Ezt az egyszerű kis táblázatot használva,
megkapod az AirSoft fegyvered torkolati energiáját Joule-ban.
Emelett megkapod az általad használt BB csõtorkolati
sebességét is, m/s-ban. Ahhoz, hogy kiszámold az
energiát, egyszerûen írd be a használt BB tömegét
és az FPS értéket, amit leolvastál a chrono-ról. (Ez annyit jelent, hogy rendelkezned kell egy FPS mérõvel,
vagy le kellett mérned valahol/valamikor.)
Tehát hogyan befolyásolja az extra FPS a lőtávom?
Az alábbi számítási mód az egyszerű, alap fizikán nyugszik, tehát csak nagy elhanyagolásokkal modellezi egy adott BB mozgását a levegőben.
Az alap fizikai számítási mód:
s = távolság
u = kezdősebesség
v = végsebesség
a = gyorsulás
t = eltelt idő |
sssss = ut + 1/2 at^2
|
Feltételezzük, hogy 1m magassából lőjük ki a BB-t, és számoljuk ki, mennyi idő alatt ér földet a BB:
s = ut + 1/2 at^2 ennélfogva,
1 = 0 + (0.5* 9.81) * t^2
t = sqrt( 1/(0.5*9.81) )
t = sqrt(0.203...)
t = 0.45 másodperc (2SF) |
Tehát 1m-ről való földetéréshez 0.45sec szükséges.
328FPS-el (1 Joule) a BB-d tehát utazik (328*0.45) = 45métert mielőtt földet érne.
Ez a hozzávetoleges lőtávod.
Ha az egyszerűbb utat szeretnéd választani, akkor használd ezt a JAVA scriptet,
hogy megtudd az elméleti lőtávod.
Ne feledd!
Ez egy igen nagy elhanyagolásokkal számoló script, tehát CSAK HOZZÁVETŐLEGES értéket fogsz kapni, ahogy a számolással is!
A cikk teljes egészében
az
oldalon tálható weboldal anyagára épül.
Fordította:RedOne
|