SoftAir.hu
Airsoft fórum
KERESÉS
Vezérlőpult
Konverter
Cikkek

Taglista
Csoportok
GyIK
MASZ 2015
Fórumszabályok
Webmail
JÁTÉK NAPTÁR
Pontos idő: pén. nov. 24, 2017 3:49 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 2 hozzászólás ] 
Szerző PM
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 08, 2008 1:26 pm
Hozzászólások: 4572
Tartózkodási hely: Debrecen
HozzászólásHozzászólás témája: Re: Sniper FAQ - airsoft sniper gyakoran ismételt kérdések
HozzászólásElküldve: pén. jan. 23, 2015 10:48 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
AIRSOFT SNIPER FAQ V1

Mi tényleg csak neked és a pénztárcádnak akarunk jót!
Attól, hogy a puska hasonlít egy mesterlövészre még nem az.
Mindegyik alap, nem hibás kínai fegyver nagyjából ugyanazt a pontosságot tudja. Legyen az CYMA AK47 vagy L96. 30 méterig megfelelően pontos. 30m fölött pontosság már nagyban azon múlik mennyire szerencsés kezed van vásárlásnál.


Álljon itt az egyszeri mesterlövész életútja:

Megveszed az L96-ot, beülsz egy bokorba és vársz... vársz... vársz... A csapattársaid jönnek mennek, sorra lövik ki az ellenségeket te pedig csak vársz... vársz... vársz... Aztán vége a körnek és gyakorlatilag ellenséget sem láttál 100 méternél közelebbről.
Következő körben ugyanez. Vársz... vársz... vársz... de ekkor megjelenik egy ellenség. Rálősz, de nem találod el, mert a BB elcsavarodik jobbra. Ő erre fedezékbe vonul. Utána onnan lelövi még 2 csapattársadat amíg te reménytelenül próbálod eltalálni az ember 5x5 centis kilógó részét. Végül egy csapattársad kilocsolja. Vége a 2. körnek.
A 3. körben elhatározod, hogy csak biztos célra lősz. Vársz... vársz... vársz... A csapattársaid vidáman rohangálnak ide-oda és szedik ki az ellenségeket míg te csak vársz... vársz... vársz...
Ebédszünet beszélgetés, mindenki mondja, hogy "hű mekkora kommandózás volt ez, meg mekkora volt már egyszerre 3 embert soroztam le" te pedig max annyit tudsz hozzátenni, hogy "Engem egyszer sem lőttek ki!"
A 4. körben a vársz... vársz... vársz... után meglátsz egy ellenséget a távolban. Rálősz, a BB célon van, aztán mégsem áll ki. Lősz még egyszer, az is célon van, és még mindig nem áll ki. Aztán a következő lövés közben kapsz egy sorozatot amiből mindegyik BB eltalál. Elballagás közben látod, hogy ez az a srác, akin páran röhögtek ebédnél, hogy "A hülye 150-et költött a TM M14-ére, az enyém bezzeg csak 40 volt és 400 FPS" Az már sosem fog kiderülni, hogy nem érezte a találatot (kevéssé valószínű) vagy a távcső volt megtévesztő és a BB 10 méterrel előtte esett le.
Az 5. körben ráunsz a sunnyogásra és elkezdesz kommandózni. Abban a körben 5x lőnek ki, míg te 1 embert találtál el. Ráadásul ő már egyébként is a visszaállóra ment.
A következő hetekben minden fellelhető pénz- és információforrást felhasználsz, hogy pontosabb és erősebb legyen a fegyvered.
A sok sok óra és nem kevés pénz után a legközelebbi játékon a puska szétesik. Te pedig egy kölcsön AEG-gel tolod az ebédszünettől kezdve.
Az ebéd utáni 2 körben lelőnek 8x de te is leszedsz vagy 6-8 embert és marha jól érzed magad az ad-hoc csapatban.
Következő héten a fegyver az Eladó mesterlövész rovatba kerül, 1/3-ad áron...
Természetesen ez nem mindenkire igaz, csak mondjuk a kezdők 98%-ára.

-Pendra

Vissza a tetejére
  Profil  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 08, 2008 1:26 pm
Hozzászólások: 4572
Tartózkodási hely: Debrecen
HozzászólásHozzászólás témája: SNIPER FAQ 1.0 & 2.0
HozzászólásElküldve: pén. jan. 23, 2015 10:40 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
AIRSOFT SNIPER FAQ V2


Ki számít airsoft snipernek?

Aki felderítő/mesterlövész jellegű taktikával, mentalitással, minél észrevétlenebbül, minél kevesebb lövés leadásával, csapatát minél jelentősebb taktikai előnyhöz juttatva, önállóan hajtja végre a feladatokat.

Kinek javasolt a szerepkör?

Legalábbegy év játéktapasztalattal rendelkező, airsoft szabályokat, fegyvereket, taktikákat ismerő, türelmes, cserkelésben és álcázásban jártas játékosnak.

Miért NEM való kezdőknek?

Mert nem ismered a játékot,
Mert a legnehezebb, legkevesebb sikerélményt adó játékstílus,
Mert a legtöbb tapasztalatot, önfegyelmet igényli,
Mert a veterán játékosok 90%-a sem alkalmas rá,
Mert kezdő kezében balesetveszélyes lehet egy nagyerejű puska,
Mert 10 kezdőből 8 rövid időn belül eladja a „sniper” fegyverét,
Mert pont Te leszel a 8 ember egyike, aki csalódni fog,
Mert NEM fogsz messzebbre lőni a többieknél,
Csakazértis sniper leszek!


Ha alkalmasnak érzed magad, akkor csináld végig a következő 2-3 játékot az alábbi szabályokból válogatva:


Nem adhatsz le lövést az egész játék alatt,
Csak 10db lövést adhatsz le, és mindegyiknek találnia kell,
Csak meglepetésből adhatsz le lövést, és mindegyiknek találnia kell,
Nem érhet egyetlen találat sem,
Egyik csapat sem vehet észre,
Egész játékot egy kiválasztott leshelyen töltöd,
Egész játékot a csapatod vagy az ellenség bázisánál, őrködéssel vagy megfigyeléssel töltöd,
Nem tartasz cigi-, kávé-, telefon-, ebédszünetet,
Ezek a tesztek ingyen vannak - gyakran még fegyverre sincs szükséged hozzájuk. Ha gondot jelent legalább a felüket teljesítened, sosem leszel airsoft sniper.

Milyen felszerelésre van szükségem?

Elsősorban nem felszerelésre, hanem megfelelő mentalitásra, játéktapasztalatra, és a szakirodalom ismeretére van szükséged. Egyikhez sem fogsz néhány kattintással, pár ostoba kérdéssel, vagy ebből a FAQ-ból hozzájutni, hanem meg kell dolgoznod értük. Ha nincs türelmed hozzá, felszerelést is rosszul fogsz választani.


Mit nevezünk sniper fegyvernek?

Távcsővel felszerelt, legalább 95cm hosszú, csak egyes lövés leadására alkalmas, 400-600 fps (1.5-3.3 Joule) közötti teljesítményű airsoft puskákat, melyekkel 20 méternél közelebbről tilos lőni.

Milyen sniper fegyvert vegyek?


Nincs szükséged különleges fegyverre a klasszikus mesterlövész-felderítő feladatok végrehajtására. Az airsoft “mesterlövészpuskák” 70-80%-a gyárilag alkalmatlan pontos lövés leadására, és a többi is átalakítást igényel, tehát kezdőként garantáltan rosszul fogsz választani. Megteszi bármilyen 400fps (1.5 Joule) alatti AEG.

Milyen másodlagos fegyvert válasszak?

Minél kisebbet és könyebbet, legalább 15-20 méter hatékony lőtávval, kb. 1 Joule torkolati energiával (330 fps). Leginkább az NBB (visszarúgás nélküli, gázos) és AEP (elektromos) pisztolyok javasoltak – a GBB-k zajosabbak és kevésbé megbízhatók. A másodfegyvernek nagy tűzerejű AEG-et választó játékosok hajlamosak túl sok felesleges kockázatot vállalni.

Mik a különféle puskák előnyei-hátrányai?

Elektromos (AEG): rövid lőtávú sniper fegyvernek alkalmasak, hopup-nozzle szerkezetük miatt rosszul kezelik a nehezebb BB-ket, minél erősebbek, annál gyakrabban hibásodnak meg. Tuningolás, tekintélyes összegek elköltése után sem lesznek olyan pontosak és megbízhatók, mint a másik két kategória. Előnyük:széles választék, tűzgyorsaság.

Gáz: gázzal meghajtott puskák, gyári állapotban gyakran alkalmatlanok sniperkedésre. Az instabil hajtógázok (red/green gas, duster, CO2) miatt télen túl gyengék, nyáron túl erősek. A regulálatlan adagolás miatt a gáznyomás lövésről-lövésre csökken (nagy fps ingadozás). A gázok kenőanyag-adaléka rontja a hopup működését. Ha szaporán lövünk, túlságosan lehűl a gáztartály és a fegyver, ami tovább csökkenti a pontosságot. A problémák javarésze drága és kényelmetlen módosításokkal (pl. regulátoros, külső tartályos CO2 vagy HPA) kiküszöbölhető, de kb. 2-3x-os áron fogjuk azt a pontosságot megközelíteni, amire a rugós puskák képesek. Előnyük: csendesség, könnyű kezelés (felhúzáshoz szükséges erő, gyors ismétlés), realisztikus megjelenés, szabályozható fps.

Rugós: a legegyszerűbb szerkezetű, legpontosabb airsoft ismétlőpuskák. Tűzgyorsaságuk elmarad a gázos és AEG fegyverek mögött. Minél erősebb rugóval akarjuk használni őket, annál több alkatrész cseréjére szorulnak, és annál nagyobb fizikai erő kell a felhúzáshoz. Könnyen kárt tehetünk bennük, ha nem a megfelelő technikával húzzuk fel őket, például henger elgörbülése, törése, felhúzókar kiszakadása (a "zárra" teljesen rá kell fogni, nem csak a kallantyút rángatni). A lövés zaja és a vibráció nagyobb, mint a gázos puskáknál, az alkatrészek nagyobb terhelésnek, kopásnak vannak kitéve. Előnyük: megbízhatóság, minimális karbantartási igény.

Milyen lövedéket használjak?

Legalább .28-as vagy nehezebb BB-t. Kevésbé érzékeny a szélre, hosszabb lőtávon többet tart meg az energiájából és pontosabb. Mindig a legnagyobb tömegű lövedéket használjuk, amit a puskánk még kellő hopup-hatással ki tud lőni. A legdrágább BB is filléres fogyóeszköz, ne ezen próbálj spórolni. Javasolt lövedékek: Maruzen .29 „Super Grand Master” és Madbull .40 vagy Blaster Devil .40 (ill. egyéb átcsomagolt változatai).

Mennyire pontosak a sniper fegyverek?

A megfelelően beállított, 2.3-3.3 Joule teljesítményű puskák, ideális körülmények között, 25 méter távolságból képesek egy 5-10 centis, 50 méterről egy 15-20 centis, 70 méterről pedig egy 30-40 centis körön belül lőni. Ehhez persze a játékosnak is konyítania kell a lövészethez. Vegyük számításba, hogy játék közben fegyver és lövész egyaránt rosszabbul fog teljesíteni.

Mekkora a hatékony lőtáv?

A hatékony lőtávot elsősorban a BB és hopup minősége, illetve a puska “sebesség-szórása” határozza meg (mennyit változik a torkolati sebesség lövésről-lövésre). Ugyanilyen fontos az időjárás, a környezeti viszonyok. A 2.3 Joule (500fps) vagy erősebb fegyverek hatékony lőtávolsága kb. 60-70m, a maximális lőtávolság ennél 10-15 méterrel hosszabb. Gyakorlatban azonban ilyen távolságról a találat esélye kicsi, hiszen sosincs teljes szélcsend, a BB pedig másodpercekig repül a levegőben. Ezért a legtöbb találat nem 60-70, hanem 30-50 méterről történik. Az airsoft sniper tehát ritkán lő messzebbről, mint a többi játékos, viszont kisebb célokat nagyobb biztonsággal képes eltalálni. Aki az extra lőtávolság miatt venne ilyen fegyvert, bele se vágjon!


Mennyire erős fegyvert használjak?

Nem elsősorban a fegyver erején múlik a lőtávolság és pontosság. Kb. 2.3 Joule-tól (500fps) a torkolati sebesség további növelése már csak a repülési időt (és így lövedékre jutó szélhatást) csökkenti, illetve a becsapódás erejét befolyásolja. A szerkezetet érő terhelés, kopás, vibráció, elsütőerő, és a hajtógáz okozta lehűlés miatt a gyengébb fegyverek (pl. 550 vs 600fps) általában jobban teljesítenek, és csendesebbek, mint az erősebbek! A jó beállítás, a pontosság fontosabb a sebességnél!

Milyen optikát válasszak?

Red dot nem javasolt, fix nagyítású optikából a 4x legmegfelelőbb. Zoomos (változtatható nagyítású) távcsövet aszerint érdemes választani, hogy nagytávú lövésnél sincs szükség 5-6x-nél magasabb nagyításra. Azonos árkategóriában a fix nagyítású távcsövek képminősége jobb, mint zoomos társaiké. Minél alacsonyabb távcsőszerelék javasolt, amely még nem akadályozza a felhúzást/ismétlést, hogy szűk réseken, növényzeten keresztül (fedezékbe, tereptárgyakba belelövés nélkül) használhassuk a fegyvert.


Mennyibe kerül egy jó sniper fegyver?

Egy megfelelően felkészített (rugós/gázos) airsoft sniper fegyver ára kb. 100-130.000 Forint körül kezdődik, határ a csillagos ég. Léteznek olcsóbb megoldások, de ezek ritkán járnak kompromisszumok nélkül (élettartam, alkatrészháttér, csereszabatosság, teljesítmény). Ne lepődjünk meg, ha a néhány tízezer Forintért vásárolt „csodafegyverek” szerelésével több időt töltünk, mint a játékkal. A jó minőségű BB ára akár 3-10 Ft/db lehet, és érdemes minél többfélét kipróbálnunk.

Mit kell egy sniper fegyveren kicserélni?

Legfontosabb szabály: ne piszáljuk azt, ami jól működik! Második legfontosabb szabály: bízzuk hozzáértőre a szerelést - különösen, ha elektromos vagy gázüzemű puskáról van szó. Harmadik szabály: ne lepődjünk meg, ha a drága "tuning-alkatrészek" nem válnak be. A gyári csövetne cseréljük ki, ha fogalmunk sincs milyen szórásra képes vele a fegyver. A csőhossz 30-40cm fölé növelése nem fog javítani a pontosságon. Csak olyasmihez érdemes - alapos utánolvasást követően - hozzányúlnunk, ami kisebbé teszi a torkolati sebesség ingadozást, jobb hopup-hatást eredményez (pl. "hard" hop, V-hop), lötyögést-vibrációt szüntet meg (szilentek, távtartók), hosszabb élettartamot produkál.... AEG-eknél ez sosem végetérő türelemjáték, "kirakósdi" lesz. Gázzal meghajtott puskáknál az ideális hopup megtalálása és a torkolati sebesség beszabályozása, kenőanyagmentes hajtógázra, regulátorra átállás jelenthet problémát. A rugós fegyverek többségénél a rugót erősebbre kell cserélni, ami további alkatrészek cseréjét követeli meg (erősebb elsütőszerkezet, rugóvezető, dugattyú, fúvóka).

Hogyan kell a puskát pucolni?

A jól működő fegyvert elég évente egyszermegpucolni, ami elsősorban a csőben, hopup-kamrában, fúvókán lévő lerakódások eltávolításából áll. Tekerjük nullára a hopup-ot, és 3-4 alkalommal húzzunk át a csövön tisztítószerbe (pl. szilikonolaj) mártott rongyot. A makacsabb szennyeződéseket műanyag csőkefével távolítsuk el. Fém csőkefét ne használjunk, és a puskavesszővel se karcoljuk meg a csőfuratot. A végén alkohollal zsírtalanítsunk! Csak olyan vegyszert használjunk, ami nem károsítja a hopup-gumit. A zsírzást a léghengerben szorítsuk minimumra (ujjal vigyünk fel vékony, filmszerű réteget), mert hopup-kamrába kerülő kenőanyag a pontosságot rontja.

Hová kell lőni?

Mindig a legnagyobb célfelület közepére kell lövést leadni. Az airsoft sniperek, mellkason, végtagokon érik el a legtöbb találatot. Csak az ostoba, számítógépes játékokon “edződött” sniper céloz mondjuk mellkas helyett a sokkal kisebb célpontot jelentő fejre. Amennyiben lehetséges, kerüljük az arcra leadott lövést.


Mikor NE lőjjünk?

Legyen szó bármilyen lövészetről, a legnehezebb feladat megtanulni NEM lőni – azaz önfegyelmet gyakorolni. Ez a téma túlmutat a FAQ keretein, de azért álljon itt néhány jótanács. Tehát NE lőjjünk:

Ha a lövés nem biztonságos (játékosok testi épsége, minimális lőtáv),
Ha lövés nélkül is megoldható a helyzet (pl. dobatás, csendes dobatás)
Ha nem miénk a kezdeményezés (meglepetés),
Ha nem érezzük biztosnak a találatot (távolság, időjárás, kisméretű cél)
Ha a célpont nem veszi észre a találatot (pl. hátizsákot visel, rohan, túl messze van),
Ha nincs biztos fedezékünk, rejtekhelyünk, menekülési útvonalunk,
Ha nem stabil a tüzelési pozíciónk (nincs alátámasztva a fegyver, remegő kéz, imbolygás)
Ha nincs vállba szorítva a puska és rángatjuk az elsütőbillentyűt,
Ha túl kemény és túl hosszú a puskánk sütése (oldara fogjuk csavarni a BB-t)
Ha ferdén tartjuk a puskát (a hopup fogja oldalra csavarni a BB-t)
Ha a hibáinkat jó sok lövéssel akarjuk kompenzálni (BB locsolás, lődüh),
Ha gyorsan mozog a célpont,
Ha túl sokat bámultunk a távcsőbe (pislogás, hunyorgás, könnyezés),
Ha visszatartottuk a lélegzetünket (néhány másodperc után látásromlással jár)
Ha nem tudunk a feladatra koncentrálni (éhség, fáradás, stressz),
Ha a találattal többet veszítünk, mint nyerünk (pl. helyzeti előny, ideális leshely).

Hogyan kell szórást mérni, belőni a fegyvert?

Ellenőrizzük a hibátlan működést. Belső cső, fúvóka, hopup kamra - ezeknek kenőanyagtól mentesnek, tisztának és száraznak kell lennie! Ellenőrizzük, hogy a távcsőszerelék és az optika ki van vízszintezve (nem ferde a szálkereszt).

Mérjünk torkolati sebességet azzal a hopup-beállítással és BB-vel, amit használni fogunk. Letámasztott puskával adjunk le 5-10 lövést a kronón keresztül, ugyanabból a szögből és távolságból. Jegyezzük fel az eredményeket. Ha a lövések között 0-3 fps különbség van, az kiváló eredmény, 5-6 fps még megfelelő, 8-10 fps vagy nagyobb szórás nem elfogadható! Ilyenkor először próbálkozzunk másik BB-vel. Ha túl magas az fps ingadozás, ne folytassuk a tesztelést!

Mérjünk ki PONTOSAN 50 métert. Helyezzünk el stabilan rögzített, papír vagy karton célt, ami rendelkezik valamilyen referencia-ponttal (céltábla, kereszt), és amin a lövedék röppályája végig követhető (pl. fehér BB-hez ne használjunk fehér célt). Ha szabad ég alatt lövünk, féltávon és a célnál helyezzünk el széljelzőket (pl. hosszú, keskeny műanyag szalagokat). Erős szélben ne teszteljünk.

Adjunk le 5 lövést, mindig ugyanarra a pontra célozva. Szabályos, holttér nélküli kört kell látnunk a távcsőben, a szálkeresztnek vízszintesnek kell lennie. Ne siessünk, percenként egynél több lövést ne adjunk le! Mérjük le a két egymástól legtávolabbi találat közti távolságot: ez a szórásunk. Minél kisebb számot kapunk, annál jobb. Jegyezzük fel az adatot.

Ha a lövések nem a célzott helyen csapódnak be, állítsunk a távcsövön és a hopup-on, és addig ismételjük a lőtesztet, amíg a találatok megfelelő helyre kerülnek. Mindig minimálisan elegendő hopup-ot állítsunk. Ha nincs elég hopup-hatás, próbálkozzunk könnyebb BB-vel, keményebb lenyomóval. Ha nagyon félrehord a fegyver, azt a távcsőgyűrűk hézagolásával is korrigálhatjuk.

Belövés után 2-3x ismételjük meg az 5 lövéses tesztet, és ha egyenletes az eredmény, végeztünk. Jegyezzük fel a fegyver beállításait. Ha 50 méternél közelebbi-távolabbi célra lövünk, ne tekergessük a hopup-ot vagy a távcsövet, hanem gyakoroljuk, mennyit kell a cél alá vagy fölé tartanunk.

Mit válaszoljak, ha a puskám pontosságáról kérdeznek?

Milyen távolságról (méter), milyen BB-vel (gyártó, tömeg), mekkora torkolati energiával (Joule), hány lövésből (db), mekkora átmérőjű körön belül (cm, mm) lő tipikusan a fegyverem. Ha ezek bármelyike hiányzik, nem fogsz értelmes választ adni. Próbálj minél kisebbet lódítani.


Álcázás

A legjobb álcázást a terepviszonyok, a rendelkezésre álló fedezék, és az időjárás kihasználásával érhetjük el. Az emberi test és a felszerelés jellegzetes formáját elrejtő álcaruha, festék, stb, CSAK SEGÉDESZKÖZ. Az álca mennyiségét, elrendezését aszerint kell megválasztanunk, hogy meddig tart a játék, mennyit fogunk mozogni, milyen testhelyzetben veszünk fel lesállást, és mennyi fedezék-aljnövényzet segíti a rejtőzködést. Álcázásra számtalan megoldás létezik, a játékosnak kell megtalálnia a számára legmegfelelőbbet. Egyetlen nap a terepen többet ér egy évnél az iskolapadban. Legalapvetőbb tudnivalók:

Ruházat:ne használj a környezettől elütő öltözéket,lábbelit, hátizsákot!

Fej és végtagok: az arcod és a kezed a legfeltűnőbb, ne hagyj fedetlen bőrfelületet!

Fegyver: a fekete, csillogó fegyver rendkívül feltűnő, fesd le vagy tekerd be álcázóanyaggal, a távcső lencséjét napellenzővel, becsillanásgátlóval (killflash, méhsejtrács, hálós anyag, stb) fedd el!

Álcafesték: felviteléhez használj tükröt vagy kérd csapattárs segítségét. Az álcaminta szabálytalan, aszimetrikus legyen, az arc árnyékosabb részeit (szemüreg, orr-áll alatt, stb) világosabb, a többit sötétebb színnel fedd el. A kézfejet, nyakat és tarkót is álcázd! Az erős izzadás néhány óra alatt lemossa a festéket.

Könnyű álcaöltözékek: ha sokat és dinamikusan mozogsz a játék alatt, vagy rövid a játékidő, bőven elegendő egy sapka vagy fejálca, vagy a fejet-vállat álcázó öltözék. Ugyanerre a célra a könnyű, teljes álcaöltözékek is megfelelnek (Realtree, Camoflex, 3D, Jack Pyke, Leshy).

Ghillie ruhák:a legjobb álcázást nyújtó, de egyben a legkényelmetlenebb, legnehezebb, és legkevésbé szellőző álcaöltözékek. Ha sokat mozogsz a játék során, felesleges deréktól lefelé is ghillie-t hordanod. A ghillie ruha nem a „láthatatlanság köpenye”, ha rosszul, és nem megfelelő terepen alkalmazod, feltűnőbb leszel mindenkinél. A rossz szellőzés miatt a szemvédő és a fegyvertávcső párásodására, illetve nyáron a gyors túlhevülésre, kiszáradásra is figyelni kell!

Ghillie kúszóruha: kúszásra specializált öltözék (mellkas felőli oldaluk fedetlen), ha nem töltesz órákat hason fekve, felesleges ilyen öltözéket használnod, mert járás közben, felegyenesedve feltűnőbb leszel.

Terephez igazítás: minden álcaöltözéket játék előtt tesztelni kell (árnyékos és napos területen, a helyi növényzet előtt), és ha szükséges, az adott terephez „igazítani” (festékspray, krylon álcaspray, extra álcaanyag, növényzet, sár, koptatás, stb).

Tűzvédelem: ghillie viselése közben mellőzd a dohányzást, a nyílt láng használatát, tűzgyújtást - akkor is, ha a gyártó szerint a ruházatod megfelel a tűzvédelmi előírásoknak.


Mozgás terepen

Az airsoft sniper egyik legfontosabb készsége a megfelelő mozgás (illetve NEM mozgás). Mit sem ér a kiváló fegyver, a jó lőkészség és a remek álca, ha nem tudjuk magunkat helyzetbe hozni.Terepen mindig lassan, megfontoltan mozogjunk. A hirtelen vagy nem odaillő mozgás hamarabb elárul minket bármi másnál!

Néhány tíz lépésenként álljunk meg, mérjük fel alaposan a környezetünket, hogy merre fogunk tovább haladni, és hallgatózzunk (360 fokban működik a szemünkkel ellentétben), várjunk akár 5-10 percet. Ilyenkor fogjuk a mozgást, őrszemeket, követőket észrevenni, füstöt megérezni, beszédet meghallani. Az emberi beszédet rendkívül könnyű észlelni, nagyobb távolságokból is, ezért a kommunikációt korlátozzuk nagyon halk suttogásra vagy kézjelekre.

Minél közelebb vagyunk az anyaföldhöz, annál kisebb az esélye, hogy észrevesznek. Ne közlekedjünk felegyenesedve, mert a jellegzetes emberalakot még a legjobb ghillie sem fogja elrejteni. Előregörnyedve, leszegett fejjel haladjunk, és ne habozzunk négykézlábra ereszkedni, kúszásra váltani, ha szükséges. A kúszás, földhöz lapulás a leghasznosabb eszköz, ha észrevétlenek akarunk maradni.

Erdőben, romos épületekben tiszítsuk meg magunk előtt az utat (távolítsuk el a zajt generáló akadályokat). Ne teli talppal lépjünk előre, hanem sarokkal vagy lábujjheggyel tapogatózva, félretolva a gallyakat, törmeléket. Mindig olyan útvonalat válasszunk, ami a legtöbb fedezéket nyújtja. Épületekben tartsunk minél nagyobb távolságot az ajtóktól-ablakoktól, maradjunk árnyékban.

Ha valamit gyanúsnak találunk, vagy jó megfigyelő pozícióra, rejtekhelyre bukkanunk, tanuljunk meg várakozni, akár fél órát vagy többet is. A türelem az airsoft mesterlövész legnagyobb fegyvere. Számtalan olyan dolgot vehetünk észre, ami korábban elkerülte a figyelmünket - például egy jól elrejtőzött (percek óta minket figyelő) ellenséget, aki türelmét vesztve elárulja a pozícióját. Türelmes várakozással gyakran sokkal jobb helyzetbe kerülhetünk, több információt szerezhetünk, mint hosszas cserkészéssel.


Milyen a jó airsoft sniper taktika?

Az airsoft sniper csak akkor lehet sikeres, ha ő választja meg az összecsapás helyét, idejét, a célpontot, és szintén övé a kezdeményezés. Előre eltervezi az akciót, hány lövést fog leadni a pozíciójából, merre fog visszavonulni, továbbhaladni, milyen menekülési útvonalat fog használni. Erre akkor lesz lehetősége, ha önállóan, csapattól függetlenül tevékenykedik. Jegyezzük meg: egy összeszokott kétfős sniper team tekintélyes erőt képvisel, azonban a relatíve rövid airsoft lőtávokon nem 2x hatékonyabbak, hanem 4x feltűnőbbek lesznek. A legfontosabb taktikai elem a meglepetés.

Ki számít sikeres airsoft snipernek?

Aki képes megvalósítani azt, amiről a játékstílusnak szólnia kell (ami távolról sem a „skalpok” számolgatásából áll, hiszen zöldfülű, szervezetlen ellenfelek halomra lövöldözésére bárki képes). Sikeresnek például az számít, aki bizonytalan célra nem ad le lövést, és ha kedvezőtlen a „vadásszerencse”, nem érez csalódottságot, ha lövés nélkül csinálta végig a játékot. Sikeresnek az számít, aki az ellenség nagy erőit képes hosszú időre lekötni, vagy meggátolni, hogy adott területen áthaladjanak. Sikeresnek az számít, aki kulcsfontosságú információkhoz juttatja a csapatát, és képes mindkétoldal számára észrevétlenül tevékenykedni a pályán.

A "nyerő" kombinációt mindenkinek magának kell megtalálnia...

Jó vadászatot!
Scorpions Airsoft Team 2011

Vissza a tetejére
  Profil  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása A témát lezárták, nem szerkesztheted a hozzászólásaid, és nem küldhetsz új hozzászólást.  [ 2 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Az oldal üzemeltetője az itt szervezett játékokért nem vállal felelősséget!
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség