

Pálya erre adott. Én Veszprémbe már párszor elképzeltem hasonlót. Egy hevenyészett bázist simán összelehet hozni, némi fektető anyaggal pedig a védelmet is meglehetne szerkeszteni. Ez pedig pár katonai sátor beszerzésével vagy a helyben lévő kinyerhető fektetőanyagokkal a duplájára növelhető. A kajálást azt az egyénekre bíznám, így sokkal könnyebb rotáltatni őket és nem ül le az egész társaság és kezd el pofázni, plusz hirtelen az őrök se tűnnek el a kapuból.

A lázadó oldal pedig, hogy elég jól szorakozzanak, megcsinálná ugyanezt pepitába plusz folyton váltogatná a státuszát, hol harcoló hol békésen boklászó civil, esetleg csempész, akármi.

A feladatok pedig elég sokszínűek lehetnének. És nem kéne hatalmas technikai háttér se a szervezéshez.
_________________
Kép
Kép
Once a sanitary pad ALWAYS(tm) a sanitary pad marine

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 28, 2007 2:36 pm
Hozzászólások: 4260
Tartózkodási hely: Pécs
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 13, 2008 9:05 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Milsim ötlet:

Nagy terület, lehetőleg Google műhold képpel, fontosabb pontok GPS-el bemérve.
Lehetne 3 oldal, egy békefenntartó, és két egymással szembenálló oldal.
A játék ideje 3 nap (péntek, szombat, vasárnap). Első nap berendezkedés, táborépítés, őrszolgálat ellátása forgásos rendszerben, járőrözés...másnap felderítés, taktikai kiértékelés, este őrszolgálat, alvás, esetleg diverziós tevékenység...Vasárnapra meg komplett összecsapás.
Az ENSZ erők meg védenék a civil szerepjátékosokat...

Ez nekem elég nagy összeget megérne 3 napra, pláne ha lenne gulyáságyú...feeling kedvéért reggeli sorakozó, eligazítás, határellenőzés...

Dawe baromi jó úton halad, csak nehezen jutok el azokra a játékokra.

Azért egy Trasher-Bulldog-Dawe-Beczl-B@zs@ kombó és sok segítő mit tudna összerakni...
Amolyan Kékes 1. (Berget sorozat magyar módra :wink: )...

Üdv!
Interpol
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Kép
Kép Elérhetőségeim (link)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 28, 2007 2:36 pm
Hozzászólások: 4260
Tartózkodási hely: Pécs
HozzászólásHozzászólás témája: MilSim játék ötletek
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 13, 2008 8:56 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Hali!

Ide dobjunk fel olyan ötleteket, ami egy nagyon korrekt MilSim játékhoz kell, és nem sajnálod másoktól.

Üdv!
Interpol
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Kép
Kép Elérhetőségeim (link)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 221 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Az oldal üzemeltetője az itt szervezett játékokért nem vállal felelősséget!
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség