SoftAir.hu
Airsoft fórum
KERESÉS
Vezérlőpult
Konverter
Cikkek

Taglista
Csoportok
GyIK
MASZ 2015
Fórumszabályok
Webmail
JÁTÉK NAPTÁR
Pontos idő: szomb. aug. 18, 2018 9:43 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 256 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző PM
Fórumtag

Csatlakozott: szer. dec. 05, 2007 11:21 am
Hozzászólások: 1419
Tartózkodási hely: Budapest/Szilikon-Celebisztán
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:52 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Idézet:
Ne viccelj abszolúte nem, csak nagyon csodálkoztam volna...


Hát igen, én is ebből indultam ki, de úgy voltam vele, hátha olyan mázlista volt, jókor jó helyen. Egyszer nem fértem fel Malévre. Nővérem 10 éve ott van, így a kollégái elvittek Goteburgba a jump seaten. Hazafelé meg üres volt a gép egy arab családtól eltekintve a gép seggében, akkor meg megsajnáltak és az első osztályra "száműztek" a légiutaskísérők.

szerencse (azért nem protekciót mondok, mert nem vagyok jóba nővéremmel) nélkül buktam volna egy 3 hetes autós túrát egész Skandinávián át, ami így útólag visszanézve egy kihagyhatatlan élmény volt :wink:
_________________
Kép
Az AK-m után a Winampom is 5.56-os:)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szomb. aug. 04, 2007 5:28 pm
Hozzászólások: 2610
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:48 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Mig-31 móka 5000 dolcsiról indult néhány éve és a határ a csillagos év volt...pont mint az utazásé :) Nem, nem próbáltam még sajnos :(
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 28, 2007 2:36 pm
Hozzászólások: 4260
Tartózkodási hely: Pécs
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:40 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Tyutyu írta:
De ugye nem baj hogy megkérdeztem

Ne viccelj abszolúte nem, csak nagyon csodálkoztam volna...pénzért civilt reptetni ruszki gépben egyedül külhonban lehetett, elég tetemes pénzért, nálunk nem volt rá soha lehetőség egyszerű halandóknak...Bochkor-ról ne beszéljünk...kellő marketing volt a Honvédségnek, hogy belemenjenek...szerintem...

Kinn, ha meg tudtad fizetni, akkor lehetett repülni kiképzőgéppel, vadásszal, és asszem a csúcs az egy MiG-31 volt csillagászati összegért...de az élmény minden nap előjönne neked...

Valahol talán a szekrény mélyén még megvan az újság ahol hírdetve volt...jópár éve ennek...egy MiG-29-et azért megnéztem volna...

Ja egyébként adtak róla hivatalos oklevelet, hogy mennyi Mach-ot léptél át, meg asszem egy tanúsítványt is, hogy a katapult tanfolyamot sikeresen teljesítetted...

Azért a MiG-31 max. sebessége nem lehet gyenge a szolgálati magasságában...mintha a menyországba száguldanál... 8)

@Megacsaló: kidosz felé egy infra-radarcsali kombót, és utánégetővel csinálsz egy éles manővert, lehetőleg úgy, hogy minél kisebb felület álljon a rakéta irányába...miért?
Mert a rakéta követni fogja a kidobott csalit, és a zavarás miatt nem a gépet fogja követni, plusz az utánégető hőnyoma ott marad a régi helyen, miközben a gép a másik irányba megy.
És azért kell a legkisebb felületet nyújtani a rakétának, hogy a benne lévő repeszek ne szórják tele a szárnyat ahol a hidraulika csövek mennek, ne menjen be a szilánk a szívónyíláson, mert a turbinalapátoknak rögtön kampec, a repcsi oldala és a hajtőmű külső része kibírja ha némi szilánk kilyukasztja...

A rakéták jellemzően 3x nagyobb G terhelést bírnak el, mint a vadászgépek, de végső távon már ők sem tudnak úgy manőverezni, mint a filmekben...Ritka egyébként a közvetlen találat, mint a filmeken...pont a közelségi gyújtó (rádiós távmérő) és a harci rész miatt...
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Kép
Kép Elérhetőségeim (link)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 15, 2009 3:50 pm
Hozzászólások: 94
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:37 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
[quote="dawe"]COIN-ról hallottatok már? Azért tanítják fordulózni a npéeket, mert nagyon vicces ám 170km-ről rakétát indítani egy ellenséges gépre, de mostanában elég csekély az ellenséges légi-tevékenység (totális légi fölény...) és az USAF közel minden harci cselekménye Close Air Support-ból áll. Ott pedig nem árt ha tudsz mit kezdeni a rád indított strellákkal/rpgkel/stingerekkel, nem említve a az egyéb finomságokat.[/quote]

mit manőverezel ki? egy föld levegő rakétát amit vadászgépek ellen terveztek és közelségi gyújtóval van felszerelve?
látom te is elhitted a vicces "behind enemy lines 1" nyitójelenetét.
_________________
Nem az a baj, hogy kicsi a zsömle, hanem hogy nagy a pofád!

C.H.E.A.T.
Central Hungarian Extreme Airsoft Team

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. dec. 05, 2007 11:21 am
Hozzászólások: 1419
Tartózkodási hely: Budapest/Szilikon-Celebisztán
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:34 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
interpol írta:
Egy Extra 300 is elég a vadászpilótákat érő G-terhelés eléréséhez...nem kell hozzá nagy gép...


Csak hogy ne legyen félreértés: De ugye nem baj hogy megkérdeztem hogy légierőnk kedvelt példányaival kapta -e a G-t? Természetesen tisztában vagyok egy Extra vagy egy Su 26 képességeivel :wink:

Szerk: Bulldog, ezek a RAF állományából kivont darabok?
Szerk2: Ok megvan: Ex svéd.
_________________
Kép
Az AK-m után a Winampom is 5.56-os:)

A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Tyutyu csüt. dec. 31, 2009 1:43 pm-kor.
Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 30, 2005 11:55 am
Hozzászólások: 3476
Tartózkodási hely: Hell of War
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:31 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
nem sajnos, csak egy 1972-es Bulldog, HA-TUG lajstromjelű...
http://bulldogsk61.atw.hu/data.htm
http://bulldogsk61.atw.hu/photo.htm

azóta már a svéd festést átfújták rajta...
http://www.vatera.hu/scottish_aviation_ ... 05475.html
_________________
Красная Армия / Portyázók
KépKép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 28, 2007 2:36 pm
Hozzászólások: 4260
Tartózkodási hely: Pécs
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:24 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Egy Extra 300 is elég a vadászpilótákat érő G-terhelés eléréséhez...nem kell hozzá nagy gép...

@Alien: ha most azt mondod, hogy a 29-el, akkor elrabollak, és még Trasher ninjái sem szabadítanak ki, amíg nem kerítünk egy 2 üléses akármilyen gépet...ja és nem tárgyalok!

@Hitman: nagyjából 2 éve nem is érdekel kinek vagyok szimpatikus...de ha neked ez bejön, én is örülök...
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Kép
Kép Elérhetőségeim (link)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:21 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Interpol!

Megvallom őszintén, sose voltál nekem szimpatikus, de most... :)) :)) :))

Vissza a tetejére
   
Fórumtag

Csatlakozott: szer. dec. 05, 2007 11:21 am
Hozzászólások: 1419
Tartózkodási hely: Budapest/Szilikon-Celebisztán
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:19 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
alien576 írta:
nekem duplát adott Topi 5 g-vel...
érdekes, előtte fel sem tűnt, hogy a műszerfal alján is vannak műszerek... :D
egy elég intenzív 8 perc után gyakorlatilag a végtagjaimban nem volt vérkeringés, fakéz, faláb...


Az igen! De jó lehetettt. Akkor gondolom nem 200 volt az induló sebesség hanem 800-900. Jól gondolom?

Milyen géppel? Albával vagy 29-cel?
_________________
Kép
Az AK-m után a Winampom is 5.56-os:)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 28, 2007 2:36 pm
Hozzászólások: 4260
Tartózkodási hely: Pécs
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:15 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Laccoo!

Baszki te hihetetlen vagy...egyszerűen Isten! :allah:
Miért van az, hogy te mindenhez értesz, de aztán kiderül, hogy mégsem?
Maketteztél..okkés...attól még illik tudni, hogy mi a franc a kondenzcsík...F117-nél kondenzcsík...fogom a hasam a röhögéstől...esetleg égéstermék...de nem kondenzcsík...
De akkor egy kis kiigazítás:
Laccoo írta:
1. Csak az a baj, hogy egy repülőt éppen nem a színe vagy festése miatt fedeznek fel hamar,
2. sokkal inkább ha már orosz gép, a mérhetetlen füst miatt amit kiokád magából :)
3. akkori rakéták is mások voltak, közel tudtak kerülni az F4-esekhez .
4. F14 már lassan öregebb mint itt a többség de az is 200 km-ről operált ....
5. Klasszikus forduló-manőverező légiharc ma már nincs .
6.De mindegy, nem fecsérlem erre az időm, meg off is... :D

1. jaja...a lokátor és a hőkamera hamarabb, feltéve ha: nem felhőben repül (infraérzékelő meghal), vagy nem blokkolja egy HARM vagy SHRIKE rakétával az éppen bemérő lokátort és a személyzetét...
2. SzU-27-től kezdve alig van füst..ha meg igen, vedd észre talajközelben, úgy hogy felette repülsz, és nincs doppler-radarod...
3. tipikus manőver volt, hogy a MiG-21 elől az amerikai pilóta utánégető bekapcsolása után a gépet függőlegesbe vitte (mert szárny kialakítása lehetővé tette), és a MiG-21 nem tudta követni a pici deltaszárny miatt...
4. az F-14 radarhatótávja: 180km egy bombázó méretű célpontnál, és arra tudott Phoenix rakétát indítani félaktív, majd a célpont közelében aktív önvezérlő módra átváltó rakétával...egyébként egy darab ára kb. 500.000US$...nem lődőztek csak úgy vele...
5. Mindenhol oktatják: USA-Kanada-Ausztrália-GB-Germany-Hungary-France-China...stb...
6. maradj a makettnél...1 hét alatt ez elég szagértés volt (Kaliber után szabadon)

Laccoo írta:
Jó kérdés... Gondolom hatalmas marketing értéke van, ösztönzi a pilótákat stb ...

Mit csinálsz, ha kifogy a rakéta, mert elmegy a Chaff, vagy a Flare felé? Elindulsz haza, és az ellenség is, majd miután felszerelkeztetek, mentek vissza?

Laccoo írta:
1. Egy színes festés hőjele is elenyésző ahhoz amit a hajtómű kibocsát .
Az F117 és a lopakodó technológia egyik nagy okossága, hogy lehűtik a kiáramló forró levegőt. Kevesebb hő, alig látható kondenzcsík ... Pedig majdnem fekete a színe.
Szóval szerintem ez nem számít a festés szempontjából ....Bár ha a földön áll akkor igazad ehet.
2. De marha régóta nem foglalkozom már a témával, akkor sem voltam haditechnika-őrült, csak óhatatlanul is rám ragadt valami makettezés során :D

1. az F-117 legnagyobb okossága a döntött sík elemekkel való beburkolás, és a fly-by-wire repülésvezérlő computer, mert amúgy ember nem lenne képes repülni vele...az, hogy a hajtómű kiáramló része így lett megtervezve az egy plusz szerencse, de ha igazad lenne, akkor nem lenne rajta infra és lokátor elhárító csali...egyébként hátulról az F-117 is bemérhető IR érzékelővel...és akkor a hajára kenheti az álcát...nem véletlenül éjszaka vetik be őket...
2. ezt már vártam...az indoklás, hogy miért lehet megfogni a gondolatmeneted...75Ranger75-nek igaza van...nem érdemes válaszolni, mert ideszoksz...1 hét alatt több "okosságod" volt, mint sokunknak...persze később a nagyja összedőlt.

Laccoo írta:
1. Ma már alap az ellenség-barát azonosító..
2. És vajon mennyi a valószínűsége annak, hogy egy behatoló ellenséges gép megvárja míg a járőr a közelébe ér? Nulla, simán támadni fog sok 10 Km-ről ....
3. Azt meg szerintem simán megállapítják, hogy civil gép-e .
4. Forduló harc ma már nincs ez tuti. Talán valami nagyon elmaradott légierőnél, bár szerintem olyan nincs.....

1. IFF-nek hívják...és beállítható rá civil gépnek az azonosító jele...USAF használta a hidegháború idején, amikor RC-135-el röpködtek a CCCP felett...nem volt véletlen a Koreai Légitársaság Boing 747 lelövése...
2. szavazz nemmel a pécsi lokátorra...és akkor megtudod...ezért lenne...de biztosan a NATO és a magyar légierő stratégái nem makketeztek eleget, és csak szórni akarják a pénzt, meg a civileket hergelni...hallottál olyanról egyébként hogy alacsony magasságú behatolás, és stratégiai bombázás? Szerintem nem...
3. Hogyne...a legfejlettebb elektrooptikai készüléknek is tiszta idő kell hozzá unlimited látótávolsággal, hogy sikeres legyen...biztos poénból tanulják a pilóták a gépek kontúrjait, és különböző szögekből...meg a felségjeleket...
4. még a legelmaradottabb légierőnél is vannak...ajánlom, hogy nézz meg egy Red Flag videót, vagy azt, hogy miért járnak ki a NATO pilóták Kanadába gyakorlatozni...igen a mi pilótáink is...

Ez egy akkora hatalmas baklövés volt tőled...inkább maketezz...az nem okoz meglepetést.

:vom:

Üdv!
I.
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Kép
Kép Elérhetőségeim (link)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 30, 2005 11:55 am
Hozzászólások: 3476
Tartózkodási hely: Hell of War
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:05 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
nekem duplát adott Topi 5 g-vel...
érdekes, előtte fel sem tűnt, hogy a műszerfal alján is vannak műszerek... :D
egy elég intenzív 8 perc után gyakorlatilag a végtagjaimban nem volt vérkeringés, fakéz, faláb...
_________________
Красная Армия / Portyázók
KépKép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 09, 2007 7:32 am
Hozzászólások: 3438
Tartózkodási hely: Budapest XVII
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:04 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Kép

Ez így tetszik.

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Royonik csüt. dec. 31, 2009 1:05 pm-kor.
Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. dec. 05, 2007 11:21 am
Hozzászólások: 1419
Tartózkodási hely: Budapest/Szilikon-Celebisztán
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:00 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Más:

Sikeresen túléltem életem első tripla bukfencét 800 és 600 méter között 70-200 km/h sebességgel. Kellemes élmény, mindenkinek csak ajánlani tudom. Hányás kizárt mert a centrifugális erő lent tartja a vukkot :D
_________________
Kép
Az AK-m után a Winampom is 5.56-os:)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 30, 2005 11:55 am
Hozzászólások: 3476
Tartózkodási hely: Hell of War
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 12:56 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
és szerinted hány C-130/141/160 járt már előre leadott, kereskedelmi útvonaltervel az elmúlt 40-50 évben mindenfelé a világban... :wink:
20-30 éve vannak olyan zavarógondolák, amikkel bármekkora radarjelet előállítasz, akár többet is... :))
_________________
Красная Армия / Portyázók
KépKép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szomb. feb. 04, 2006 3:25 pm
Hozzászólások: 250
Tartózkodási hely: Kispest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 12:51 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Alapvetően a civil transzponderek az IFF-ből fejlődtek ki. Pont ugyanazt a frekit használják.
És még mindig beazonosítható a gép primer radarral, hogy az bizony nem utasszállító vagy magán jet.
Bár sok országban a civil légi irányításnál a területek nagy részét csak szekunder radarokkal (aktív választ igénylő) fedik le, mivel az előírások csak a repterek közelében követelik meg a primer (hagyományos) radarok használatát, azért a hadsereg mindenhol használ primer lefedést. Márpedig elég jellegzetes a radarkeresztmetszete a gépeknek. Amúgy is feltünő ha ott van egy civil gép a légi folyosóban, ahol nem kellene. Minden gépnek előre le van adva az útvonalterve és ki van osztva neki ahhoz a fedélzeti száma.

Vissza a tetejére
  Profil  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 30, 2005 11:55 am
Hozzászólások: 3476
Tartózkodási hely: Hell of War
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 12:41 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
arról nem beszélve, hogy IFF csak a katonai gépeken van, de ha kikapcsolod vagy elkezdesz civil azonosítót sugározni, civil légi-folyosón haladsz, máris tűnhetsz civilnek, míg egy civil gép nem jelent le téged... :lol:
_________________
Красная Армия / Portyázók
KépKép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szomb. feb. 04, 2006 3:25 pm
Hozzászólások: 250
Tartózkodási hely: Kispest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: ÖKÖRKÖR
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 12:09 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
HARDCORE8 írta:
... mindig kell vizuális azonosítás ... hogy biztos, hogy ellenséges, nemcsak egy utasszállító rossz adóval ...
Azért a gépek méretét, formáját, típusát elég jól be lehet azonosítani primer radarral. Ráadásul szekunder radarral más kódokat használ a sereg, mint a civil szféra és ez nem igazán keveredik össze véletlen egy rossz jeladóval.

HARDCORE8 írta:
akkor csak két kérdésem van. Miért tanítják a Top Gun-ban meg az ehhez hasonló sulikban még mindig a fordulóharc sajátosságait? És miért az a legelitebb repülőiskola?
A fegyveres testületeknél miért oktatnak a lőfegyverek mellett közelharcot? Nem hiszem, hogy csak a fizikai kondi megőrzésére.

Vissza a tetejére
  Profil  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 11:25 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Igen olvastam .

Vissza a tetejére
   
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 18, 2006 2:34 pm
Hozzászólások: 4111
Tartózkodási hely: Eger
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 11:20 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Cifu válaszolt is Haditech topic-ban (csak jól emlékeztem hogy reklám kép volt)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 11:15 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Tényleg nem emlékszem már, de szerintem ez nem egyedi festés, használták is ezt sok gépen .

Vissza a tetejére
   
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 18, 2006 2:34 pm
Hozzászólások: 4111
Tartózkodási hely: Eger
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 11:13 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
már az első világháborúban se az álcázás miatt csinálták az egyedi festéseket, nézz meg valódi fényképeket pl a IDF gépeiről azokon volt még álca festés.

amúgy ez az ezer éves grafika (nem fénykép) promo anyagnak készült, ugyanúgy ahogy a szlovákok digit álcás 29-ese, vagy itthon Csőrike és a Csodaszarvas.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 11:08 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Álca festés ahhoz sem kell, illetve kell de van is, minden vadászgép alja világos szűrke vagy kék ...
De ez nem is légharc .

Lényeg a lényeg a lenti festés nem azért van amit a kép sugall :)

Vissza a tetejére
   
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 25, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 2117
Tartózkodási hely: Peloponészosz
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 11:04 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
COIN-ról hallottatok már? Azért tanítják fordulózni a npéeket, mert nagyon vicces ám 170km-ről rakétát indítani egy ellenséges gépre, de mostanában elég csekély az ellenséges légi-tevékenység (totális légi fölény...) és az USAF közel minden harci cselekménye Close Air Support-ból áll. Ott pedig nem árt ha tudsz mit kezdeni a rád indított strellákkal/rpgkel/stingerekkel, nem említve a az egyéb finomságokat.
_________________
Proud member of Red Legion.
"My ops are blacker than yours."
"- And what about your M4? - Dude, it's fucking propane nightmare. I love it. It's a lovely piece of shit."

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 11:00 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Vietnámban még számított, azóta kicsit másként mennek a dolgok ....
Ott még volt fordulóharc, amcsik be is szívták az önteltségükkel, F4-en nem volt gépágyú, az ócska MIG-ek meg sorban szedték le őket, persze akkoriban az infra vezérlésű rakéta volt a csúcs, akkoriban az még gyakran célt tévesztett .

Manapság felszáll egy valag F22 , az AWACS -ek meg szomszéd ország légteréből irányítják a repülők nagy hatótávolságú halálpontos rakétáit. F22-esnek semmi műszert nem is bekapcsolnia ami elárulhatná hogy ott vannak ...Írtózatos rendszer, ők ezt már nem légifölénynek hanem légi dominanciának hívják :)

Oktatáshoz: pedig logikus a mostani helyzet. légierő, tűzérség, páncélosok elvégzik a nagyja munkát, gyalogságé már csak a tisztogatás, .. :)

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Laccoo csüt. dec. 31, 2009 11:05 am-kor.
Vissza a tetejére
   
Admin
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 06, 2005 8:37 am
Hozzászólások: 7593
Tartózkodási hely: adott parancs szerint
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 10:48 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Laccoo írta:
Szóval szerintem ez nem számít a festés szempontjából ....


Vietnámban ez miatt tiltották meg a papagájszerű színes századjelzéseket a gépeken.

Az oktatáshoz:

15 éve azt mondták, nem is fog kelleni a gyalogság, aztán VALAHOGY a dandárszintű gyakorlatokból a kisegységes harcászat lett mégis a legfontosabb a mai "háborúkban"

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 16, 2008 5:09 pm
Hozzászólások: 1187
Tartózkodási hely: Pécs
HozzászólásHozzászólás témája: Re: ÖKÖRKÖR
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 10:47 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
HARDCORE8 írta:
akkor csak két kérdésem van. Miért tanítják a Top Gun-ban meg az ehhez hasonló sulikban még mindig a fordulóharc sajátosságait? És miért az a legelitebb repülőiskola?

Szerintem azért tanítják, mert ezek az alapok. Hasonló lehet, mint amit nekünk tanítanak, hiába gépesített minden, akkor is meg kell tanulni a régi, manuális módszereket is. Talán ezért.
_________________
A válaszolni képtelen, komolytalan emberek kíméljenek meg azzal, hogy nem is érdeklődnek az eladó holmijaim iránt! Köszönöm.
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 10:45 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ma már alap az ellenség-barát azonosító..
És vajon mennyi a valószínűsége annak, hogy egy behatoló ellenséges gép megvárja míg a járőr a közelébe ér? Nulla, simán támadni fog sok 10 Km-ről ....Azt meg szerintem simán megállapítják, hogy civil gép-e .
Forduló harc ma már nincs ez tuti. Talán valami nagyon elmaradott légierőnél, bár szerintem olyan nincs.....

Vissza a tetejére
   
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 27, 2008 9:04 am
Hozzászólások: 207
Tartózkodási hely: fejeden lévő célkereszt mögött
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 10:40 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
akkor másik kérdésem van. úgynevezett behatolónál mindig kell vizuális azonosítás (persze csak ha semmi ellenséges tevékenységet nem követ el, pl: nem dobta le a bombáit), hogy biztos, hogy ellenséges, nemcsak egy utasszállító rossz adóval. Ha már kell vizuális azonosítás, akkor már nem tud kilométerekről operálni, és csak fordulóharcot tud megvívni. Tudom nem filmes példával kéne szolgáljak, de a Vadászpilóták című film nyitó légiharc jelenete pont erről szól.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 10:30 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Egy színes festés hőjele is elenyésző ahhoz amit a hajtómű kibocsát .
Az F117 és a lopakodó technológia egyik nagy okossága, hogy lehűtik a kiáramló forró levegőt. Kevesebb hő, alig látható kondenzcsík ... Pedig majdnem fekete a színe.
Szóval szerintem ez nem számít a festés szempontjából ....Bár ha a földön áll akkor igazad ehet.

De marha régóta nem foglalkozom már a témával, akkor sem voltam haditechnika-őrült, csak óhatatlanul is rám ragadt valami makettezés során :D

Vissza a tetejére
   
Admin
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 06, 2005 8:37 am
Hozzászólások: 7593
Tartózkodási hely: adott parancs szerint
HozzászólásHozzászólás témája: Re: ÖKÖRKÖR
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 10:23 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
A légifölényszürke festék előnye a normál színekkel szemben, hogy kisebb hőjelet ad, mint a szép színes felületek.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: ÖKÖRKÖR
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 10:13 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Jó kérdés... Gondolom hatalmas marketing értéke van, ösztönzi a pilótákat stb ...

Vissza a tetejére
   
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 27, 2008 9:04 am
Hozzászólások: 207
Tartózkodási hely: fejeden lévő célkereszt mögött
HozzászólásHozzászólás témája: Re: ÖKÖRKÖR
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 10:11 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
akkor csak két kérdésem van. Miért tanítják a Top Gun-ban meg az ehhez hasonló sulikban még mindig a fordulóharc sajátosságait? És miért az a legelitebb repülőiskola?
_________________
Kép

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára HARDCORE8 csüt. dec. 31, 2009 10:34 am-kor.
Vissza a tetejére
  Profil  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: ÖKÖRKÖR
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:40 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Csak az a baj, hogy egy repülőt éppen nem a színe vagy festése miatt fedeznek fel hamar, sokkal inkább ha már orosz gép, a mérhetetlen füst miatt amit kiokád magából :)
Vietnám óta visszakerültek a gépágyúk, ott még megszívták a MIG-ekkel szemben, bár az akkori rakéták is mások voltak, közel tudtak kerülni az F4-esekhez .

F14 már lassan öregebb mint itt a többség de az is 200 km-ről operált ....

Klasszikus forduló-manőverező légiharc ma már nincs .
De mindegy, nem fecsérlem erre az időm, meg off is... :D

A kép jól néz ki , ennyi .

Vissza a tetejére
   
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 03, 2004 11:21 am
Hozzászólások: 6000
Tartózkodási hely: Ott, ahol a legkevésbé számítanál rám...
HozzászólásHozzászólás témája: Re: ÖKÖRKÖR
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:36 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Egyébként meg téli erdő van alatta, szerintem simán ilyen szürkés a táj felülről...
A légi harc, ha mindig 200km-ről zajlana, mint ahogy te képzeled, akkor le is szerelhetnék végre a gépágyúkat.

És pont hogy a nagyobb távolságból rejt jobban az álcafestés. Egy ghilis csókát is könnyebben észreveszel 10m-ről, mint 50. Tehát a légiharcnál IS van szerepe az álcafestésnek. De mára már sokad rangú.
_________________
Kép Falvédőim | Használj maszkot CQBn!
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: ÖKÖRKÖR
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:30 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ezen nincs mit vitáznom ;)
De felvázolom ott is :)

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Laccoo csüt. dec. 31, 2009 9:36 am-kor.
Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 256 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Az oldal üzemeltetője az itt szervezett játékokért nem vállal felelősséget!
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség