SoftAir.hu
Airsoft fórum
KERESÉS
Vezérlőpult
Konverter
Cikkek

Taglista
Csoportok
GyIK
MASZ 2015
Fórumszabályok
Webmail
JÁTÉK NAPTÁR
Pontos idő: szomb. nov. 18, 2017 12:16 am

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 143 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Szerző PM
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 09, 2008 7:48 pm
Hozzászólások: 1141
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 9:34 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Jogos :roll:
_________________
Nem az a fontos kinek van igaza, hanem hogy mi az igazság.
Az olcsó ár fölött érzett röpke öröm hamar elszáll, de a silány munka eredménye sokáig kísért.
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 10, 2007 7:39 pm
Hozzászólások: 1477
Tartózkodási hely: úton a visszaálló felé...
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 8:56 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
lehet hogy evidens, de olyan dolgokat is egyértelműsíteni kéne, hogy pl. éjszaka nem lopózunk be az ellenfél táborába és eresztjük le az autók kerekeit; nem teszünk ki szögeket az útra, meg hasonlók.
_________________
Kép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
játékszervező
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 19, 2008 11:43 am
Hozzászólások: 933
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 4:57 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
egyetértek.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: vas. nov. 23, 2008 7:59 pm
Hozzászólások: 2015
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 4:55 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
jó lesz már ez a béta6 szerintem lehet próbázni aztán közbe finomul még.

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: kedd jún. 30, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 3:33 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
ne vicceljük el a dolgot.

továbbra is tartom, ha ki akarjátok próbálni a jármű kiegben a motort, szivesen "beleállok" akár a koncetrált tűzbe is, (de elsődlegesen ugye nem ez a cél), sőt már tárgyalok a fedélzeti lövésszel. ;)
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: csüt. júl. 30, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 3:26 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Elképzeltem amint a földön heverő pár száz darab kilőtt bb-n próbálsz venni egy rövid féktávot :twisted:

Medic!!! Medic!!!!! ja nem Orvos!!!! ORVOS!!!! :twisted:

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: kedd jún. 30, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 3:09 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Trasher írta:
Ejj, pedig megnéztem volna a magáét és a Ducatit is koncentrált tűz alatt. :))



Rendben, benne vagyok, ha tavasszal lesz valami olyan játék, ahol van beton /keményebb földút, leszek Mad Max bandita :) (kapát nem viszek, legfeljebb egy háti permetezőt ;) )

ps: gondolom elég a fényszórót lefóliáznom, a tankra van egy vastag tankbőröm, legalább hasznát veszem végre.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Admin
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 06, 2005 8:37 am
Hozzászólások: 7583
Tartózkodási hely: adott parancs szerint
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 2:54 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Elég volt mikor Milovicében az éjszakai támadás alatt hallgattam, amint pattognak róla bébék :twisted:

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: csüt. júl. 30, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 196
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 2:40 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Sziasztok!

A sofőr extra védelmének érdekében esetleg kötelezővé lehetne tenni sisak, szemüveg (egyértelmű), rácsos maszk, és nyak köré tekert semag viselését.
Reálisan végiggondolva még letekert ablak mellett is, a sofőrt csak mellmagasságtól felfelé tudják meglőni.
Hátlövés esélye az üléstámla miatt elenyésző, melllövés teljesen szemből szintúgy necces, oldalról ablakon át laposabb szögben mellkasra kapott lövés előfordulhat. Ez lehet fájdalmas, de gond nélkül elviselhető szerintem.
Másik találatnak kitett terület a karok és a vállak. Szerintem ezek sem olyan területek amit szó nélkül ne lehetne viselni, mert relatíve érzéketlenebb területek. Ami a sofőrre veszélyes lehet és akár rándulást előidézve balesethez is vezethez azok a következő testrészre kapott találatok fülcimpa, nyak, halánték. Sportmotorosként tapasztalatból mondom nagyon kellemetlen vezetés közben egy gigával levett kitines bogár. A bb kábé hasonlót tud csípni, bár azért jóval kisebbet üt, de akkor is nagyon kellemetlen.
A sisak védi a halántékot meg a fület. Arcvédelem alapban adott. Egy nyak köré tekert semag pedig megoldja a nyak védelmét, ezzel a kényes részek leis lennének védve. Bár azért egy nyári játékon autóban 47 fokban nem lennék a sofőr helyében :lol:

Amennyiben valaki a testvédelmet is maximalizálni szeretné, de az autóban ülve nem akar x réteg ruhát meg taktikai mellényt viselni az esetleg egy krosszmotoros testpáncélt hordhatna. Mondjuk az szintén elviselhetetlenül forró lesz hűsítő menetszél nélkül. (Amennyiben én is részt veszek ilyen játékon akár felajánlhatom az enyémet is.) Végszó gyanánt akár lehetne a sofőrt úgy kezelni, mint ha CQB helyzetben lenne. 5 méterről lőhetnek rá és tényleg csak a legérzékenyebb testrészek vannak kitéve lőfelület gyanánt. CQB-n is elviseljük az ellőtt fülcimpát, de akkor mégsem terelgetünk x tonnás platós teherautót ami mellett esetleg a barátaink gyalogolnak.

Üdv: Kecske

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Kecske kedd nov. 10, 2009 3:07 pm-kor.
Vissza a tetejére
  Profil  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6395
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 2:32 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Ejj, pedig megnéztem volna a magáét és a Ducatit is koncentrált tűz alatt. :))


BÉTA 6-os verzió, pirossal a változások:

Airsoft Járműhasználati Szabályzat 2009
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Admin
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 06, 2005 8:37 am
Hozzászólások: 7583
Tartózkodási hely: adott parancs szerint
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 1:50 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Egyezzünk meg abban, hogy a motoromra senki nem lő :D

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6395
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 10:40 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Motornak/dirtbike-nak szerintem nincs sok létjogosultsága (a magasabb balesetveszély miatt), legfeljebb a Simsonon/Babettán kapálni induló, LARP civil formájában. :)

Quad-ok (ATV-k) a jelen felállásban is használhatók.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: hétf. szept. 01, 2008 7:55 pm
Hozzászólások: 1167
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 10:05 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
a koncentrált tűznél szerintem a lesállásra gondolt Trasher.

OFF
A Far Cry-os játékot jövő tavaszra tervezzük, ha addig nem lesz kész a szabályzat, én nem látom akadályát hogy teszteljük ezen a játékon is, mivel ahogy Santo is írta szeretnénk járműveket is
ON
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 16, 2007 11:40 am
Hozzászólások: 6141
Tartózkodási hely: Aylesbury, UK
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 9:50 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Na, akkor ezt bele lehet írni. Esetleg futár feladatra, nem lövősnek, nem lőhetőnek.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag

Csatlakozott: kedd jún. 30, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 9:47 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
a motort - mint motoros - nem javaslom:
- terepre csak a cross/enduro változatok használhatóak
- az erdő/terület tulajdonosok "harapnak" a motorokra (és a quad-ra) az erdőben
- utas kapaszkodása, fegyverkezelés mellett nehézkesen megoldható, (esetleg LARP-on, egy skorpio-val, vagy UZI-val) gyakorlatlan utasnak még a kapaszkodás is gondot okoz
- sebességhatárok ( :twisted: )
- fokozottabb balesetveszély: ami autónál csak egy zökkenő (mondjuk egy benézett gödör) az motornál egy frankó pofáraesés

(ha ki akarjátok próbálni élesben, felajánlom a Ducatit, de csak betonon használható :) )
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 16, 2007 11:40 am
Hozzászólások: 6141
Tartózkodási hely: Aylesbury, UK
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 9:39 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Eszembe jutott még egy: a nem autók (teher, stb), hanem más járművek. Nem feltétlen csatabicikli, harci 4-es metró, de pl motor előfordulhat (esetleg).
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 6:21 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Szvsz örülnék, ha pont ti nem kezdenétek el odamondogatni egymásnak. Egyrészt mi a f@sznak? Értelme nincs, ... meg másrészt is :)

Egész jónak tűnő szabályzat kezd kialakulni. Végig lett workshopolva a játékszervezői topicban, menjen ki field tesztre! Itt van a Gazprom, Trasher konvojos játéka is készülőben, ha minden igaz és Vity0 is szeretne vmi autós Far Cry-t. Ki kellene tűzni ezeket az időpontokat, alkalmazni a szabályzatot és a tapasztalatok alapján korrigálni, véglegesíteni. Hm?

Vissza a tetejére
   
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6395
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 5:47 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
dawe írta:
Mi köze ennek az adott témához az egódon kívül?

Aggályosnak tartottad a 30 km/h órát, és a "szemből" lövést. Hoztam rá egy évek óta, lazább szabályok mellett is működő ellenpéldát. Ennyi köze van a témához. Nem én hozakodtam elő olyan - tényleg irreleváns és offenzív - dolgokkal, hogy ki-mit (nem) golyózott ki a milsim szabályzatból. :lol: És nem én jöttem az egóval sem... Ha balhézni akarsz, abban is partner vagyok, a közönség biztos jól szórakozna.

Én az unalmasabb megoldást javaslom.


Tehát...


- 30km/h maximum, oké vs nemoké (nyílt terepen, jó minőségű úton): tesztelni kell,

- Jármű vs jármű: komplikált, átdolgozandó

- Puha járművek kilövése koncentrált AEG tűzzel: mi minősül koncntrált tűznek? Addig és annyit lövik, amíg a sofőr azt nem mondja, hogy elég? Az ő felelőssége, hogy időben mondja? Nem növeli meg a jármű és az utasok sérülésének veszélyét?

- Deszantolás: kidolgozandó (?)

- Sofőr fokozott védelme: fokozott szemvédelmen kívül?

- Hol lehet utazni: pontosításra kerül

- Fedélzeti fegyver találata: pontosításra kerül

- Fedélzeti fegyver kilengése: pontosításra kerül

- Fedélzeti lövésznek bukósisak, gyorskioldós bekötés: lásd védőfelszerelések pont

- Páncélozott járműnek +1 megkülönböztető jelzés: szükséges?

- Jármű megérintése: pontosításra kerül

- Kezeljük minél óvatosabban a járművünket: lásd Manőverezés pont

- Hiányzó "nem": nem fogom mi a probléma vele, de átír.

- Sofőröknek fegyverhasználat tiltása mozgó járműből.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 25, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 2117
Tartózkodási hely: Peloponészosz
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 2:44 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
1. A bergetek azért nem relevánsak, mert szerintem a példának hozott akárki járművezzen nem lesz gáz dolog például abszolút felelőtlen hülyeség, innentől kapásból megkérdőjelezhető a rendszer. Szlovák srácok meg 600fps-el játszanak CQB-t és mégse halnak meg, ez egy jó érv? nem hiszem.
- Szerintem milsim szabályzat működik, sőt bevált, annak ellenére, hogy egy rakás javaslat - nem csak tied - nem lett belevéve, nyilván a MASZ értekezleten sem került bele minden ami fel lett dobva, és nekem is egy csomó javaslatom tűnt el a sülyésztőben ezer softaires témában. Mi köze ennek az adott témához az egódon kívül? Az egész vita/beszélgetés alapja, hogy nem offenzíven vitatkozunk, hanem javaslunk és megvitatunk dolgokat, és ezek ideális esetben egy jobb szabályzathoz vezetnek... Nyilván amit én mondok, az sem szentírás, sőt akár nagy ívben lehet tenni rá, nem fog összetörni a kis lelkem. -
3-4. A puha járművek kilőhetőek lehetnének koncentrált aeg tűzzel, aki pedig nem kapott benne találatot tovább küzdhet, azt hogy mikor ennyi az annyi a sofőr felelőssége. nehezen definiálható, de reálisabb.
5. jármű megáll és nyílnak az ajtók deszantoltat. ha autót vezetsz és valaki a közeledben index nélkül vált sávot belerohansz? kétlem. milsim szabály mellesleg soha nem írt olyat, hogy járművekről egymásra nem lövünk, azt írja járműveken nem lövünk egymásra. tehát mondjuk platóról nem lövök be az utastérbe és fordítva.



kell csinálni egy teszt verziót "final betát" szénné tesztelni olyan járműves kollégákkal akik erre vállálkoznak olyan játékokon ahol megoldható, és utána véglegesíteni.
_________________
Proud member of Red Legion.
"My ops are blacker than yours."
"- And what about your M4? - Dude, it's fucking propane nightmare. I love it. It's a lovely piece of shit."

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6395
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 1:58 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
1. A Bergeteken a legkülönfélébb helyekről szalajtott, legkülönfélébb vérmérsékletű és tapasztalati szintű emberek százai játszanak-, kerülnek interakcióba 10-30 éves járművekkel, napokon át. Elég egy ajánlás, hogy a szervezők vadidegen kezébe nyomják a slusszkulcsot. Azt sem kérdezik, vezetett-e már ilyet. Az incidensek köbö belőtt szélvédőkre, tolatás közben kidöntött "kiserdőre", és leszálláskor pofára esésekre korlátozódnak. Többet járműveznek, mint mi egy év alatt összesen. Ez irreleváns mintavétel volna? :)

2. Megoldás? Jobb szemvédelem előírása volt az egyetlen javaslat (by El Santo).

3-4. A milsim javaslataimat ne emlegesd, mert 2007-ben átküldtem őket, hibajegyzékkel együtt, amiből hátizé... nulla került bele. Még megvan a .doc file! :lol: Várom a javaslatot puha járművekre!

5. Hogyan derül ki, hogy a jármű deszantoltat(ni akar)? :) Egen, nehéz kérdés... A milsim szabály (járműről-járműre nem lehet lőni) sem frankó az említett veszélyes kergetőzés, ki-beugrálás miatt, vagy az egymással szemben tehetetlenül ácsorgó ellenséges járművek miatt...

6. Ezt a "gordiuszi csomót" elég egyszerű lesz megoldani.

Várom az ötleteket, hamarosan jön a következő béta....
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 25, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 2117
Tartózkodási hely: Peloponészosz
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: kedd nov. 10, 2009 12:51 am
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Noh, hogy érdemi beszélgetés is legyen :) Nyilván ki mióta rész nem neked szólt, bár nem értem miért kell kiforgatni :D

1. szerintem berget irreleváns (örülök, hogy van ottani tapasztalatod, de szerintem hülyeség hazai viszonyokra vetíteni), ungarishe autós iskolákban 9 métert mondanak, vészfékezésre, amit imho inkább ne próbáljunk ki játékosokkal teli platóssal. főleg ne M/T gumikkal sáros földúton.

2. igen, jogos, de ettől függetlenül törekedni kell a sofőr lehető legjobb védelmére, mert nem sofőr sérülését féltem, hanem az esetleges akaratlan mozdulatitól a jármű kíséretét.

3. Használtunk, nem teljesen egyező definícióval ugyan, de használtunk. Igaz adott szituban koncentrált aeg tűzzel is kilőhető volt. A probléma szerintem valós. Például: Az utas oldal raj szintű erőtől kap lefogótüzet. Téged meg megpöccint egy sniper a vezető oldalon. Szerintem vitaforrás. Ugyanakkor, milsim korai verzióiban benne volt ugyan ez, és ha jól tévedek pont te hasonló javaslatod miatt vettük ki.

4. Ki kell próbálni, de én szervezési szempontból pont puha és páncélozott járművek keverésében látok fantáziát.

5. Igen ez egy nehéz kérdés, pont ezért írtam a példát, inkább arrafelé haladnék a szabályozással, hogy deszantoltatást végző járművet mozgó jármű nem közelíthet meg mondjuk 15-20 méternél jobban. a példa konvoy tud deszantoltani, miközben a járművek harcolnak. a nem onnan maradt ki, hogy NEM érvényes, ha érvényest akartál írni szándékoltan akkor nem értem...

6. A felsorolt problémák valósak, oké, de ha felrakok az autó seggére (ideális esetben holttér az autó lövészeinek) akkor megérintem, ami itt tiltva vagyon. mivel a mozgó járműre fel leszállás tiltva van, meg kell tiltatni a járművekbe behatolást, és mivel 5m-es rálövést szabtál meg ha jól emlékszem a résen bedugás megint kivédve.

7. fegyvertalálat kérdése érdekes. egy m2hb-t lőhetnek rogyásig mire megpusztul, mondjuk egy kettőnégykilenc is elég golyóálló kostrukció. Szerintem különszabályozás rá nem szükséges, ha nagyon akarjuk lehet dedikált kezelő, ha ő meghal nem veheti át más a helyét. medikelhetősége jó kérdés megintcsak...

Sum: alapvetően lehet csinálni egy jó irányadó szabályzatot, amit tesztelni kell, alaposan és sokat, utána lehet kanonizálni addig teszt verzióként kitenni. lévén igazán komoly tapasztalata egyikünknek sincs.
_________________
Proud member of Red Legion.
"My ops are blacker than yours."
"- And what about your M4? - Dude, it's fucking propane nightmare. I love it. It's a lovely piece of shit."

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6395
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 11:47 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
A kinek van több-és-milyen-tapasztalata-mióta jellegű zsugázás helyett inkább a lényeggel foglalkoznék. :lol:


1. A szemből kell eltalálni a szélvédőt, nem egyenlő azzal, hogy a jármű előtt/útjában állva. A féktávot majd lemérjük különféle terepeken. A sebességhatárokat tesztelni kell. Bergeten 30k m/h a limit, és szemből vagy oldalról kell lőni a sofőr felőli szélvédőket... Ott X tonnás teherautókat adnak, sokszor korábban sosem látott személyek kezébe. Gázolásról, ütközésről nem tudok.

2. Sofőr védelmének finomítása: javaslat? Teljesen védve sosem lesz, ha az utastérből bárki harcol, ketrecet építeni neki pedig...

3. Hányszor használtunk eddig "puha" járműveket? :) Úgy vélem, elsősorban a LARP-elemeket tartalmazó játékokon fognak szerepet kapni. Ha pattog valami a szélvédőn előttem vagy mellettem, le vagyok lőve - ennél egyszerűbb megoldásra javaslat? Ezt még mindig könnyebb észrevenni, mintha az ajtót sorozzák.

4. Páncélozott vs puha: a páncélozottat jelentősen nehezebb elintézni. Ne becsüljük alá az ablakkal manipulálást, ami 100% fedezéket nyújtanak, amíg le nem engedik a bent ülők (lőrések nyitogatásának-csukásának, golyóálló szélvédő szimulálása), tehát a "puhával" ellentétben nincsenek kitéve folyamatos tűznek az utastérben, vagy a kocsi másik oldalán tartózkodók. Az ajtók manipulálásával is drasztikusan növelhető a fedezék.

Páncélozottnál az ablakot elég harmadáig leengedni (ezt sokan a saját bőrükön tapasztalták :P ), ami tökéletes fedezéket és rálátást nyújt a bent ülőnek, amíg tüzelni nem kezdenek. Tapasztalat, hogy a gyalogosan harcolók nem igazán látják a tükröző felületek, és az árnyék miatt, hogy bent pontosan mit csinálnak...

A kétféle járműtípust nem jó ötlet keverni, de erre a plugin is kitér. Ahol keverik (megint Berget a példa), ott a jármű külsejéből egyértelmű melyik micsoda. Be lehet vezetni külön egy "páncélozott" jelzést (vagy briefingen elmondani mi-micsoda), ahogyan pölö kvitya javasolta, kérdés, hogy szükség van-e rá?

5. Jármű vs jármű: kérdés, hogy mit minősítünk járművek közötti harcnak. Javaslat? ... Ez a témakör elég kényes, mert a császári többnaposon volt pár hajmeresztő szitu, egymást kergető járművekből ki-be ugrálás kapcsán.... Milyen "nem" szócska maradt ki? :)

6. Akna telepítéséhez, járművön elhelyezéséhez nem kell a járművet megérintenie a játékosnak. Azt viszont kerülni kell, hogy a hülyegyerek megpróbálja az ajtót feltépni (megtörtént), felkapaszkodni a mozgó járműre (megtörtént), vagy a lőrésen bedugva a fegyvert besorozzon az utastérbe (szintén megtörtént).

7. Én is felvetnék egy kérdést: mi legyen a helyzet a járművekre erősített fegyvereknél (lövegtorony, pajzzsal szerelt géppuska, vagy csak simán vmi fedélzeti fegyver, stb) a fegyvertalálattal?
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 25, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 2117
Tartózkodási hely: Peloponészosz
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 10:27 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Szóval javaslatok/észrevételek, úgy hogy talán mi szerveztük a legtöbb in-game járműves játékot, és talán legrégebben in-game járművezünk magunk is. Trasher-nek pm-ben ígértem javaslatokat, de azóta ahogy látom verziót lépett a beta, egy jó részük így okafogyott, a maradékot, mivel ez a megfelelő fórum ide írnám.

- 30km/h-ról a megállás aszfalton személyautóval legjobb esetben vészfékezve 9m. Ha 5 méterről kell szemből találatot elérni ez a sebesség sokkal több mint ami biztonságos. Egy teli platós pickuppal, vagy egy sok személy szállító járművel még annyira sem megoldható az on-board emberek biztonságának okán. nyílt terepen is maximalizálnám a sebességet 15-20 km/h-ra.
- A ma elérhető járművek 90%-nál a sofőr ha oldali oldalablak fel is van húzva attól még a sofőr könnyedén kaphat találatot a mögötte lehúzott ablakon keresztül. Ha az a cél, hogy a sofőrt minél kevesebb zavaró körülmény érje, akkor ezen még valahogy finomítani kell.
- "A le nem tekert szélvédőket érő lövéseket úgy kell értelmezni, hogy a hozzájuk legközelebb ülő személyt találat érte. " Teljes egészében kivitelezhetetlen úgy, hogy tűzharc közepén tartózkodik a jármű, adott esetben egy gránátot sem vesz észre az ember, nem hogy egyenként beazonosítson bb-ket mely szélvédőkön pattognak. Esetleg vezetés közben, társainak aegjei mellett.
- Puha - Páncélozott jármű: Itt lehetséges, hogy valamit rosszul értelmezek, tehát ennek fényében tessék értelmezni amit írok: Páncélozott jármű fedélzetén, ha kilövünk egy lövész aki félig leengedett ablakon tüzel az medikelhető, (mivel ha járműből tüzelünk a rendes célzás okán szükséges leengedni az ablakot, mivel ha egy csőnyi résre lehúzott ablakon keresztül nem tudunk célzott lövést leadni (a bb csíkkal célzás szerintem nem célzás) ). A puha jármű kilövésére ugyan ez igaz. A páncélozott jármű spec. eszközökkel leküzdhető, a puha szintén. egyedül a lehúzott ablak/eltávolított ponyva a különbség? A jármű típusokat ha nem nyilvánvaló (PSZH és Terepjáró) akkor hogyan különbözteti meg a játékos? A nem páncélozott járművek IRL elég egyszerűen leküzdhetők akár karabély méretű fegyverekkel is. Igazából nem látok túl szignifikáns különbséget. Hozzáteszem kb másfél éve gondolkozom a problémán a milsim következő verziója okán és nincs konkrét használható ötletem.
- "Fokozottan veszélyes üzem, ezért az összecsapás ideje alatt SZIGORÚAN TILOS a járműre fel- leszállni! Utasok felvételéhez vagy ledobásához biztonságos távolságra (legalább 100m) kell eltávolodni vagy fedezékbe húzódni! A harcoló járművek nem mehetnek egymáshoz 5 méternél közelebb!" - itt erősen játéktechnikai milsim probléma vetődőt föl, példával ismeretném a problémát: Jármű konvoy halad, elöttük 50 méterre harckocsi keresztútról eléjük vág, kilövi a felvezető járműt. Oldalról hátulról gyalogos erők ütnek a konvoyon. Senki nem szállhat ki...
- "Nem lőhető és nem harcoló járművek esetében érvényes." kimaradt a nem szócska, nem?
- Mi definiálja, hogy mely járművek harcolnak egymással adott szituációban melyek nem? Ha HK-nak rálátása (megfelelő tüzelési pozíciója) van az egész konvoyra, akkor minden jármű részt vesz a harcban? Mindenkinek bent kell kuksolni? IRL nem épp ezt mondják a field manualok.
- Ha valami mozgatható egy járművön akkor az hirtelen manővereknél ki tud lengeni.
- Ha bekötési pontokat alakítunk ki a fedélzeti lövésznek (ami valóban nagyon fontos a lövész biztonsága érdekében) akkor a lövésznek mindenképp kelljen védősisakot viselni, és biztosítani kell a lövész számára a leoldhatóságot mégpedig azonnalit. (borultam már föl terepjáróval, nem vicces, alatta maradni még annyira sem.)
- "és az ellenségnek TILOS a járművet megérinteni" az ellenség szót ha lehet cseréljük ellenfélre, ellenben felvetném, hogy egy álló járműre innentől nem lehet aknát, robbanó anyagot telepíteni, ami már több játékon is bevált módszer volt.
- "Akna, Gránát: Fény- és hangjelző elektronikus gránát, akna: a jármű mellett vagy rajta elhelyezve kell aktiválni. A jelzésnek (pl. sziréna, villogó fény) olyan erősségűnek kell lennie, hogy a sofőr vagy a legénység a motorzaj mellett is egyértelműen észlelje." ha nem érintheti meg az ellenfél akkor hogyan?

Előre jelzem, nem szándékom szétcincálni a bétát, a felvetődött dolgok 90% vagy már megtörténtek, vagy olyan játékötletekből merítődtek amik tervben vannak részemről. Jelenleg még így két év után is elég csekély tapasztalatokkal rendelkezünk az in-game járművekkel kapcsolatban, senki sem képzett off-road sofőr, az in-game járművekkel rendelkezők közül (tudtommal) ezért a játékon résztvevő járművezetők mindennél nagyobb óvatossággal kell hogy kezeljék járművüket!
_________________
Proud member of Red Legion.
"My ops are blacker than yours."
"- And what about your M4? - Dude, it's fucking propane nightmare. I love it. It's a lovely piece of shit."

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6395
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 3:31 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Egen, a sok járműves játék, időszerűvé tette a dolgot.
Természetesen mehet majd a milsim mellé pluginként.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 25, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 2117
Tartózkodási hely: Peloponészosz
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 3:17 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Idén pont eleget próbálgattuk in-game a milsim 2008-at jármű szempontból. Alul szabályozott sok szempontból, viszont amikor készült, kvázi nem volt in-game jármű, most pedig kb 5-6 is akad csak az ismerősi körben. ergo fejleszteni kell. sőt, mellékletként csatolnám is a milsim 2008-hoz.
_________________
Proud member of Red Legion.
"My ops are blacker than yours."
"- And what about your M4? - Dude, it's fucking propane nightmare. I love it. It's a lovely piece of shit."

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Admin
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 30, 2004 4:37 pm
Hozzászólások: 3809
Tartózkodási hely: budai elit... :))))))
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 2:01 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Mondjuk a milsim 2008 autós része nem túl kidolgozott, jó néhány kérdést nem tisztáz, így szerintem jogos az igény a pluginre. Természetesen a milsim-ként kiírt játékokon be kell dobni, h plugin, plusz egy óra visszaállás és minden tisztázva van.

Szerintem
_________________
“There is no hunting like the hunting of man, and those who have hunted armed men long enough and liked it, never care for anything else thereafter."
Skorpió Airsoft Csapat / Scorpions Airsoft Team - since 2004.

Vissza a tetejére
  Profil  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6395
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 1:55 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Gagyimami írta:
Szerintem -ide is- teljesen megfelelő a milsim 2008 idevonatkozó szabályai.

Most akkor mi a javaslat konkrétan?

Fix visszaállási szabályokat (milsim szerint 1 óra a HQ-n) nem rakunk bele, mert játék és pályafüggő.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 24, 2008 2:19 pm
Hozzászólások: 2830
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 1:23 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Gabona: Ennél egyszerübb nincs is mert a játékkiirásba annyit kell tenni:. in game jármű:milsim2008

És ezzel meg is van oldva. Csak az ettől (játéktól) eltérőt kell kiirni

Amúgy is a jármű vezetője/parancsnoka határozza meg, hogy az aktuális helyzet/személy veszélyezteti-e a játékost vagy játékosokat bármiben is, és megszakithatja a játékot és utasitást adhat a veszélyforrás megszüntetésére.
_________________
Kép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Tiszteletbeli Játékszervező
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 09, 2004 11:25 pm
Hozzászólások: 6395
Tartózkodási hely: Bp
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 1:20 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Csokáv írta:
Szerintem kimaradt (vagy átsiklottam), hogy a járművön csak úgy utazzanak, ahogy szabályos. Nem ülünk a tetőre, motorháztetőre, kapaszkodunk nyitott ajtónál fél karral, és lövünk a másik kézzel :) stb.

Jogos is meg nem is, mert sok járművön (pickupok, teherautók, BTR/BRDM/BMP) a játékosok többsége eleve szabálytalanul utazik...

Valamit pontosítok a megfogalmazáson.


Kép

Kép
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 24, 2008 2:19 pm
Hozzászólások: 2830
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 1:18 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Egy kisteherautó platójával mi legyen? Mert ott alapból nem szabályos utazni, márpedig egy géppuskást hova teszel? :? Az anyósülésre? :rolleyes:
_________________
Kép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
játékszervező
Avatar

Csatlakozott: szer. márc. 19, 2008 11:43 am
Hozzászólások: 933
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 1:16 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Gagyimami írta:
Szerintem -ide is- teljesen megfelelő a milsim 2008 idevonatkozó szabályai.


nem feltétlen, mert vannak játékok, ahol a milsim 2008 nincs érvényben ;)

nem a túlszabályozás a lényeg, csak azokat a részeket kell szabályozni, amik állandóak tudnak lenni, függetlenül attól, hogy tingli-tangli, vagy egyéb nagyjáték, neadj isten milsim.

Csokáv írta:
Szerintem kimaradt (vagy átsiklottam), hogy a járművön csak úgy utazzanak, ahogy szabályos. Nem ülünk a tetőre, motorháztetőre, kapaszkodunk nyitott ajtónál fél karral, és lövünk a másik kézzel :) stb.


a nagy részén átsiklottál :)

airsoft járművön nem feltétlen csak úgy utazunk, hogy szabályos, pl. közúton a platón sem szabad utazni, játékon mégis szokás.

a többire meg kitér a szabályzat.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 16, 2007 11:40 am
Hozzászólások: 6141
Tartózkodási hely: Aylesbury, UK
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 1:04 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Szerintem kimaradt (vagy átsiklottam), hogy a járművön csak úgy utazzanak, ahogy szabályos. Nem ülünk a tetőre, motorháztetőre, kapaszkodunk nyitott ajtónál fél karral, és lövünk a másik kézzel :) stb.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil  
Fórumtag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 24, 2008 2:19 pm
Hozzászólások: 2830
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 12:59 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
gabonacorp írta:
RadirPok írta:
kérdés: a kilőtt jármű véglegesen "kilőtt" státuszú, vagy egy bizonyos idő leteltével "visszaállhat"?


ez játékszervezési kérdés, a szabályzat ezt nem tárgyalja, ugyanúgy nem, mint a masz sem a játékosokra vonatkozóan.

ha a játékszervező úgy dönt, hogy végleges, akkor végleges, ha visszaállhat akkor visszaállhat.


Szerintem -ide is- teljesen megfelelő a milsim 2008 idevonatkozó szabályai.
_________________
Kép
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
játékszervező
Avatar

Csatlakozott: szomb. feb. 28, 2004 5:52 am
Hozzászólások: 2894
Tartózkodási hely: Diósd
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 12:18 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
Haliho!

Ez csak egy kiegészítő eleme a MASz-nak, nem AS törvény. Ne menjünk bele játékszervezési dolgokba!
Az hogy a jármű milyen konkrét szabályok szerint vesz részt 1-1 játékon, azt a biztonsági szempontok maximális figyelembe vételével, a játék szervezői fogják eldönteni, és az adott játékkiírásban közölni.
Ez a kiegészítés csak egységes keretek közé próbálja terelni a már eddig felmerült elképzeléseket, mert az össze-vissza szabályok megkeverhetik a játékosokat, ezáltal megnő a balesetveszély.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Fórumtag

Csatlakozott: kedd jún. 30, 2009 1:46 pm
Hozzászólások: 643
Tartózkodási hely: Budapest
HozzászólásHozzászólás témája: Re: MASZ kiegészítő - Járműhasználat
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 09, 2009 12:14 pm
HozzászólásMutasd csak ezt az üzenetet
 
köszi a választ.
_________________
Kép

Vissza a tetejére
  Profil E-mail küldése  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 143 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Az oldal üzemeltetője az itt szervezett játékokért nem vállal felelősséget!
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség