SoftAir.hu
Airsoft fórum
KERESÉS
Vezérlőpult
Konverter
Cikkek

Taglista
Csoportok
GyIK
MASZ 2015
Fórumszabályok
Webmail
JÁTÉK NAPTÁR
Pontos idő: pén. jún. 22, 2018 8:09 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 256 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Szerző PM
Fórumtag

Csatlakozott: csüt. máj. 07, 2009 9:04 pm
Hozzászólások: 544
Tartózkodási hely: Budapest XVII. ker. (Rákosborzasztó)
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 11:51 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Kacsa írta:
és emlékeim szerint volt legalább 1 példány, ami szürke színt kapott.

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/ka ... wk_031213/
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szomb. feb. 04, 2006 3:25 pm
Hozzászólások: 249
Tartózkodási hely: Kispest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 11:10 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
@DRag:
Akkor ezen a téren feltétlen tied a pont. Én csak érdeklődőként foglalkozom néha a katonai részleggel. Magam a civil szférában vagyok a ferihegyi közelkörzetit üzemeltető csoportban.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 03, 2009 7:22 pm
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Európa
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 9:58 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
MagicHorse írta:
DRag írta:
MagicHorse írta:
Nem P-12, hanem P-18, de nyugodtan összefoglalhatod méteres hullámtartományú lokátorokkal. :wink:
Nem kívántam felsorolni az összeset. Amúgy abból a szempontból igazad van, hogy a P-18 a modernebb, ám csak belülről. Keress képet mindkettőről és láss csodát.
Kvázi mintha az Oborona helyett véletlen elsőre a P-14-et írtam volna.

A P-18 minden szempontból modernebb, az Oborona pedig csak hasonlít a P-14-re, de csak az antenna miatt. Nem mennék bele bővebben, mert nem tartozik szorosan a témához, csak gondoltam kiegészítem a hozzászólásodat, mert rendszerben lévő lokátorokról írtál. Radarmérnökként végeztem 98-ban a BJKMF-en, és én még rendszerben vagyok, ami jópár lokátorra már nem igaz :wink:
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szomb. feb. 04, 2006 3:25 pm
Hozzászólások: 249
Tartózkodási hely: Kispest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 8:03 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
DRag írta:
MagicHorse írta:
Nem P-12, hanem P-18, de nyugodtan összefoglalhatod méteres hullámtartományú lokátorokkal. :wink:
Nem kívántam felsorolni az összeset. Amúgy abból a szempontból igazad van, hogy a P-18 a modernebb, ám csak belülről. Keress képet mindkettőről és láss csodát.
Kvázi mintha az Oborona helyett véletlen elsőre a P-14-et írtam volna.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:05 pm
Hozzászólások: 965
Tartózkodási hely: nearby
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 7:40 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
volt azért próbálkozás más festésre az F-117A-nél:
Kép

és emlékeim szerint volt legalább 1 példány, ami szürke színt kapott.
_________________
[kozep]BadBoys Airsoft Ózd
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd jún. 29, 2004 9:34 pm
Hozzászólások: 1833
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 6:23 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
A lopakodó nem egy láthatatlan repülőgép. Nem úgy működik, hogy beül a pilóta aztán össze vissza repkedhet bárhol bárhogy és szétlőhet bármit bármiféle ellen tevékenység nélkül.
- A lopakodó útitervének kialakításakor ugyanúgy figyelni kell arra, hogy minimális mennyiségű ellenséges radarral találkozzon mint egy sima repülő esetén. Annyi különbséggel, hogy míg a sima repülőt a radar 90% hogy meglátja, a lopakodót mondjuk csak 10%. De akkor sem 0 és a nagy számok törvénye ugye működik.
- A lopakodónak csak a külseje nyeli el a radart. A belseje nem. Ha kinyitod a bombateret, akkor a lopakodónak hirtelen olyan radarképe lesz, mint egy normál repülőnek.
- A lopakodók feketére vannak festve alul felül, mert az olyan macsós meg amúgy is csak sötétben alkalmazzák. Csillagos égen a fekete jól is rejt. De mi van akkor, ha az ég nem csillagos, hanem felhős. Ami ráadásul a holdfény hatására közepes szürke árnyalatú. A fekete lopakodó sziluettje hirtelen tökéletesen láthatóvá válik a felhő alatt. És miért repül a lopakodó a felhő alatt? Mert a felhőn nem annyira megy át a célmegjelölő lézer.

No az amcsik annyira elbízták magukat, hogy nem tervezték át a bombázó útvonalakat. Az F117-esek már napok óta mindig ugyanott repültek át és nagyjából egy helyen nyitották a bomba tárolót. Ez feltűnt a szerb légvédelemnek és talán a 3. napra már odatelepítettek egy légvédelmi rakéta üteget. 1-2 napig figyelték a lopakodók működését vizuálisan meg úgy, hogy nagyon rövid időre bekapcsolták a radart. Így végül kiokoskodták mikor kell bekapcsolni a radart, hogy minimális idő alatt be tudják fogni a nyitott bombatérrel repülő F117-est és rá tudjanak lőni. A végeredmény ismert.

Ha az amcsikat nem vakítja el a saját sebezhetetlenségükbe vetett hitük és megfelelően használják a lopakodót és megfelelő színű álcázófestéssel látják el, akkor ez nem következik be.

A B2 konstrukcióját az 1930-as években fejlesztették ki. Az YB35 és az YB49 nem vált be mert akkor még nem álltak rendelkezésre azok az anyagok és technológiák amivel megbízhatóvá lehetett tenni a gépet. Most már ugyan minden megvan hozzá, de az ára napjainkban is irreálisan magas. A gép eredetileg nem azért lett ilyen, mert a radarkeresztmetszetet akarták csökkenteni. Az alacsony észlelhetőség a függőleges vezérsík nélküli repülő szárny kialakításnak egy pozitív sajátossága.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. dec. 05, 2007 11:21 am
Hozzászólások: 1419
Tartózkodási hely: Budapest/Szilikon-Celebisztán
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 6:14 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Idézet:
Kiegyezek egy döntetlenben :)


A kiegyezésnek legyen egy történelem téma, ez meg maradjon meg nekünk repülősöknek :wink:
_________________
Kép
Az AK-m után a Winampom is 5.56-os:)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 03, 2009 7:22 pm
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Európa
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 5:30 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
MagicHorse írta:
. az itthon még mindig szolgálatban lévő P-12 és Oborona) már egész jól látja, akár nagy távolságból is.

Nem P-12, hanem P-18, de nyugodtan összefoglalhatod méteres hullámtartományú lokátorokkal. :wink:
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:05 pm
Hozzászólások: 965
Tartózkodási hely: nearby
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 3:18 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
konkrétan azért hagytak fel a síklapos kialakítással, mert a számítástechnika annyit fejlődött, hogy a segítségével már képesek voltak "repülőgép formájú", térbeli tárgyak visszaverődési jellemzőit is modellezni
_________________
[kozep]BadBoys Airsoft Ózd
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 28, 2007 2:36 pm
Hozzászólások: 4259
Tartózkodási hely: Pécs
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 3:15 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
@Laccoo:

Én már nem írok többet...ami tőlem itt leírva van, az nagyjából a fejemből jön ki, és veled ellentétben élőben erről bárkinek tanúságot teszek...és szívesen beszélgetek is róla, van hozzá szókincsem.

1 dolgot gúgliztam-wikipédiáztam ki: F-16A-mikor szállt fel először...
Ez asszem nem rossz arány...

De mindegy. Azért, hogy számodra kellően nagyképű legyek és minden pici szavad tudd igazolni:
Nem mondok inkább semmit már, mert értelmetlen a hallgató értelme miatt...

Ezt hívják jobb helyeken értelmetlen vitának, csak én vagyok még mindig annyira hülye, hogy belemegyek...
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Kép
Kép Elérhetőségeim (link)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szomb. feb. 04, 2006 3:25 pm
Hozzászólások: 249
Tartózkodási hely: Kispest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 2:39 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
A lopakodó témához még annyit, hogy sajnálatos módon itt is igaz, hogy az ami mindenre jó, igazából semmire nem jó.
Különösen az F-117 esetében, ami nagyban támaszkodott a geometriára, elsősorban a mikrohullámú tartományú radarok elöli álcázás volt a cél. Viszont egy nagyobb hullámhosszon dolgozó radar (pl. az itthon még mindig szolgálatban lévő P-12 és Oborona) már egész jól látja, akár nagy távolságból is.
Az újabb generációknál gondolom részben ezért is hagytak fel az idétlen és repülési szempontból horror háromszögekből és síkokból felépített formával. No meg valószínűleg fejlődtek a rádió hullámokat elnyelő bevonatok is.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 07, 2008 7:59 pm
Hozzászólások: 183
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 2:21 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Bizony ez örök harc. Technikák és módszerek küzdenek egymás ellen, és ha egyik lép valamit a másik megpróbál rá reagálni.

Arra kell rájönni, hogy mindenre lehet példát és ellenpéldát hozni (jó-nem jó) de mi innét nem sokat fogunk megtudni a tényleges hatékonyságról, mert bármilyen statisztika vagy hír már csak a média (és ki tudja mi által) torzítottan jut el hozzánk.

Abban biztosak lehetünk, hogy a hadsereg kiadásai jó ideig vezetők lesznek a szuperhatalmaknál, és bizony rengeteg pénzeket elköltenek majd olyan fejlesztésekre és technikákra amik akár csak 1-2%-al növelik a hatékonyságot, a rejtést...stb. Mert megtehetik. Bár törekszenek a költségcsökkentésre már ott is (kénytelenek) de amíg nincs alternatíva addig is mindent elkövetnek pár %-nyi hatékonyságjavulásért.

Utoljára a Titanicról mondták hogy elsüllyeszthetetlen azóta már óvatosabban fogalmaznak... :) (ne számítsuk ide a média által felfújt "lopakodó" technológiákat, az igazi hozzáértők tisztában vannak vele, hogy csak csökkent a radarkeresztmetszet, nem megszűnt).
_________________
We're still flying.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:05 pm
Hozzászólások: 965
Tartózkodási hely: nearby
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 1:40 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Azt azért hozzá kell tenni, hogy a sikerhez leginkább az kellett, hogy Dani alezredes a szabályokat áthágva, teljesen másképp vezette az ütegét. Elmondása szerint hónapokkal támadások előtt begyakoroltatta az embereivel a taktikáját. A többi légvédelmi üteg ugyanolyan eredménytelen volt, mint ahogy azt előre prognosztizálták.

És persze a szövetségesek is tucatjával követtek el hibákat. Ezzel persze nem szeretném csökkenteni Dani Zoltán és embereinek érdemeit, de ezek a tények
_________________
[kozep]BadBoys Airsoft Ózd
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 30, 2006 6:36 pm
Hozzászólások: 996
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 12:49 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Szerbeket ez mennyire bezavarta... :rolleyes: (bár az ütegparancsnok egy magyar volt :wink: )

F-117A (82-0806/HO)

Kép

Kép


és mégegy

F-16CG AV 555 FS

Kép

Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 27, 2008 9:04 am
Hozzászólások: 207
Tartózkodási hely: fejeden lévő célkereszt mögött
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 6:22 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
F117-nél, emg úgytudom a kiáramló égésterméket, kerámia betéttel oldották meg.
szerk: mármint a hűtését
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:05 pm
Hozzászólások: 965
Tartózkodási hely: nearby
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:10 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
FBW-höz még valami: az FBW előtti időkben a harci gépek aerodinamikailag stabil építésűek voltak, ami röviden annyit takar, hogy a gép eredendően próbál "magától" stabilan repülni, ezt a stabilitást "legyőzve" lehet manőverbe vinni. Nos az FBW-vel szerelt gépeknél már meg lehetett azt lépni,hogy aerodinamikailag instabillá tervezzék, tehát a megkezdett manővert aerodinamikailag erősíti a gép kialakítása. Ezzel nagyságrendekkel javult a manőverezőképesség. Viszont ettől a gép vezetése kb. olyan, mint ha egy tűhegyen kellene egyensúlyozni vele. Na ezt hivatott többek közt az FBW segíteni ;)

Viszont több típuson a többszörözött FBW mellett meghagyták a hagyományos, tolórudas rendszert is.

És akkor még nem is beszéltünk az FBL-ről ;)

ja és még egy kis érdekesség: sarkosan fogalmazva: az F117A gyakorlatilag egy más ruhába bújtatott F-16A ;) Többek közt az FBW rendszere is az F-16ból származik....
_________________
[kozep]BadBoys Airsoft Ózd
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 07, 2008 7:59 pm
Hozzászólások: 183
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 7:49 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ejj ez de jó kis téma itt, nem bírom megállni :) Nem írok címzetteket, kb érthető uis kinek melyik okosságára írtam...

Álcafestés: eredendően a vizuális azonosíthatóságot hivatott nehezíteni. Ha pedig már észreveszik akkor a haladási irány, sebesség távolság...stb meghatározását próbálja nehezíteni.
Funkcióját tekintve nehéz egyértelműen A vagy B definíciót adni rá, de általánosságban elmondható, hogy akár a földön álló vagy a radarok "alatt" repülőt nehezebb vizuálisan azonosítani a levegőből egy jó festéssel. Szintúgy nehezebb dolga van az optikai légvédelemnek (bármily meglepő napjainkban is akadnak ilyenek) ha lentről nézve is "terepszín" a gép. Gondolom a fekete szín és az éjszakai bevetések összefüggései tiszták.
Azt is meg merem kockáztatni, hogy nem fogják elsírni magukat, ha a légiharcnál is hasznos lenne a dolog, bár kétségkívül ma már nem jellemző ez a metódus. Az viszont tény, hogy ha fenn ülsz egy repcsin és "kinézel az ablakon" akkor kurva sokszáz négyzetkm-et látsz és ott bármi ami nehezíti egy néhány négyzetméteres dolog körvonalának gyors azonosítását az értékes másodperceket jelenthet.
A témába ne keverjük bele a radarelnyelős festékeket az külön téma lehetne (B2-F117-F22...stb) ezeket a gépeket nem véletlen ritkán láthatja bárki terepszínben.

Légiharcok 200 kmről téma: Igen az F14-esek már 70es években is (főleg a későbbi modellek) egész jók voltak 150-170 kmről a "főnixeikkel". És igen, az F4-eseknél volt egy csúnya bukta, hogy nem terveztek rá gépágyút, a MIG-ek meg voltak olyan mocskosok, hogy 1-2 kmen belül szálltak fel vagy másztak be a radarképre. A két dolgot viszont nagyon nem kéne keverni.
Az F14 elsősorban flottagép volt eképp is tervezték. Ritka, hogy egy anyahajó hegyek között úszkáljon, tehát igen kicsi az esélye annak, hogy "felbukkanjon" mellette egy repülőgép.
Ugyanakkor egy "normál" vadászgép, főleg az F/A jellegű masinák (mondjuk egy levegő föld bevetésen) simán szembesülhetnek azzal, hogy a szomszédos kanyonból kificcen két ellenséges vadász a seggébe. Onnét, ahol még a szuperhiper AWACS sem látta... A gépágyúnak még soookáig lesz szerepe...

Rakéták vs repülők: mindig lesznek új módszerek mindkét oldalon. Az viszont tény, hogy a passzív (nehezen befogható radaron, kisebb hőkibocsátás...stb) az aktív (ECM, csalik, radarzavaró "vakító lézer"...stb) megoldások mellett még mindig szerepet kap a manőverezés.
A hogyanját és mikéntjét vszeg a pilótákon kívül nem sokan fogják pontosan tudni, de ez talán nem is lényeg. Lehet hogy a radarrakéta jelét zavarosabbá teheted. Lehet egy hőcsali félrehúzza a hőkövetőt. Lehet hogy a faroklézer sikeren megtalálja és időben kiégeti a rakétaszenzort. De ez sem ér sokat, ha ugyanott maradsz és egy batár nagy fémtestű hőforrással pont a megzavart rakéta útjában állsz.
Mert ha egy picit is marad esélye hogy frekit váltson, vagy átállhat passzív keresésre (pont a te zavaródra pl) vagy egyszerűen csak megsemmisíti önmagát a farkad mellett, akkor megintcsak szarban vagy a repeszek miatt, míg ha elhúztál onnét már kisebb az esély hogy "utánad veti magát". Már csak azért is mert egy rakéta általában elég szűk sávban érzékel hatékonyan...

Flájbájwájör: Volt már az F16-nak is egen. Hogy jobban manőverezzen (gyorsabban, kisebb holtjátékkal...stb) Az F117 viszont úgy pottyanna le nélküle mint egy darab kő. Nem is véletlen hogy asszem 3 vagy 4szeres tartalékrendszer van benne. Nem az volt a nagy szám hogy 'bájwájör hanem hogy levegőben maradt a gép és irányítható volt ennek révén.

Kondenzcsík:
Google a barátod, ne itt kérdezgess: http://ismeret.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=51276

Jah és BUÉK :)
_________________
We're still flying.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:05 pm
Hozzászólások: 965
Tartózkodási hely: nearby
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:52 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
@Megacsaló: gondolom akkor azért olyan jó a százalékos hatékonysága a föld-levegő rakétáknak, hogy nincs értelme az elkerülő manővereknek ;)
_________________
[kozep]BadBoys Airsoft Ózd
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:47 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Kacsa írta:
végigolvastam ezt a néhol agymenéstől sem mentes hozzászólás halmazt. Viszont seholsem találtam olyat, amit Interpol bebukott volna. Nagyképűnek sem tűnt. Viszont amiket leírt, azok jórészt szóról szóra tények. ;)

ja, és Hitman után szabadon: nem kell mindent megszakérteni.... ;)



Főképp a FBW :D
Kiegyezek egy döntetlenben :)

Vissza a tetejére
   
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 25, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 2117
Tartózkodási hely: Peloponészosz
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:44 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Megacsalo írta:
dawe írta:
COIN-ról hallottatok már? Azért tanítják fordulózni a npéeket, mert nagyon vicces ám 170km-ről rakétát indítani egy ellenséges gépre, de mostanában elég csekély az ellenséges légi-tevékenység (totális légi fölény...) és az USAF közel minden harci cselekménye Close Air Support-ból áll. Ott pedig nem árt ha tudsz mit kezdeni a rád indított strellákkal/rpgkel/stingerekkel, nem említve a az egyéb finomságokat.[/quote]

mit manőverezel ki? egy föld levegő rakétát amit vadászgépek ellen terveztek és közelségi gyújtóval van felszerelve?
látom te is elhitted a vicces "behind enemy lines 1" nyitójelenetét.


igen, kizárólag ami eyecandykből tájékozódom. amúgy nézz meg pár videót close air support témakörben és látod, hogy elég szűk fordulókat és leginkább dogfightra hajazó mozzanatokat mutatnak be. másrészt volt alkalmam megkérdezni két falcon pilótát kb két éve akik harcoló wingeknél voltak többnyire COIN bevetéseken nyújtottak közeli légi támogatást, erősen tagolt terepen. ők hangsúlyozták, hogy ilyenkor kiváló dolog a jó öreg forduló harc gyakorlása által szerzett rutin. és nem falcon pont nem erre kitalált gép, fogy is a repidő bennük rendesen.
_________________
Proud member of Red Legion.
"My ops are blacker than yours."
"- And what about your M4? - Dude, it's fucking propane nightmare. I love it. It's a lovely piece of shit."

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:05 pm
Hozzászólások: 965
Tartózkodási hely: nearby
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:08 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
végigolvastam ezt a néhol agymenéstől sem mentes hozzászólás halmazt. Viszont seholsem találtam olyat, amit Interpol bebukott volna. Nagyképűnek sem tűnt. Viszont amiket leírt, azok jórészt szóról szóra tények. ;)

ja, és Hitman után szabadon: nem kell mindent megszakérteni.... ;)
_________________
[kozep]BadBoys Airsoft Ózd
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: hétf. aug. 28, 2006 8:38 pm
Hozzászólások: 4889
Tartózkodási hely: Veresegyház
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 5:34 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Laccoo írta:
Jövőre megígérem nem veszem magamra a sok öntelt, pökhendi ember agymenését !

Laccoo! Hát hova vezet ez? Mi a célod? Akarsz beszélni róla?
Kérlek ne gitározz mások idegein! Köszönöm aláhsan!

Vissza a tetejére
  Profil  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 5:32 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Én is röhögök Interpolon, csúnyán bebukta a szokásos nagyképűség miatt.. aztán elképzelem amint lázasan gyűjti gúgliból az adatokat :D

Jövőre megígérem nem veszem magamra a sok öntelt, pökhendi ember agymenését !

Vissza a tetejére
   
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 13, 2006 8:33 pm
Hozzászólások: 553
Tartózkodási hely: BP XX. kerület
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 5:15 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Laccoo írta:
A lényeg hogy hűtik a kiáramló levegőt....


igen, ez tény, mert már egy jó ideje bevett alkalmazás....

A lényeg, hogy megint megtudtuk, hogy ebben a témában is verhetetlen vagy, immáron az 58. diplomádat is személtetted velünk és azt is tudjuk, hogy több helyen vagy professzori státuszban, de a lényegen ez mit sem változtat, a fél fórum rajtad röhög, jó lenne már befejezni. Thx.
_________________
Kép
Kép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 5:02 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
A lényeg hogy hűtik a kiáramló levegőt....

Vissza a tetejére
   
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. jan. 11, 2007 6:41 pm
Hozzászólások: 1936
Tartózkodási hely: Óbuda
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 4:59 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
bár én csak lelkes aranysas olvasó vagyok, úgy tudom a kondenz csík egyszerű kicsapódás, a hajtóműből kijövő égéstermék lehűlve kondenzátorként működik, amin a magas légkörben lévő hideg vízgőz kicsapódik

szóval nem forr föl a levegőben a víz
a leheletes dologba nem mennék bele, meg lehet magyarázni az összefüggést, de nagyon rossz a példa
_________________
Kép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 4:49 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Én soha nem szólok öntelt, bunkó modon senkihez, kivéve ha azt látom vannak akiknek ez a bevált modoruk :)

Jól csavarod Interpol de ezt már buktad :D Csak a szavakon lovagolsz :)

"a manőver végrehajtását nem befolyásolja, hogy van-e a gépen gépágyú." Ez briliáns :D

Akkor most újítás a Fly By Wire vagy nem ???

Amúgy mi a különbség a kilépőélről leváló dolog és a kondenzcsík között?

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Laccoo csüt. dec. 31, 2009 4:59 pm-kor.
Vissza a tetejére
   
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 4:41 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Laccoo írta:
... És vicces a sok öntelt hólyag itt a fórumon, jókat szórakozom ... :D


Rendszeresen ilyen stílusban nyilvánulsz meg és csodálkozol hogy rommá flamelnek?

Vissza a tetejére
   
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 28, 2007 2:36 pm
Hozzászólások: 4259
Tartózkodási hely: Pécs
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 4:32 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Kár, hogy mi már kezdünk nem szórakozni...

Megjegyzem, hogy az aktív hűtést a harci helikoptereknél alkalmazzák, tekintve, hogy a repülöknél lévő légáram keveredik a kiáramló forró gázzal az F-117-nél.
Az aktív hűtés az, amit a ruszkik csináltak Afganisztánban, hogy párolgó alkohollal működő hűtőrendszert tettek a hajtómű gázok elé, plusz a rotor által lefelé nyomott levegő is hűtötte a kijövő gázokat. A probléma akkor volt, amikor Kolja és Vaszilij megitta az alkoholt a rendszerből...

Ha még mindig nem tudod mi a különbség a kondenzcsík (ami hullára leegyszerüsítve olyan, mint a lehelleted), a kiáramló hő, és a szárnyakról nagy sebességnél-éles manőver közben történő párakicsapódás között...akkor inkább ne mondj semmit...pláne ha kiderül, hogy nem vagy szagértő...pláne ne ismerd be...

Függőleges manőver: többet nézz eredeti dokumentum filmet...a makett nem megy át függőlegesbe...a manőver végrehajtását nem befolyásolja, hogy van-e a gépen gépágyú.

FBW: nem hiszem, hogy vizsgáznom kéne...mi van, ha mégis akkor születtem? Hoppá...
1976 decemberében szállt fel az első F-16A gép, én meg novemberben pottyantam ki...nem nyert.

De nem is tudom, mit vizsgáztatom magam itten...
_________________
Sz.A. kabai lakos írta:
"...egy drágább mi' ami rajtam található háromszáz fölött, majdnem félmilliós egy komolyabb ruházat..."
Kép
Kép Elérhetőségeim (link)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 3:12 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Interpol !
Sok újat mondtál egy két okosságot is... Fly -by-wire mikortól is van amerikai gépekben ?Ami egyébként elektronikus tehát nem rudas meg bovdenes stb vezérlést jelent. Nem is éltél mikor már volt F-16 ban pl ...
A kiáramló forró hajtóműgázok felforrósítják a levegőt ezáltal a benne lévő pára felforr és gőz keletkezik . Ez a kondenzcsík. Ugyanilyen melegedést képesek még a repülő kilépő élei is létrehozni , az is kondenzcsík .Erre gondolsz te .

F4-et függőbe rakni, az is filmen esetleg ....Olyan szintű veszteségeik voltak hogy lóhalálában felszerelték az F4-et gépágyú konténerrel .
Szu-27 is éppen annyira füstöl. hogy kilóméterekről látszik .

A zavarás meg valójában hamarabb elárulja a helyzetét a gépnek mint ha semmit nem csinálna !

F117-nek valóban a sík felületű kialakítása a legszembetűnőbb, plussz a radarhullám-elnyelő réteg , a kiáramló gázokat pedig hűtik ( erre annyira nem emlékszem de talán aktív módon .)Annyira hülyének nézed őket, hol milliárdokat ölnek radarhullám elnyelésre-szétszórásra és éppen a jelentős hőkibocsátást úgy hagyják ahogy van .Nyilván nem 20 fokos levegő távozik belőle, de jelentősen csöken az észlelhetőség. Szerintem meg azért repülnek éjszaka, mert kb a féltégláéhoz hasonlóan tud manőverezni, nehogy szemmel felfedezze valaki mert akkor ott vége is a dalnak :)))

180 km, nem 200... Puff neki :)

Lehet cáfolni . :D

Teszem hozzá nem vagyok repülési szakember, hobbi szinten érdekelt a dolog, nyilván van amit nem teljesen helyesen tudok ....

És vicces a sok öntelt hólyag itt a fórumon, jókat szórakozom ... :D

Vissza a tetejére
   
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szomb. feb. 04, 2006 3:25 pm
Hozzászólások: 249
Tartózkodási hely: Kispest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 2:55 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
alien576 írta:
és szerinted hány C-130/141/160 járt már előre leadott, kereskedelmi útvonaltervel az elmúlt 40-50 évben mindenfelé a világban... :wink:
20-30 éve vannak olyan zavarógondolák, amikkel bármekkora radarjelet előállítasz, akár többet is... :))
És ahogy már a 2.VH-ban hozzáálltak az angolok: addig ne vess be egy zavarási módszert, amíg a saját rendszereiddel nem tudod kiszűrni, különben gyorsan visszakapod. A sztaniol csíkok szórását is ezért nem kezdték el korábban alkalmazni.
Amcsi C-130-at amúgy itthon is szoktam látni Ferihegyen. Az a bibi, amikor ott van és nincs útvonalterve.
Visszakanyarodva a zavarógondolákra, nem olyan egyszerű zavarni egy modern radart. Főleg, ha nem is tudod hogy figyel téged vagy passzív módszereket használ. Léteznek un. lopakodó radarok is, aminek az a lényege, hogy nem igazán veszed észre, hogy ő már észrevett. Ha nem tudod a frekit, nem tudod mit zavarj. Ha fehérzajt használsz, a tieidet is elvakítod, ráadásul elég jól bemérhető célpontot nyújtasz multilateráláshoz.

Végezetül két link, csak úgy:
Radarról sok minden okosság.
Nem túl gyors, de biztosan életre szóló élmény repülési témában. Érdemes figyelni a magasságmérőt.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. dec. 05, 2007 11:21 am
Hozzászólások: 1419
Tartózkodási hely: Budapest/Szilikon-Celebisztán
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 2:04 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Hanni írta:
Nekem az összes katonai gépes élményem mikor 7 évesen beleülhettem egy Tornadoba Kecskeméten és még a sisakot is felvehettem 8)


Indiában a Delhi külvárosi légierős múzeumban pár évesen nézegettem egy semmi extra tragacsot...Tegnap néztem hogy egy B-24 Liberator volt az :lol: :lol: :lol:

http://www.bharat-rakshak.com/IAF/Museum/Palam/Giants.html

A kinti szomszéd meg Canberra pilóta volt, aki rendszeresen sértett kínai légteret parancsra , hogy kitapogassák a Himalaya feletti Kínai reakcióidőt. Azt mondta hogy annyi nyomjelzőt látott a gépe körül néha hogy nem tudta eldönteni hogy a kínai nem tud célozni, vagy ennyire terelgetni akarja a határ felé :lol:
_________________
Kép
Az AK-m után a Winampom is 5.56-os:)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 15, 2009 3:50 pm
Hozzászólások: 94
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:59 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
@Megacsaló: kidosz felé egy infra-radarcsali kombót, és utánégetővel csinálsz egy éles manővert, lehetőleg úgy, hogy minél kisebb felület álljon a rakéta irányába...miért?
Mert a rakéta követni fogja a kidobott csalit, és a zavarás miatt nem a gépet fogja követni, plusz az utánégető hőnyoma ott marad a régi helyen, miközben a gép a másik irányba megy.
És azért kell a legkisebb felületet nyújtani a rakétának, hogy a benne lévő repeszek ne szórják tele a szárnyat ahol a hidraulika csövek mennek, ne menjen be a szilánk a szívónyíláson, mert a turbinalapátoknak rögtön kampec, a repcsi oldala és a hajtőmű külső része kibírja ha némi szilánk kilyukasztja...

A rakéták jellemzően 3x nagyobb G terhelést bírnak el, mint a vadászgépek, de végső távon már ők sem tudnak úgy manőverezni, mint a filmekben...Ritka egyébként a közvetlen találat, mint a filmeken...pont a közelségi gyújtó (rádiós távmérő) és a harci rész miatt...[/quote]


Háj, látom valaki még jártas a témában, de..

Ez akkor áll ha hőkereső rakátáról beszélünk, a radarvezérlésűről meg a hadne soroljam fajták esetében mi a helyzet ? :)
A rakéták -természetesen- már nem a direkt találattól indulnak be, hanem a közleségi érzékelő ami mindenféle (ebbe most ne menjünk bele) mérőszámok alapján számol, hogy mikor durr és durr.
A repeszek mellett a LÉGNYOMÁS a legfinomabb fegyver, kb mint a tengeralattjárónál is a robbanás által keltett VÍZnyomás ami kicsinálja a kis ladikot...
Nincsen ultimate fegyver, mindennek megvan a maga "legyőzője". A vadászgépeket abban az irányba fejlesztik, hogy "ne látszódjanak ne lehessen bemérni" az elhárító rakétákat meg abba az irányba, hogy minél gyorsabban minél biztosabban szedje le a behatolót, ha az egy kis "morzsát" is ejt a tartózkodási helyéről.

Egyébként, én ha légvédelmis lennék, megvárnám míg elhúz a fejem felett a kis rohadék aztán mikor a púzóját mutatja a kicsike és a leg erősebb a jel, akkor minden gépre minimum 2-3 rakétát ráküldenék, aztán manőverezze azt ki :) :) :)
_________________
Nem az a baj, hogy kicsi a zsömle, hanem hogy nagy a pofád!

C.H.E.A.T.
Central Hungarian Extreme Airsoft Team

Vissza a tetejére
  Profil  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 30, 2005 11:55 am
Hozzászólások: 3476
Tartózkodási hely: Hell of War
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:58 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Fulcrum-ban ültem, be is vágtam a sisakot a kabintető szélében bemászás közben...
sajna idén elmaradt a repülőnap, pedig lett volna VIP beugróm...
majd jövőre...
_________________
Красная Армия / Portyázók
KépKép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2007 10:17 am
Hozzászólások: 817
Tartózkodási hely: Mygeeto
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Repülés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 1:54 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Nekem az összes katonai gépes élményem mikor 7 évesen beleülhettem egy Tornadoba Kecskeméten és még a sisakot is felvehettem 8)

Vissza a tetejére
  Profil  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 256 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Az oldal üzemeltetője az itt szervezett játékokért nem vállal felelősséget!
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség