SoftAir.hu
Airsoft fórum
KERESÉS
Vezérlőpult
Konverter
Cikkek

Taglista
Csoportok
GyIK
MASZ 2015
Fórumszabályok
Webmail
JÁTÉK NAPTÁR
Pontos idő: pén. aug. 17, 2018 4:39 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 196 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző PM
Admin
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 06, 2005 8:37 am
Hozzászólások: 7593
Tartózkodási hely: adott parancs szerint
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 1:46 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
BorgWarrior írta:
kvitya írta:
Csehország, 30 órás szerepjáték, 2 órás visszaállás, kb 15 lövés, főként pisztolyból, figyelmeztetésként.....


kvitya. ilyen sokat lőttél? :shock: én vagy 3at :D


Nekem elment 2 tár, de csak kb 5 BB volt célzott.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 07, 2008 7:59 pm
Hozzászólások: 183
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 1:42 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Bocsi, kicsit hosszú lesz, de szeretném árnyalni a képet a szerepjátékosok (LARP = Live Action Role Playing) szemszögéből is. Előre leszögezem nem kívánok vitába szállni senkivel az alább leírtak személyes tapasztalatok és kutatások eredménye, nem axiómák vagy mindenek felett álló igazságok. A tévedés jogát fenntartva, de csapjunk inkább bele...

A témaindító felvetés "élő szerepjáték elemek az airsoftban" kicsit tág teret ad a találgatásoknak, hogy pontosan mit is tekinthetünk larp elemeknek egy AS játékon. Tapasztalataim szerint általában nagyon mást értenek az emberek ezen kifejezés alatt, ennek néhány aspektusán szaladjunk végig először a játékosok oldaláról nézve.

SZEREPjáték: Van akinek már az is elégséges karakterábrázolás ha lövés előtt odakiált az ellennek "meghalsz kutya" és van aki részletesen kidolgozott előtörténettel, saját motivációkkal (lásd lentebb a "halott család fotói" példát) és következetes karakterszemléletű viselkedéssel örvendezteti meg játékostársait. Ahol LARP elemeket szeretnénk, ott érdemes támogatni azon játékosokat akik időt-energiát fordítanak a karakterükre, de az AS közösségben egyelőre nincs sok létjogosultsága a kötelező karakterjátéknak. Előzetes játékosszűréssel lehet pozicionálni a szerepjátszósabb emberek felé (ez az összlétszámot eléggé visszavetheti) de célszerűbb inkább olyan játékmenetet találni ahol mindkét embertípus megtalálhatja a számítását. Erre később írok még pár példát.

"Realitás": Egyik klasszikus LARP probléma a realitás kérdése. Általános tapasztalatok szerint a játékélmény és realitás összefüggése minden embernél más, így nem lehet azt mondani hogy van olyan realitásfaktor ami minden embernek megfelel. Viszont az is igaz, hogy egyértelműen van igény a "kimegyünk lövöldözni millió bb-vel" mellett a reálisabb megközelítésre. Erre az AS-ben jó példa a Milsim irányzat, de máshol is tetten érhetőek efféle törekvések (low-real cap, bb limit, medikeléskor "eljátszani" hogy a sérült nem mozog...stb). Ahhoz hogy egy AS játékon LARP elemeket használni érdemes legyen a realitásfokot kicsit növelni, és távolodni a klasszikus Capture The Flag, Domination, Deathmatch..stb módoktól.

Hitelesség: Ha szerepet akarsz játszani akkor nem magadnak hanem a többieknek játszol. (kivéve nárcisztikus embereket, de vszeg ez most nem mérvadó ;)) Ha pedig másoknak játszol akkor törekedj arra hogy belemagyarázás nélkül lehessen reagálni a tetteidre. Ehhez egyrészt fontos a megfelelő megjelenés (jelmez, felszerelés...stb) a karakterjáték (ha egyik pillanatban gyűlölöd pl az "afgánokat" akkor a másikban ne haverkodj velük) és az is hogy a játék realitásán belül cselekedj (ha lelőnek halj meg, ha nem tudhat valamiről a karaktered cselekedj úgy mintha tényleg nem tudnád, még akkor is ha véletlenül elolvastad a szervezők jegyzeteit...stb). Minden szerepjáték halála ha nem tudsz hitelesen játszani.

Ha a játékosok a fenti 3 tényezőre egy kicsit már odafigyelnek az jó alap egy szerepjátékosabb eseményhez, de ehhez sokat kell tenniük a szervezői oldalnak is. Legelsősorban EGYÉRTELMŰEN kell tudatni a játékosokkal hogy milyen elvárások vannak irányukba, mert nincs annál rosszabb, amikor féltucat oda nem illő ember elfanyalogja a többiek szórakozását.
A szervezőknek azonban további nehézségeik is akadnak, ezekről is ejtenék pár szót.

Szabálykörnyezet: Az AS jellegénél fogva megkövetel bizonyos alapszabályokat (elsősorban MASZ - biztonság vonalon) de még ez is messze áll egy átlagos LARP szabályrendszereitől, nem is beszélve a kiegészítő dokumentációktól. Persze nem az a kérdés hogy akar e bárki hasonlítani olyan élő szerepjátékokhoz ahol 50 oldalas szabályrendszer és még 50 oldal világleírás van, de rávilágít arra, hogy mennyire mások az elvárások. A dilemma alapja a fenti 3 játékosi tényező megjeleníthetőségében gyökeredzik. Nem kellenének bonyolult szabályok, ha embereket le lehetne ütni/ölni valósan, ha létezne mágia, vagy ha emberhajigáló robbanásokat is produkálhatnánk a játékon. A szabályok akkor kezdenek el szaporodni, ha minél több interakciót szeretnénk lemodellezni, és akkor fajulnak el igazán ha olyanokat is megpróbálunk amiket csak a filmekben látunk igazából (mágia, high-tech eszközök, X-akták témák...stb.) Aranyigazság, hogy a szükséges minimumom feletti szabályok exponenciálisan rontják a játék gördülékenységét, és egy bizonyos szint felett drasztikusan növelik a viták, problémák mennyiségét, de az is tény, hogy néhány jól eltalált szabályt és irányelvet alkalmazva meg lehet sokszorozni a játékélményt.
Jelenleg az AS larp próbálkozások gyerekcipőben járnak, és gyanítom fog születni nemegy felemás vagy túlbonyolított rendszer mielőtt megtaláljátok az optimális utakat. Gyanítom idővel lesznek átszűrődések a két irányzat között (technikailag már most is van) de vélhetően az igazi eredményeket az idei tapasztalatokból levonva lehet megismerni.

Kontroll: A másik problémát a játékkontroll jelenti. Egy AS-ben viszonylag "egyszerű" eldönteni hogy valaki szabálytalankodott e, ott lehet direkt módon leszögezni dolgokat (pl halálozás, tárgyhasználat, ki-kivel van, mikor nem lehet lőni...stb) de egy szerepjátékban már nehezebb elkülöníteni a fair-nem fair viselkedésformákat. További gond, hogy még jószándékból vagy tudatlanságból is lehet komoly galibát okozni azzal hogy szabályokat rosszul ismernek, vagy rosszul alkalmaznak. Ez valós probléma lehet olyan embereknél akik megszokták, hogy egy játék = "MASZ + néhány bekezdés a softair fórumon". Tehát minél több a larp elem annál több vitalehetőség is adott (főleg a korai időkben).

Háttérszervezés és játékvezetés: Komolyabb LARP-ot szervezni és AS-t szervezni nem egy kategória. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nehezebb, mert szerintem egy tuti larpszervező ugyanúgy nem tud jó AS-t szervezni eleinte mint vice versa. De tény, hogy merőben más megközelítést igényel. Legtöbb esetben amit LARP-ként azaz szerepjátékként definiáltok az valójában "interaktív színjáték" ahol viszonylag fix szerepkörökben némi mozgástérrel, de a kijelölt "úton" haladnak az emberek. A Fallout LARP (by Tomekkék) nagyon jó játék volt, bár nem szűk értelemben vett szerepjáték. Ugyan megtalálhatóak voltak benne küldetések, sőt voltak frakciók és interakciók is, mitőbb még némi mozgástér is akadt a frakciók kapcsolataiban, de gyakorlatilag nem volt kérdés, hogy miről fog szólni a játék és mik fognak történni. A szervezők nagyon jól inspirálták az eseményeket, és nagyon jó triggerelt eksönöket is beraktak, de nem "élt" a játék. Azonban a lehetőségeket figyelembe véve, nem hiszem hogy ennél jobban meg lehetett volna valósítani a játékot, hiszen még így is adódtak kisebb problémák a szabályok "bonyolultságából" és a kevés szervezői kapacitásból. Igen, egy LARP jellegű játékban nagyobb az igény az olyan emberekre akik (ismét Tomekkre hivatkozva) a játékon belül és nem sárgamellényben mozgatják a játékot. Ennyi erőforrásból ennél jobbat nem lehet kihozni, és ezt érdemes figyelembe venni a későbbieknél is.

Van azonban még egy kérdés ami mind a szervezőktől mind a játékosoktól új megközelítést igényel. Ugyan tudjuk, hogy az emberek legtöbbje azt állítja "nem a győzelem a fontos, hanem a jó játék" mégis tapasztalataim szerint elég sok ember keseredik el ha "nem nyer". Egy kardozásban, vagy lövöldözésben általában egyértelmű hogy ki nyer, de egy komolyabb szerepjátékban nem biztos ki lehet kiáltani egy abszolút győztest. Sőt, ha az adott ember nem tudja pontosan mit is szeretne akkor jó eséllyel némi hiányérzettel zárja az adott játékot. Ez egyrészt a szervezőkre ró plusz terhet, hogy részfeladatok és célok révén egyértelmű megoldadnó helyzeteket teremtsenek azoknak akik nem pontosan tudják mit szeretnénk, másrészt a játékosok számára egy nehéz tanulási folyamat megismerni azon lehetőségeket amik túlmutatnak a "találd meg, hozd el, lődd le, hallgasd ki...stb" kérdéseken. Lesznek akik unatkozni fognak, lesznek akik harsányan túljátsszák a vélt szerepüket és mindezek negatív kritikákat szülhetnek. Idővel kialakul egy egyensúlyi helyzet, de addig még (és itt főleg a véleményvezetők felelőssége hangsúlyos) előfordulhatnak konfliktusok ebben a témában is.

Ha a folyamat hasonlóan fog lezajlani mint az ezredforduló tájékán a hadijátékok-élő szerepjátékok vonalán, akkor 1-2 év múlva lehet hogy több az eddigiektől jobban eltérő koncepciójú LAASG (Live Action Airsoft Game ;)) lesz a palettán ami szükségtelenné teszi ennek a topicnak a létezését. Ami biztos, hogy nincs univerzális megoldás, mert rengeteg lehetőséget rejt magában az airsoft és a szerepjáték ötvözete. A kommandós-háborús játékok után jöhetnek a posztapokaliptikusak, majd a cyberpunk esetleg elkanyarodhatnak történelmi drámák irányába is nem is beszélve akár napjaink valós konfliktusait feldolgozó eseményekről... Lehet, hogy egyszer majd terminátorok vagy vaulboyok járják a romokat, kibernetikus ügynökök vagy háborús bűnösök keresik a boldogulást egy ellenséges környezetben, vagy akár predátorokkal dzsungelben kell túlélnie kicsiny csapatoknak...

Hogy mindezt miért írtam most le? Talán kissé levegőben lóg ez a hozzászólás, de a szerepjátékosok is egy ideje kísérleteznek AS holmikkal, a közeledés a másik oldalról is megindult. Remélem hogy a fentiekben lesznek olyan gondolatébresztők amelyek a kölcsönös tapasztalatcserét megkönnyíthetik. Ugyan már vannak kezdeményezések a két ágazat közös szervezéseire, de még csak tervezési fázisban. A kérdés, hogy vajon van e elegendő közös metszete a két irányzatnak, hogy érdemes legyen ezt komolyan venni.
Ha engem kérdeznek van... :)

Ha sok voltam elnézést, ha kérdeznek válaszolok, de nem "támadok be" még egy ilyen wall-of-text-el.
Üdv!

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 14, 2008 1:32 pm
Hozzászólások: 810
Tartózkodási hely: nagyfalu
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 12:56 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
LARP játék és LARP játék között is van különbség szerintem...

Azt tartom, hogy parttalan az a vita, hogy "de én végigcivilkedtem a játékot és jó volt" - "de én lőni is akarok,mer nem jó"... Ha a szervezés jó, a válaszott téma magában hordja a "tempóját" a játéknak, ami nyilván nem azonos a különböző témák mentén...

Ha a játékkiírásba bekerül a tervezett LARP/háborúskodás arány, mindenki megtalálja a számításait. És ugye általában bekerül.

Szerintem van igény a "kicsit LARP"ra és a hardcore LARPra is, lásd az eddigiek zsibongó sikere... :wink:
_________________
Kép
"Hey man, you know I'm really okay.
The gun in my hand will tell you the same."

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 25, 2006 9:13 am
Hozzászólások: 5426
Tartózkodási hely: Dunakeszi
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 12:22 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
mea maxima culpa... :twisted:
_________________
Kép
Kép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 16, 2007 2:30 pm
Hozzászólások: 1615
Tartózkodási hely: Bp.
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 12:19 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Mert te BB f#só vagy! :D
_________________
Kép
Kép
Kép
Én olyan sok oldalú vagyok, hogy az már gömb!!! :-)

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 25, 2006 9:13 am
Hozzászólások: 5426
Tartózkodási hely: Dunakeszi
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 12:03 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
kvitya írta:
Csehország, 30 órás szerepjáték, 2 órás visszaállás, kb 15 lövés, főként pisztolyból, figyelmeztetésként.....


kvitya. ilyen sokat lőttél? :shock: én vagy 3at :D
_________________
Kép
Kép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. feb. 20, 2008 5:56 pm
Hozzászólások: 630
Tartózkodási hely: Esztergom
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 11:29 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Látszik rajtad, hogy nem bírnád ezt a megerőltetést! :lol:

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: vas. nov. 23, 2008 7:59 pm
Hozzászólások: 2014
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 11:22 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Na ehhez már öreg vagyok,beutaztam fél Európát versenyezve (paintball) ültem +4 arcal egy autóba rigáig meg vissza 2x24 órát 20perc tiszta játékpercért, megelégszek egy hétvégi laza játékkal (nem összetéveszteni a hentelős golyó szórással ).Hiába na a vén fas… már csak ilyen csak semmi hardcore mert még inkfartust kap a gazdi :)

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. dec. 05, 2007 11:21 am
Hozzászólások: 1419
Tartózkodási hely: Budapest/Szilikon-Celebisztán
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 10:53 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
kvitya írta:
Csehország, 30 órás szerepjáték, 2 órás visszaállás, kb 15 lövés, főként pisztolyból, figyelmeztetésként.....


Na egy ilyet kipróbálnék, némi hegyre fel, hegyről le mozgással (Nem feltétlen 30 kiló málhával, hanem inkább partizános színészkedéssel)
_________________
Kép
Az AK-m után a Winampom is 5.56-os:)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Admin
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 30, 2004 4:37 pm
Hozzászólások: 3823
Tartózkodási hely: budai elit... :))))))
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 10:46 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Csehország, 30 órás szerepjáték, 2 órás visszaállás, kb 15 lövés, főként pisztolyból, figyelmeztetésként.....
_________________
“There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter."
Skorpió Airsoft Csapat / Scorpions Airsoft Team - since 2004.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. feb. 20, 2008 5:56 pm
Hozzászólások: 630
Tartózkodási hely: Esztergom
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 10:02 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Nem biztos. Ha kimondott larp, és nincs lövöldözés, akkor kimondottan az van, hogy találd fel magad, játszd a szereped, éld bele magad, élvezd a cuccost, kavard a szart, üzletelj, légy korrupt, és amit még akarsz.

Dehát még van mit tanulnunk, tudod! :D

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: vas. nov. 23, 2008 7:59 pm
Hozzászólások: 2014
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:53 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
tomeKK írta:
Tovább kell lépni és meg kell válogatni hova megy el az ember! Ennyi...


A gond hogy függő vagyok 8) havonta 3 játékra megyek és hát nincs ennyi "ok." game becsúszik egy egy sza...
Pest környéke zűrös sok az "elem" sok a hétvégi harcos,ezért kezdtem-ünk messzebbre járni de hát az se megy mindég.

Ha egy alapvetően "LARP" beállítottságú játékost éri mondjuk 1,5 óránként egy kisebb pity-puty vagy csak egy kis megoldandó adrenalinos kontakt az már rendbe van de ha 2órát ülsz az épületben és "lövésed sincs" az szűk mezőnyt fog mozgatni.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 20, 2008 11:31 am
Hozzászólások: 218
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:35 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Kell hát, és jó is volt! Jó kis emlékeim vannak a Fallout-ról is.
_________________
Kép
NO.:137

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. dec. 05, 2007 11:21 am
Hozzászólások: 1419
Tartózkodási hely: Budapest/Szilikon-Celebisztán
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:34 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Thoma írta:
Tyutyu, nem lenne rossz. De ha katona lennél, egy vad idegennek odaadnád az x ezres fegyvered? Ez a katonától fegyver elvevős cucc csak egy jó baráti közösségbe, ahol ismer mindenki mindenkit mehetne csak, szvsz. De végülis ha springes fegyverekkel menne a hancúr, akkor nem sajnálnám a 3-4 ezres sátgánt..


Így van. Baráti körben odaadnám simán, tágabb körben már félve. Viszont a Springes fegyver mint megszabott fegyvertípus (Az én is bárkinek odaadnám), nagyon jó lenne és megdobná a "Screamerek" élettartamát :D :D :D
_________________
Kép
Az AK-m után a Winampom is 5.56-os:)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. feb. 20, 2008 5:56 pm
Hozzászólások: 630
Tartózkodási hely: Esztergom
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:31 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Tyutyu, nem lenne rossz. De ha katona lennél, egy vad idegennek odaadnád az x ezres fegyvered? Ez a katonától fegyver elvevős cucc csak egy jó baráti közösségbe, ahol ismer mindenki mindenkit mehetne csak, szvsz. De végülis ha springes fegyverekkel menne a hancúr, akkor nem sajnálnám a 3-4 ezres sátgánt..

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Admin
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 08, 2006 5:34 pm
Hozzászólások: 7045
Tartózkodási hely: Miskolc
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:30 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Tovább kell lépni és meg kell válogatni hova megy el az ember! Ennyi...

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: vas. nov. 23, 2008 7:59 pm
Hozzászólások: 2014
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:27 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ami bökkenő lehet a létszám mert a szűrt brigád ugye relatív kevés játékost jelent. Ami viszont nem túl szerencsés egy szerepjátszós game-be mert hogy ne legyen uncsi változatos szerepek kellenek ahoz meg sok ember mivel egy player egy szerep. Hogy mást ne mondjak maradva a "DEGRADÁLT" változatnál egy piac hülyén néz ki 4 árussal és két raj ranger-rel ez itten példa volt!
De nyomni kell az ötlet nem elvetélt csak nehezen kivitelezhető, kicsit olyan mintha hiteles panelba ülve arról beszélnénk milyen lesz a medencénk burkolata a hasziendán. Lassan én már annak is örülök ha egy játék nem pukkanó szervezői lufi és a másik oldalról nem torkol anyázásba és kölcsönös super hős effektusba.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:05 pm
Hozzászólások: 965
Tartózkodási hely: nearby
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:20 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
amúgymeg mondjuk havonta 1x egy LARP játékra is szivesen elmennék
_________________
[kozep]BadBoys Airsoft Ózd
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. dec. 05, 2007 11:21 am
Hozzászólások: 1419
Tartózkodási hely: Budapest/Szilikon-Celebisztán
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:19 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Sziasztok!

Én még nem próbáltam, de nagyon szeretném.

Annó nagy hatással volt rám egy film: Screamers

Aki látta tudja, aki nem annak röviden: Kb ugyanaz mint a Terminátor poszt apokaliptikus elemekkel, de itt a robotok nem használnak fegyvert hanem közel kerülnek az áldozatkoz és szétfűrészelik őket kinyíló pengékkel :D

Ezt átültetve airsoftos közegbe, valahogy úgy képzelem el, hogy sosem tudod ki "screamer" és ha átváltozik(Ide lehetne valami beleélős ordítás) onnantól érintéssel gyilkol. Ha ezt kombináljuk olyan elemekkel hogy pl civileket alakítunk akiknek nincs fegyvere, akkor nem maradna más mint a fejvesztett menekülés. Én biztos élveznék egy ilyen fegyver nélkül rohangászós játékot amit néha tarkítana egy "dropship" ami hoz katonákat és kimenekít. A "Screamer" a felépítéséből adottan ugyanúgy meghal egy bb találattól mint egy ember.

Természetesen a menekülő civilek közt is lenne alvó "Screamer", ha a katonák figyelme lankad... Ilyenkor a civilek menekülés közben szerezhetnének fegyvert az elesett katonáktól.

Csak egy ötlet :wink:
_________________
Kép
Az AK-m után a Winampom is 5.56-os:)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:05 pm
Hozzászólások: 965
Tartózkodási hely: nearby
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:17 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
tomeKK írta:
évi 3-4 szerepjáték elemeket is tartalmazó AS-játék mellett van 23452845237432675473472651 sima lőjjükagyonamásikat játék... szerintem kell tartani tőle, hogy megborul az egyensúly :wink:


nem a játéktípusok köztire gondoltam, hanem arra, h sokszor a nem LARP játékokon is van valamennyi szerepjáték, csak néhol annyira túlzásba viszik, h elveszik a játékélményt.
Amúgy én a pörgős, akciódús játékokat szeretem, de néha jó egy kis lazulás is ;)
_________________
[kozep]BadBoys Airsoft Ózd
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. máj. 25, 2006 9:13 am
Hozzászólások: 5426
Tartózkodási hely: Dunakeszi
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:17 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
rendes larp csak többnapos lehet... viszont nagyon favorizálnám.
_________________
Kép
Kép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Admin
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 08, 2006 5:34 pm
Hozzászólások: 7045
Tartózkodási hely: Miskolc
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:07 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
évi 3-4 szerepjáték elemeket is tartalmazó AS-játék mellett van 23452845237432675473472651 sima lőjjükagyonamásikat játék... szerintem kell tartani tőle, hogy megborul az egyensúly :wink:

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:05 pm
Hozzászólások: 965
Tartózkodási hely: nearby
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 8:41 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
@Thoma: hát persze, egyértelmű.
Ha megvan a megfelelő egyensúly, akkor nincs is gond
_________________
[kozep]BadBoys Airsoft Ózd
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. feb. 20, 2008 5:56 pm
Hozzászólások: 630
Tartózkodási hely: Esztergom
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 8:07 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
@Kacsa: De ha kimondott Larp játékra jelentkezik, akkor tudja, hogy itt nem lövöldözés van, mert 72-es betűkkel ki van emelve, hogy ez nem rendes játék. :)
@Gioconda: Nem talállak... :cry: :)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:05 pm
Hozzászólások: 965
Tartózkodási hely: nearby
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 7:58 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Hát igazság szerint nem tudom, h mellette, vagy ellene tegyem -e le a voksomat...
Voltam olyan játékon, ahol az elején inkább szerepjáték volt, mint harc, és azt nagyon élveztem, mert végülis utána volt rendes harc, és megfelelő volt az egyensúly. Viszont egy másik hasonló játék annyira túl lett bonyolítva, h szinte csak azt élveztük, amíg nem volt nálunk fegyver (pl. a piacon elcsórtuk egy orosz katona fegyverét, aki totál kikészült tőle :P )
Bár hozzáteszem, h egyik játék sem volt kifejezetten LARP. A másik, h a játékosok nagy része szerintem "lövöldözni" szeretne egy játékon, nem szerepjátszani. Gondolom sokan vannak úgy, h ha már komoly összegeket költöttek a felszerelésükre, akkor nem szivesen hagyják otthon talonba.

Mindenesetre én szivesen kipróbálnék egy LARP játékot ( mondjuk nem ezt a zombis témát, a keresztapás inkább bejön ;)
_________________
[kozep]BadBoys Airsoft Ózd
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Admin
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 08, 2006 5:34 pm
Hozzászólások: 7045
Tartózkodási hely: Miskolc
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 7:57 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Bravo!

Az eddig szervezett legdrágább játékunk is 1500Ft -os volt.

Viszont ha nem akarsz a susnyásban bóklászni, akkor ne jelentkezz susnyásban bóklászó civilnek se ingyen, se 1500-ért :wink:

Pont ez a lényeg. Ha mindenki vállalná a szerepét, és a temperamentumát, amit a játék elején ráruház a szervező, és tartaná magát ahhoz, minden szép és jó lenne...

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Admin
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 08, 2006 5:34 pm
Hozzászólások: 7045
Tartózkodási hely: Miskolc
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 7:50 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Yetike írta:
Amit Ti próbáltatok a Verpeléti játékkal, az is egy lépés volt ebbe az irányba. Kobzos rendkívül sok szerepjáték elemet csempészett a játékba, nem egy tipikus LARP volt , de végre volt "értelme" harcolni.


Itt csak annyit tennék hozzá, hogy az említett játék szervezői közt csupán létszm miatt voltam felsorolva... A játék szervezéséhes semmi közöm sem volt, csak felkértek a létszám miatt, hogy legyek ott.

Az ottani kb 4 civil közzül az egyik helyi arc nem ismerte a szabályokat, mindenki láthatóan hordta a fegyverét, még csak el sem kellett dugnijuk. A civilek azt az utasítást kapták a szervezőktől, hogy lőjjenek hátba mindenkit akit csak tudnak, annyi előnyük volt, hogy nem nyithattunk rájuk tüzet, nekik kellett kezdeményezni. Szal nem akarok senkit se megsérteni, de az nemhogy tipikus larp nem volt, hanem semilyen larp sem volt...

Egy civil fél a fegyverektől. Nem eksönhíró, hogy mindenkit hátbatámadjon. Nem kommandózik és a legritkább esetben sem mozog rajszinten...

A Mesor által felsorolt eszközöket fogjuk használni mi is.

Hosszú visszaállási idő ~0,5 - 1óra (szívem szerint hosszabbra szabnám, de ahhoz sok-sok játékos kellene és legalább 24órás játékidő)

Kevés fegyver (mindenki hozza a saját fegyverét, de csak nagyon ritkán használhatja majd, amit szervezőként felügyel majd a fegyverboltosunk)

És persze válogatott emberek. Ez nem lenézés, vagy másokon való felülemelkedés kérdése. Egyszerűen vannak olyan emberek, akiket nem ismerünk és vannak olyanok, akiket régóta ismerünk mégis tudjuk, hogy megborítják a szerepjáték érzékeny egyensúlyát...

A szervezőknek minden sarkon ott kell lenni a játék részeként, nem sárga mellényben. Fontos, hogy úgy irányítsák a szervezők a játék menetét, hogy abból a játékos lehetőleg semmit se vegyen észre. PL ha odajön hozzám egy sárgamellényes játék közben, hogy most legyünk oly kedvesek és vonuljunk vissza, mert ez a forgatókönyv, hát erősen lerombolja a fílinget. Ha viszont a parancsnokságtól jön az infó, hogy kaptak egy füles, miszerint hamarosan betámadják a HQ-t, gondolkozás nélkül viszem vissza a rajomat bázisvédelemre...

Totál ugyanaz a technikai hatás csak épp nincs agyoncsapva a játék...

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. szept. 29, 2006 5:35 pm
Hozzászólások: 810
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 7:34 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
75RANGER75 írta:

Mindezt persze lehetne a reg díj csökkentésével kompenzálni, de szigorú szabályok közé beszorítva.

Ezzel én is egyet értek. 3 rongy lecsengetése után ha elromlik valami és az ember bóklászni a susnyában egész nap, az elég kiábrándító
_________________
Don't fight a battle if you don't gain anything by winning.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 09, 2009 6:58 pm
Hozzászólások: 2366
Tartózkodási hely: Budapest, III. kerület
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 12:34 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Sok jó gondolat és ötlet van, kiváncsi leszek majd az ilyen játékokra.

@TomeKK

A keresztapás era és így a game nagyon távol áll tőlem, így azt kihagyom, ellenben a day of the dead-n ott leszek. Kiváncsi vagyok milyen lesz, mennyire adja vissza a játék a film hangulatát. A ti játékotok feedbackjeit is feltétlen olvasom majd.

Ahogy látom, akár statisztákat is lehetne fogadni a játékokra, akik betöltik a civilek szerepét, mert feltételezem a többség azért szeretne az akcióban részt venni. :D


Ha valaha lesz olyan game, ahol fegyverkereskedőt lehet alakítani, magamra öltök egy öltönyt, szerzek aktatáskát és megyek. :wink:
Rolls helyett viszont csak astra lesz... de az alakítás majd kárpótolja a hiányát. 8)
_________________
Kép
communism is a temporary setback on the road to Freedom.
Hópihék -> http://nationalsafeplace.org

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: vas. nov. 23, 2008 7:59 pm
Hozzászólások: 2014
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 11:09 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Szerintem valahol Yetike körül van a kutyus elásva.De megyek vissza a bölcsibe nem vagyok még ovi érett :wink:
Tomi! Na most úgy fest lesz de nem neked,gyere te is bölcsibe :lol:

Vissza a tetejére
  Profil  
játékszervező
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 18, 2006 12:46 pm
Hozzászólások: 3856
Tartózkodási hely: Dunavarsány
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 10:32 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
LARP-os tapasztalat (nem airsoft larp, hanem "rendes" larp) hogy a fegyverek + gyakori visszaállás megöli az alkudozást és szervezkedést, marad helyette a vérengzés, mert nem érzik a súlyát a haláluknak az emberek.

Szóval szerintem vagy csak szigorúan válogatott emberek vagy nagyon kevés fegyver vagy hosszú visszaállás.

Amit mi terveztünk annak idején haverral (japános intrikázós) ott minimum egy óra lett volna a feléledési idő.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 17, 2008 10:14 am
Hozzászólások: 288
Tartózkodási hely: BP, Eger
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 10:21 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
@TomeKK

Amit Ti próbáltatok a Verpeléti játékkal, az is egy lépés volt ebbe az irányba. Kobzos rendkívül sok szerepjáték elemet csempészett a játékba, nem egy tipikus LARP volt , de végre volt "értelme" harcolni. Apránként is meg lehet szerettetni az emberrel, mert én azt is nagyon élveztem, hogy egy órán keresztül a fegyveremhez sem nyúltam, csak a szakaszomnak lestem az ablakból az infót. A "civilek" a pályán szintén sokat tettek az élményhez, hogy folyton zavarták az előrehaladást az állandó motozásukkal, és mászkálásukkal. Az érdekes "sztoriorientált" játék nagyon tetszett. Ahol kellett belenyúltak a szervezők, de igazából még mindig a harc köré épült. Szerintem egy jól kiegyensúlyozott sztorialapú játék nagyon sokat dob a hangulaton, és sokkal élvezetesebb, mint egy CtF, vagy egyéb "alig-valami-célt-tartalmazó" játékok. Szvsz.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 18, 2006 2:34 pm
Hozzászólások: 4111
Tartózkodási hely: Eger
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 10:03 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
pedig milyen kedves 2 kisérőd volt :D

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 24, 2007 2:32 pm
Hozzászólások: 1000
Tartózkodási hely: I. Csepeli Királyság
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 9:57 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Szerintem példának említhetem magam anno Trashi afgán játékán rétságon én konkrétan egy piacos arcként mentem ki, a kocsit karácsonyfa díszekkel teletűzdeltem, majd kipakoltam minden szar lomot amit otthon találtam a bicikli pumpától kezdve a teniszütőn át a rádiómagnó keresztül mindent és egész nap az embereket ápolgattam, csokit osztottam nekik mint menő gazdag kereskedő arc és próbáltam az amcsi katonáknak pumpát eladni hogy a hummwee kerekeit fel tudják fújni.

De emellett belefért az is hogy feldobjak a főparancsnoknak egy törzset azért cserébe hogy a kocsit beengedjék 5 ször átvizsgálás nélkül hogy kicsempésszenek 12 AK-t, mindezt azzal magyaráztam hogy nekem tök mindegy hogy kit fognak el csak legyen már béke mert a vevőim nem tudnak bejönni a checkpointok miatt.

Készítettem véres megégett fotókat a "gyerekeimről" és a "feleségemről" akiket felrobbantottak és ezeket mutogattam amikor ártatlanul bevittek ezután már az összes ISAF erőre csak köpködtem...

szerintem valami ilyesmi kéne...
_________________
http://www.milgraphics.hu - minden ami grafika

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 28, 2008 1:55 pm
Hozzászólások: 1327
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 9:53 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ha már igényfelmérés...

...szóval én is szívesen játszanék szerepet. Akár fegyver nélkül is...
_________________
Not all war wounds are visible...
Manly men wear woodland.
A fájdalom az, amikor a gyengeség elhagyja a tested.
D.I.D. > Devils In Drab? > Dissociative identity disorder (Disszociatív személyiségzavar)

Vissza a tetejére
  Profil  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 196 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Az oldal üzemeltetője az itt szervezett játékokért nem vállal felelősséget!
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség