SoftAir.hu
Airsoft fórum
KERESÉS
Vezérlőpult
Konverter
Cikkek

Taglista
Csoportok
GyIK
MASZ 2015
Fórumszabályok
Webmail
JÁTÉK NAPTÁR
Pontos idő: kedd jan. 16, 2018 4:34 pm

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4141 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 115, 116, 117, 118, 119  Következő
Szerző PM
Admin

Csatlakozott: hétf. szept. 12, 2005 9:20 pm
Hozzászólások: 6309
Tartózkodási hely: Petőfibánya
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 3:12 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Igen mint írtam már lomha biztosíték. Úgy olvastam végignyálazva az egész topicot, hogy a többi kérdésedre lényegileg ott a válasz. ( mellesleg a repülő modell motoroknál meg van adva, hogy rövid távon, pld. függőlegesen felfele haladásnál, az alap teljesítményének akár a nyolcszorosával is terhelhető ennek is C a jele. )
_________________
támogatóim:Dbird,Kaszás,Vivax,Hitman,kinnima,Beszerző,Mosquitó,Tomekk,Reno,dawe,WD,Psyhopatai,Spityu,Lachi,Hans Kammerling,Farkas,Borz,Célpont bolt,Victorinox Incognito Gomba, Ramadon, Szamosb, Sasha, Kismo és akik még kimaradtak...!

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: csüt. aug. 09, 2007 2:30 pm
Hozzászólások: 73
Tartózkodási hely: Jászapáti
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 3:12 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Igazad van, addig, mig a tekercsben az áramarősség állandósul, tényleg növeli az önindukció az ellenállást. Tranzienseket tényleg nem szereti a tekercs. Eddig ugy viselkedik a tekercs, mintha váltóáramot kapcsolnál rá. Ott igaz az a képlet, ahol az önindukció is beleszól a játékba. Viszont miután az áram állandósult, már nem. Akkor már csak sima ohmos ellenállásként műlödik a tekercs. Addig marad közel állandó az áram, amig a kommutátor pólust nem vált a tekercsen, vagyis addig, mig meg nem indul a motor. Ha megindult, akkor már a fordulatszámtól függő frekvenciájú váltóáram megy a tekercseken, és ismét beleszól az önindukció, ami ugye szintén frekvenciafüggő.:D

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 3:07 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ok ;) Megjavultam, de itt most tényleg kérdezek valamit, amit
nem értek, de még nem mondta el senki rendesen és rajzot sem
láttam. (Illetve Rejkov kérdezte, újra).

(Azért lássátok lelkem, igyekszem :) )

A hihetetlen meg tényleg hihetetlen számomra. Mármint
én nem mernék ide beleszólni frissen regelve és csodálom
a bátorságát a srácnak és tiszteletet is érzek irányába!

Juteszembe, azért provokálom a szakikat, hogy ne tartsák magukban
a véleményüket. Ez egy fórum, ahol vélemények, leírások vannak és
ezt mások szeretnék olvasni, érteni, ilyesmi.
_________________
Kép
I am a virus 8)

Vissza a tetejére
  Profil  
Admin

Csatlakozott: hétf. szept. 12, 2005 9:20 pm
Hozzászólások: 6309
Tartózkodási hely: Petőfibánya
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 3:06 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
"Korábban XTeeCee voltam, de azóta megjavultam."

Ehhez tartsd magad, mert TE írtad !
_________________
támogatóim:Dbird,Kaszás,Vivax,Hitman,kinnima,Beszerző,Mosquitó,Tomekk,Reno,dawe,WD,Psyhopatai,Spityu,Lachi,Hans Kammerling,Farkas,Borz,Célpont bolt,Victorinox Incognito Gomba, Ramadon, Szamosb, Sasha, Kismo és akik még kimaradtak...!

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 2:47 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Hmm. Ezt nekem nem hitték el....

Mondjuk annyiban ellentmondanék neked, hogy a kezdeti induláskor
maga a tekercs az induktivitása és ellenállása (L) + (R) miatt az áram indulása ellen dolgozik,
később lesz csak normális vezető (R).

Komplett képletet elektró könyv hiányában most nem tudok írni.
Elnézést a szakiktól emiatt.

Azt a szót le sem merem már írni, hogy tranziens vizsgálat.

SZAKIK! ÍTÉLJETEK! :D

(El se hiszem, hogy valaki ezért regelt, hogy ezt leírja... Hihetetlen :D )
_________________
Kép
I am a virus 8)

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: csüt. aug. 09, 2007 2:30 pm
Hozzászólások: 73
Tartózkodási hely: Jászapáti
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 2:45 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Szerintem a következőképpen megy: 2x akkora aksi ugyanakkora feszej, és "C" mellett 2x akkora áramot tud leadni, ergo fele akkora a belső ellenállása.

A körben a motor ellenállása induláskor pár 10 méter rézdrót ellenállása csupán, mert a forgás közben a pólusváltások miatti önindukció nem növeli a forgórész tekercsének ellenállását.

Kábelezés, kapcsoló ellenállása elhanyagolható, szoval ha az aksi belső ellenállása feleződik, akkor kb a teljes kör ellenállása csökken vagy 30-40%-al. Tehát ennyivel nagyobb áram tud folyni, ennyivel nagyobb iv, ennyivel nagyobb égést eredményez.

Szerény véleményem szerint :D

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára rejkov csüt. aug. 09, 2007 2:48 pm-kor.
Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 1:59 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Thx a lot. Azért egy kapcsolási rajzot meg valós értékeket,
meg ilyesmiket még mindig hiányolok :)

Valakinek nincs ideje műteni egyet, meg számolgatni?
_________________
Kép
I am a virus 8)

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 18, 2006 4:53 pm
Hozzászólások: 72
Tartózkodási hely: Őrbottyán
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 1:54 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
@Lelkiismeretes:
1. Igen.
2. Ha a 700mAh-os mondjuk 20 C-s volt akkor az csak 14 A-t tud leadni. Viszont a 3600mAh 10C-vel is 36 A.

@Gi-Joe:
Nekem a CA M15A2 120-as rugóval, systema motorral kb. 4 hónap alatt a gyári kapcsoló szétégett. Most egy Systema Low Resistant Switch van benne 8 hónapja és azon éphogy van egy kis elszineződés.
Egyébként igazad van, ez elhasználódás következménye, az hogy mikor megy tönkre az függ a kapcsolótól, akkutól, motortól, a kapcsolások mennyiségétől, ....stb.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 1:52 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Egyvalamit nem értek. Ha nem számottevő a teljesítménykülönbség
ilyen kis akksiknál, akkor nekem anno a 700 mAh-s akkupakkom
miért nem mozdította meg az M120-as tuningrugeszt és az utána
általam vásárolt Sanyo 3600 mAh meg miért vitte röhögve?
(9.6 V mindkettő).

SZAKIK! SZAKÉRTSETEK!
_________________
Kép
I am a virus 8)

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 09, 2006 9:44 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Keszthely
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 1:40 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Hali!

Látom kezd normális mederbe terelődin a fórum. most kértem, hogy ne minősítgessünk - z.
Jól mondod a "C" értéket. De mint Te is írtad ilyen kis feszültségű és teljesítményű akksiknál nem számottevő az áramerősség különbsége. Smmiképpen nem akkora hogy elégessen egy kapcsolót.

Nekem egy CA M15A4-em van amiben 20A-es bizti van. És amíg ez marad benne, addig nem valószínü hogy egyhamar elég a kapcsolója. Persze a sok használat előbb-utóbb hazavágja. De ez a természetes elhasználódás következménye. Ha valaki a számokra kíváncsi, akkor talán 10%-os különbség lehet az indítási áramokból adódóan, az érintkezők élettartamára vonatkozólag...


Üdv.:

Gi-Joe
_________________
sATU Member

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 1:28 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Én éppen magamat minősítettem :D :oops:

De akkor szítsuk a tüzet, azaz összefoglalva akkor a kapcsoló elégésének
oka a kapcsoláskori ív hatása, ami nagyobb akksi esetén általában
nagyobb és ezek szerint összefüggésben van még a motor induláskori
nagy áramfelvételével is, ami azért nem égeti ki a biztosítékot,
mert az egy lomha olvadóbiztosíték???

SZAKIK, EGY IGEN VAGY EGY NEMET LÉCI :D
_________________
Kép
I am a virus 8)

Vissza a tetejére
  Profil  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 10, 2006 8:03 pm
Hozzászólások: 6327
Tartózkodási hely: Dunakeszi
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 1:23 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
nem törlünk, szerintem tanulságos minden egyes komment.


viszont egymás minősítgetését mellőzzük ha lehet.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 1:09 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Most őszintén, szerintem töröljünk ki mindent innen és
Valaki (bárki), aki tényleg ért hozzá, az írja le a dolgokat.

Hagyjuk meg azokat a hsz-eket, amik ténylegesen jók (Madbob,
Alpha, stb....), a többi kuka ;)

(Más fórumokon is nagy a flame elektró témában....)
_________________
Kép
I am a virus 8)

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 18, 2006 4:53 pm
Hozzászólások: 72
Tartózkodási hely: Őrbottyán
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 12:54 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Helló!

Az akkuk egyik paramétere a kapacitása (mAh), a másik paramétere a C érték. Ez adja meg hogy a kapacitása hányszorosát tudja leadni. Egy C=10 3600 mAh akku 36000 mA-t azaz 36 A-t tud leadni, míg egy C=10 de csak 2200 mAh 22 A-t.
Valamint a nagyobb C-s illetve nagyobb kapacitású akkuknak kissebb a belső ellenállása is, így ugyanazon terhelés esetén kicsit nagyobb áramot adnak le. Bár ez nem számottevő.

Mint korábban írtam, induláskor a normál terhelés többszörösét is fel tudják venni a motorok.

A 30 Amperes biztin is simán tud akár 100 Amper is átmenni ennyi ideig. (Ezért vannak gyors, normál, lomha biztik). Az ilyen motorokhoz alkalmazzák a lomhát.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Admin

Csatlakozott: hétf. szept. 12, 2005 9:20 pm
Hozzászólások: 6309
Tartózkodási hely: Petőfibánya
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 12:51 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Kösz Alpha. Gi-joe a válasz abban rejlik, hogy lassú reagálású biztosítékok vannak az AEG-ekben, és nem égnek ki ilyen rövid terhelésre, sött még csak nem is melegszenek fel. A kiégéshez 1-2 mp. kell itt meg azalatt 16-ot lősz. A 3703-as FET is pill. terheléssel akár 1000 A is elbír. ( adatlapja szerint forrás: www.alldatasheet.com )
_________________
támogatóim:Dbird,Kaszás,Vivax,Hitman,kinnima,Beszerző,Mosquitó,Tomekk,Reno,dawe,WD,Psyhopatai,Spityu,Lachi,Hans Kammerling,Farkas,Borz,Célpont bolt,Victorinox Incognito Gomba, Ramadon, Szamosb, Sasha, Kismo és akik még kimaradtak...!

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. nov. 09, 2006 9:44 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Keszthely
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 12:44 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Hali!

Milyen nagyobb áramról beszéltek? Ha a biztosíték értéke méretezve van a fegyver motorjához, akkor a biztosító kiolvad, ha nagyob áramerősség folyna rajt keresztül.
Ha viszont megpatkoltad azt, vagy áthidaltad a kapcsait, magadra vess!

A "mAh-nak" annyi rossztulajdonsága van zárlat esetén, hogy nem törik le annyira a feszültség, mint egy kisebb kapacitásíú akksinak. Így valamivel nagyobb lesz a zárlati áram. A kölönbség ezért nem számottevő a
9,6 V-os 3300 mAh akksi éa a 9,6 V-os 4200 mAh akksiközött.

A kapcsolók meg a nagy számú használat miatt égnek el... (meg azért is ha valaki kiiktatja a biztosítékot) Ugynis minden érinkezőnek van egy olyan tulajdonsága hogy kapcsolás közben ív keletkezik benne, ami (folyamatosan, minden kapcsolásnál) megolvasztja az érintkező "érintkező-anyagát".. Javaslom nézzetek utána előbb szakmai berkekben, miután ilyeneket leírtok... :)


Látom, azért akad itt olyan ember is aki konyít az elektronikához (Alpha)..

Üdv.:

Gi-Joe
_________________
sATU Member

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 11, 2007 11:46 pm
Hozzászólások: 286
Tartózkodási hely: Bonyhád, B.A.S.E
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 11:46 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
hétvégén megcsinálom. ideírom a végeredményt.
_________________
Kép
Kép
CA M15A4 SPC

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Admin

Csatlakozott: hétf. szept. 12, 2005 9:20 pm
Hozzászólások: 6309
Tartózkodási hely: Petőfibánya
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 11:33 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Akkor feladvány:

http://www.softair.hu/viewpost.php?p=62095

Ez a MOSFET elkészítés módja. Én csináltam ezt az összes itthon kapható tranzisztorral, de mind szétégett. Kinéztem a WGC-ről hogy ők a 3703-ast használják ami lényegesen nagyobb áramokat visel el. Össze is raktam, de a méretezéssel itt már gond van mert nem mindig záér az áramkör. Gondolom nagyobb előtétellenállás kellene de nem próbáltam mert csak ugatom az elektronikát !
_________________
támogatóim:Dbird,Kaszás,Vivax,Hitman,kinnima,Beszerző,Mosquitó,Tomekk,Reno,dawe,WD,Psyhopatai,Spityu,Lachi,Hans Kammerling,Farkas,Borz,Célpont bolt,Victorinox Incognito Gomba, Ramadon, Szamosb, Sasha, Kismo és akik még kimaradtak...!

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: hétf. jan. 08, 2007 1:26 pm
Hozzászólások: 51
Tartózkodási hely: Eger
HozzászólásHozzászólás témája: tunning
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 11:14 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Üdv!

Nem sokat tunningoltam eddig 30 fegyvert kb. De amit észrevettem, h sok dolog múlik magán a vezetéken ill. a csatlakozó anyagán, az akksi típusán és áramleadásán. Annyiban meg lehetne egyezni h nagy akksival történnek inkább a 'balesetek'.

Tré minőségű alkatrész hamarabb ég... örökbecsű mondás.
_________________
Kiss, Kiss, Bang, Bang...

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 10:50 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Igazából azért van, mert általában a nagyobb kapacitású akksik
(akkupakkok cellái) nagyobb áramot bírnak leadni terhelés esetén :)

De már lassan meg sem merek szólalni.

(Wolverine, a srác szerintem ironizálni próbált, olvasd úgy ;))
_________________
Kép
I am a virus 8)

Vissza a tetejére
  Profil  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 10, 2006 8:03 pm
Hozzászólások: 6327
Tartózkodási hely: Dunakeszi
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 10:40 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Na de ebből az következik, hogy ha nagy az akksi nagy az áram szétég a kapcsoló.

Akkor ez most nem a nagy akksi miatt van?
De.
Mert kis akksival nem ég annyira.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 11, 2007 11:46 pm
Hozzászólások: 286
Tartózkodási hely: Bonyhád, B.A.S.E
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 10:38 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
mAh ejtsd mili amper ÓRA! Ez a szám azt jelenti hogy mekkora töltés tárolására alkalmas az adott akksi. Tehát pl. 1000mAh-s akksiból 1Ampert tudsz kivenni 1 órán keresztül és utánna lemerül, ha csak 500mA-t "veszel ki" belőle akkor 2 órát bírja....és így tovább....

Ezzel arra akartam rávilágítani hogy az x mAh nem éget le semmit, max az áramkörben folyó áram, jele I mértékegysége A (ejtsd amper). Ne keverjük Gizikét a gőzekével.
_________________
Kép
Kép
CA M15A4 SPC

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 29, 2006 9:39 pm
Hozzászólások: 1210
Tartózkodási hely: mennyből a csepel
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 10:36 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
akkor osszad az észt, ha van tapasztalatod valamiről is. a személyeskedést pedig szüntesd be, nem vagyunk barátok, rokonok. a melóhelyemnek meg aztán végképp semmi köze semmihez. max annyi, hogy vagy 1000 leégett kapcsolót láttam. :lama:

de tudod mit? hívja fel a becses figyelmeteket lehetséges veszélyekre a rossznyavaja.

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Borz csüt. aug. 09, 2007 10:38 am-kor.
Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 28, 2006 8:20 pm
Hozzászólások: 386
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 9:59 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
"törölve..."
_________________
Ahol a BB húsban van, AS-gyalogság...

A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Cerberus pén. aug. 10, 2007 8:24 am-kor.
Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 29, 2006 9:39 pm
Hozzászólások: 1210
Tartózkodási hely: mennyből a csepel
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 9:46 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
nagy mAh akkor is elégeti a kapcsolót, akármit matekoztok és punktum.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 10, 2006 8:03 pm
Hozzászólások: 6327
Tartózkodási hely: Dunakeszi
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 9:38 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Gi-Joe írta:
Hi!

Úgy látom, hogy ha wolverine írhat ide elektroikával kapcsolatos dolgokat, akkor én is válaszolokegyik felvetésére.

" - 4200-as akksi lehet hogy belemegy, de úgy égeti szét az elektromos részeket, mint a huzat"

Na szóval. Valóban nagyobb áramot "tud(-na)" átengedni a vezetéken, kapcsolón, motoron. De mennyivel? A nagyob akksinak azért van ilyen tulajdonsága, mert a fegyver működés közben nem töri le annyira a feszültséget mint egy kisebb. Itt csak pár tized volt-ról van szó. És ennek következményében nem nő akkorára az áramerősség, hogy bármit is elégessen. (kivéve ha valami zárlatos a fegyóban, és a biztosítékot megpatkoltad, esetleg kiiktattad)

Mivel minden puskának, alap, M110, M120, stb adott motorral megvan, hogy adott feszültségű akksi mekkora áramerősséggel hajtja az adott motort. Nyilván a 8,4 V-os esetén kisebb az áramerősség, mint a 9,6-os esetén. De a 9,6-os 3300-as és 9,6-os 4200-as esetén a feszültségesés különbsége nem nagymértékben számottevő.


Üdv.:

Gi-Joe

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 11, 2007 11:46 pm
Hozzászólások: 286
Tartózkodási hely: Bonyhád, B.A.S.E
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 8:50 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Valóbanelégne ha más nemis de a biszti bisztos. Szerntem az volt a mérésnél a gond, hogy a digitális kéziműszerek nem képesek hirtelen pillanatértékek mérésére, valószinű kiakadt egy pillanatra. Nézd csak meg, kb 30A a MAX mréshatár. Sorozatnál azért tudsz valós értéket mérni, mert van a műszernek ideje magáhoztérni.
_________________
Kép
Kép
CA M15A4 SPC

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: kedd dec. 05, 2006 8:35 pm
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Hatvan
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 1:01 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
dawe írta:
Meguntam, lemértem: Marui Eg700 VS Guarder Sp120 Ver.2-es box:
egyeslövésnél legmagasabb áram ami folyt
Sanyo Cadnica 1700MAh : 68A.
Sanyo Racing Pack 3600MAh : 92A
sorozatnál átlagos áramerősség
Cadnica: 22A
Racing Pack: 43A

Mind két Akku 8,4 voltot ad le, és nem mutattak kölönösebb ROF eltérést. Matekozzátok ki.



Mennyi 92A?!? Nem sok az egy kicsit?!? A fegyverekbe álltalában 20 max 30A biztit tesznek, és az a legstabilabb alkatrésze a stukkernek. Ekkora áramnál a vezetékek elégnének, sőt az aksik max 30A adnak le! Az autó beindításakor folynak ekkora áramok, újjnyi vastag vezetéken!
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 29, 2006 9:39 pm
Hozzászólások: 1210
Tartózkodási hely: mennyből a csepel
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 09, 2007 12:32 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
de igen. sőt, mindössze jeladóként működne a gearboxon belüli kapcsoló, mint külön áramkör, és ez adna jelt a másiknak, ami az akksi és a motor között van, és csak kábelből áll. tehát nincs szikrázás. a csináld magadban le is írták mit érdemes, mit nem. bár szerintem akksi és motor függvénye, mert ez is még egy dolog, ami elromolhat.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 10, 2006 8:03 pm
Hozzászólások: 6327
Tartózkodási hely: Dunakeszi
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 11:32 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Gooombaa írta:
lehet hogy tok segiteni az elektromos égetésel kapcsolatban: ha bele tennénk egy kapcsolást(ez olvasható a csináld magad cimű topikban) ami MOS-Fetes kapcsolás ha jól emlékszem akkor nem gyengitené a kapcsolora "nehezedő" áramfelvételt??
lehet hogy ez hüelye kérdés de erre gondoltam amikor meglátam ezt a problémát!:)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 9:20 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Naa, köszi Dawe, hogy kipróbáltad! Igazából valami ilyesmire számítottam.

De kérek valaki hozzáértőtől képleteket, kapcsolási rajzot, ilyesmit ;)

(Nekem most nincs időm elővenni, mert nagyon a szekrény mélyén van
a könyvem... Hat éve nem is láttam.)
_________________
Kép
I am a virus 8)

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 30, 2006 11:33 am
Hozzászólások: 405
Tartózkodási hely: Dorog
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 8:34 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
lelkiismeretes írta:
Yepp, akkor mégis a tranzienseket kell nézni... (Motor nagy induktivitás,
induláskor szakadás, utána közel rövidzár, helyettesítője)

Nincs itt egy elektró könyv valakinél ??? :D


De, rögtön előkaparom a tankönyveimet :D
_________________
Kép
"Nem jól hallasz? Eláruljam, hogy miért? Mert az ágyú ott dörög a vonalnak azon a végén, és itt robban a lövedék ezen a végén..."

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 11, 2007 11:46 pm
Hozzászólások: 286
Tartózkodási hely: Bonyhád, B.A.S.E
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 5:17 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Köszi. A dolog eldőlt. A tököm se gondolt 90 amperrre! :shock: Ez nagyon durva. Este én is mérek egyet.
_________________
Kép
Kép
CA M15A4 SPC

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 25, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 2117
Tartózkodási hely: Peloponészosz
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 5:01 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Meguntam, lemértem: Marui Eg700 VS Guarder Sp120 Ver.2-es box:
egyeslövésnél legmagasabb áram ami folyt
Sanyo Cadnica 1700MAh : 68A.
Sanyo Racing Pack 3600MAh : 92A
sorozatnál átlagos áramerősség
Cadnica: 22A
Racing Pack: 43A

Mind két Akku 8,4 voltot ad le, és nem mutattak kölönösebb ROF eltérést. Matekozzátok ki.
_________________
Proud member of Red Legion.
"My ops are blacker than yours."
"- And what about your M4? - Dude, it's fucking propane nightmare. I love it. It's a lovely piece of shit."

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 11, 2007 11:46 pm
Hozzászólások: 286
Tartózkodási hely: Bonyhád, B.A.S.E
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 1:43 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ebbenigazad van, amíg elindul a motor, és a kapcsoló kontaktusok épphogy összeérnek ott odakozmál.
_________________
Kép
Kép
CA M15A4 SPC

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4141 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 115, 116, 117, 118, 119  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Az oldal üzemeltetője az itt szervezett játékokért nem vállal felelősséget!
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség