SoftAir.hu
Airsoft fórum
KERESÉS
Vezérlőpult
Konverter
Cikkek

Taglista
Csoportok
GyIK
MASZ 2015
Fórumszabályok
Webmail
JÁTÉK NAPTÁR
Pontos idő: vas. aug. 19, 2018 7:25 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4147 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 115, 116, 117, 118, 119
Szerző PM
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: hétf. ápr. 10, 2006 8:03 pm
Hozzászólások: 6328
Tartózkodási hely: Dunakeszi
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 11:32 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Gooombaa írta:
lehet hogy tok segiteni az elektromos égetésel kapcsolatban: ha bele tennénk egy kapcsolást(ez olvasható a csináld magad cimű topikban) ami MOS-Fetes kapcsolás ha jól emlékszem akkor nem gyengitené a kapcsolora "nehezedő" áramfelvételt??
lehet hogy ez hüelye kérdés de erre gondoltam amikor meglátam ezt a problémát!:)

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 9:20 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Naa, köszi Dawe, hogy kipróbáltad! Igazából valami ilyesmire számítottam.

De kérek valaki hozzáértőtől képleteket, kapcsolási rajzot, ilyesmit ;)

(Nekem most nincs időm elővenni, mert nagyon a szekrény mélyén van
a könyvem... Hat éve nem is láttam.)
_________________
Kép
I am a virus 8)

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 30, 2006 11:33 am
Hozzászólások: 405
Tartózkodási hely: Dorog
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 8:34 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
lelkiismeretes írta:
Yepp, akkor mégis a tranzienseket kell nézni... (Motor nagy induktivitás,
induláskor szakadás, utána közel rövidzár, helyettesítője)

Nincs itt egy elektró könyv valakinél ??? :D


De, rögtön előkaparom a tankönyveimet :D
_________________
Kép
"Nem jól hallasz? Eláruljam, hogy miért? Mert az ágyú ott dörög a vonalnak azon a végén, és itt robban a lövedék ezen a végén..."

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 11, 2007 11:46 pm
Hozzászólások: 286
Tartózkodási hely: Bonyhád, B.A.S.E
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 5:17 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Köszi. A dolog eldőlt. A tököm se gondolt 90 amperrre! :shock: Ez nagyon durva. Este én is mérek egyet.
_________________
Kép
Kép
CA M15A4 SPC

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 25, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 2117
Tartózkodási hely: Peloponészosz
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 5:01 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Meguntam, lemértem: Marui Eg700 VS Guarder Sp120 Ver.2-es box:
egyeslövésnél legmagasabb áram ami folyt
Sanyo Cadnica 1700MAh : 68A.
Sanyo Racing Pack 3600MAh : 92A
sorozatnál átlagos áramerősség
Cadnica: 22A
Racing Pack: 43A

Mind két Akku 8,4 voltot ad le, és nem mutattak kölönösebb ROF eltérést. Matekozzátok ki.
_________________
Proud member of Red Legion.
"My ops are blacker than yours."
"- And what about your M4? - Dude, it's fucking propane nightmare. I love it. It's a lovely piece of shit."

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 11, 2007 11:46 pm
Hozzászólások: 286
Tartózkodási hely: Bonyhád, B.A.S.E
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 1:43 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ebbenigazad van, amíg elindul a motor, és a kapcsoló kontaktusok épphogy összeérnek ott odakozmál.
_________________
Kép
Kép
CA M15A4 SPC

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 1:42 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Yepp, akkor mégis a tranzienseket kell nézni... (Motor nagy induktivitás,
induláskor szakadás, utána közel rövidzár, helyettesítője)

Nincs itt egy elektró könyv valakinél ??? :D
_________________
Kép
I am a virus 8)

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára lelkiismeretes szer. aug. 08, 2007 1:44 pm-kor.
Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. jún. 18, 2006 4:53 pm
Hozzászólások: 72
Tartózkodási hely: Őrbottyán
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 1:40 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Alpha írta:
De ha az aksi képes leadni (az ipari cellák 30 ampert le tudnak) a motor álltal felvett maximális áramot, akkor tök mind1 mekkora tárolási kapacitású akksit akasztassz rá, az áramkörben foyó áram erőssége nem nő...


Ez igaz, de a nagyobb akku (nagyobb mAh érték azonos C mellett vagy azonos mAh mellett nagyobb C) nagyobb indulási áramot tud leadni. Márpedig egy ilyen motornak nagyon magas tud lenni az indulási áramfelvétele. A kisebb akku ezt nem tudja leadni, így ott nincs kapcsoló elégés veszély. Ráadásul a kapcsolón ebben a pillanatban igen kis felületen érintezik azaz igen nagy az áramsűrűség.

Megoldások: kisebb akku, jobb minőségű kapcsoló.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 1:40 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ott a pont! Megcsinálod? Akkor tényleg kiderül. Bár szerintem
elég áramot mérni.
_________________
Kép
I am a virus 8)

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára lelkiismeretes szer. aug. 08, 2007 1:41 pm-kor.
Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 11, 2007 11:46 pm
Hozzászólások: 286
Tartózkodási hely: Bonyhád, B.A.S.E
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 1:36 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
A legjobban eldönteni úgy lehet ha kipróbálsz egy fegyverben 3 különböző akksit és méred egy multiméterrel a feszt meg az áramot. :D egyebet nem tudok mondani...
_________________
Kép
Kép
CA M15A4 SPC

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 1:22 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ok, értem, mit mondasz, de képzeld el, hogy esetleg egy kisebb kapacitású akksi csak feleannyi teljesítményre képes (amit egyébként
a belső ellenállással szoktak jelezni és nagyobb teljesítményre képes
akksiknál ez kisebb). Ja és áramosztás képlet!

(szerk, ezt mindig elb*tam korábban is, feszültségosztás... :D)

szerk II.

Itt most a kezdeti tranziens megindulási folyamatoktól asszem el
lehet tekinteni. Onnantól, meg amíg konstans a feszültség,
azaz amíg az akksi el nem kezd merülni, addig meg kb. egy munkaponton
megy a folyamat és ugye egyenáramú motorról beszélünk. Azért írtam,
hogy kb. mert azért tényleg vannak menetközbeni tranziens jelenségek is,
pl. amikor húzza fel a motor, akkor "erőlködik", ez már tényleg hasonlít
a rövidzárhoz. De ennél pontosabban most nem tudom elmondani, a lényeg
a lényeg, ha az akksi képes nagyobb teljesítmény leadására, akkor bizony
a viszonyoktól (aktuális motor, vezeték és akksi belső ellenállás)
függően nagyobb áram fog megindulni.

Ja, tanultam én is elektrót anno, mondjuk régen volt, de nagyjából
még emlékszem a dolgokra. Ha mégis valamit rosszul írok, javíts ki
nyugodtan.
_________________
Kép
I am a virus 8)

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára lelkiismeretes szer. aug. 08, 2007 1:39 pm-kor.
Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 11, 2007 11:46 pm
Hozzászólások: 286
Tartózkodási hely: Bonyhád, B.A.S.E
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 1:20 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
De ha az aksi képes leadni (az ipari cellák 30 ampert le tudnak) a motor álltal felvett maximális áramot, akkor tök mind1 mekkora tárolási kapacitású akksit akasztassz rá, az áramkörben foyó áram erőssége nem nő. A motort meg ne 50métervezetéknek nézd, annál kicsit bonyolultabb. Mert ha csak azt nézed hgyvanüresjárási felvett teljesítmény, leterhelt felvett teljesítény, meg még vagy 100 féle képpen lehet mérni a motorok felvett áramát és 1-ik sem ugyanaz a helyzet. Nem akarok vitatkozni,maradjon az egész beszélgetés szinten.
_________________
Kép
Kép
CA M15A4 SPC

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Alpha szer. aug. 08, 2007 1:24 pm-kor.
Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 1:11 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Az hogy van egy belső ellenállás és egy maximális kivehető teljesítmény,
az miért mond ellent a fizikának? Ceruzaelemről hajts meg akkor léci
egy egyenáramú ventilátormotort....

Motor meg közel rövidzár. Annyi ellenállása van neki, mint a benne levő
vezetéknek (kb. 40-50 méter hosszú...), mennyi is az ellenállása egy
vezetéknek? És mennyi a belső ellenállása egy akkupaknak?

De nem akarok veszekedni ;)
_________________
Kép
I am a virus 8)

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 11, 2007 11:46 pm
Hozzászólások: 286
Tartózkodási hely: Bonyhád, B.A.S.E
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 1:09 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Lehet. Bár fizikának ellent mond. :D (villamosmérnökire járok) [motor nem rövidzár, 1-es vezeték igen]
_________________
Kép
Kép
CA M15A4 SPC

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Alpha szer. aug. 08, 2007 1:12 pm-kor.
Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 22, 2007 2:04 pm
Hozzászólások: 1299
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 1:08 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Van egy max teljesítmény érték, amit lebír adni egy akksi.
Ez nagyobb cellák esetén nagyobb. De ugye ha a feszültség
konstans, akkor a teljesítményképlet alapján csak az áram
változhat... Ráadásul szinte rövidzárként működik az akksi,
mert a vezetékeknek és a motornak rohadás kicsi az ellenállása,
ezért az akksi belső ellenállásán jelenik meg a rövidzárási teljesítmény.
De ha valaki utánanéz elektróból, tök jól meg lehet érteni.
_________________
Kép
I am a virus 8)

Vissza a tetejére
  Profil  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 29, 2006 9:39 pm
Hozzászólások: 1210
Tartózkodási hely: mennyből a csepel
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 1:00 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
elméletileg. nem pedig gyakorlatilag, ahogy azt írtam alant. elég sokat beszélgettem szakemberekkel erről, akik szintén értetlenül álltak a jelenség előtt. meg nem egy elfüstölt kapcsolót láttam már.

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 11, 2007 11:46 pm
Hozzászólások: 286
Tartózkodási hely: Bonyhád, B.A.S.E
HozzászólásHozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 08, 2007 12:53 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ez az akksi dolog, amit írtál azét nem egészen így van ám....
A kapcsolón átfolyó áram (nem a feszültség!) csak attól függ hogy mennyit vesz föl a motor. Az akksi mAh-számának ehez semmiköze. Minnél nagyobb annál később merül le, de nemvesz föl több áramot tőle a motor.
_________________
Kép
Kép
CA M15A4 SPC

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 4147 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 115, 116, 117, 118, 119

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Az oldal üzemeltetője az itt szervezett játékokért nem vállal felelősséget!
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség